Nastavnici su najugroženija grupa 1Foto: Privatna arhiva

Koliko se do sada zna, od septembra se u vezi nastave još uvek gotovo ništa sa sigurnošću ne zna. Mlađi će ići kako će ići, stariji ipak (delimično) neće tako…

Ministarstvo prosvete, izgleda, ima za cilj da odgovornost prebaci na škole, roditelje pa čak i decu. Već sam (za američki časopis „Socrates“) pisao o tome da bi učenici trebalo da nastavu pohađaju normalno jer ‘online’ učenje ne postiže ni pedeset posto efekta koji se dobije u školi na način direktne nastave (ukoliko se zaista sa njima u školi radi).

Dezinfekcioni tunel pre ulaska u školu uz merenje temperature deci i nastavnicima bi bila jedna varijanta koja bi maksimalno umanjila rizik od prenošenja kovida 19. Takođe, nastavnici bi trebalo da pokažu dodatnu odgovornost te nakon svakog časa dezinfikuju (svoju) učionicu i sl. Roditelji bi trebalo da se uključe tako da svako veče/jutro i sami izmere temperaturu deci. Na taj način rizik od prenošenja kovida 19 bi bio minimalan.

Mi smo generalno skloni da trivijalizujemo svaku situaciju uz parolu „ma ne verujem ja u to“ i sl.

Najiskrenije, lično bih voleo da je kovid 19 „medijska izmišljotina“ ali, pre svega zbog učenika, nastavnici moraju najozbiljnije da pristupe novonastaloj situaciji.

Dakle, ukoliko je moguće da rade bazeni, restorani, frizerski saloni, međugradski i gradski autobuski prevoz i sl. – verujem da je moguće organizovati i nastavu u školama. Nastavnici su najugroženija grupa jer, hteli ili ne, dnevno se blisko susretnu sa najmanje 100 osoba (đaka, kolega, roditelja…) pa bi zato nastavu trebalo više nego organizovano sprovoditi. To je sada obaveza ministarstva – tu će se videti (ili neće) šta ministarstvo ume te šta će biti model rada koji će omogućiti dalje istinsko obrazovanje.

Setimo se pritom da deca sve manje uče i u redovnim okolnostima – ‘online’ varijanta tek nije „prijatelj znanja“.

Kao nastavnik filozofije – uvideo sam da takvo učenje (naročito u okviru društvenih nauka) nije najbolje rešenje. Treba voditi računa o zdravlju đaka ali, u istoj meri, treba voditi računa i o njihovom obrazovanju i vaspitanju.

Mnoge zemlje sa sličnom situacijom su imale i imaće nastavu redovno. Možda bi bilo dobro „ukrasti“ neki od tih modela.

Autor je nastavnik filozofije

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari