Nastavnik ili čovek – banalizacija srpske prosvete

Ostavite komentar


  1. odličan pogled na današnje stanje stvari u školama Srbije, ali i Republike Srpske… U obrazovanju sam već 26 godina i mislim da sam u tom poslu, sad iz ugla nadzornika, uspješna i profesionalna, no da je nastavnički hljeb sve teže jesti, neupitna je činjenica. Koliko treba još vremena da prođe a da se časno zanimanje toliko ponizi, unizi, poništi raznim glupim pravilnicima koje pišu ljudi iz kancelarija koji nikad nisu kročili u učionicu sa dnevnikom u ruci. I još nešto, da, istina je i da su današnji učenici sa nekom potpuno drugačijom, iskrivljenom percepcijom o tome šta je potrebno i korisno…potpuna kriza identiteta i ispravne mjere vrijednosti…
    Kako dalje, s kim i za koga…nadam se nekom skorom vremenu kad ćemo se svi osvijestiti i opametiti!!!

    1. Svaki hleb se danas tesko priusti, onaj koji dodje od obicnog seljaka do najobrazovanijeg kadra.Sve sto je danas lako je nemoralno. Kada bi se onaj deo profesora, nastavnika, ucitelja, koji principijalno radi svoj posao odrekao i to malo hleba, zarad boljeg rada sistema, mozda bi i onaj drugi deo poceo da razmislja sta prenose deci i kakva deca izlaze iz skola. Svako prvo polazi od sebe, ali sada je vreme da se napravi neko JEDINSTVO PROSVETNIH RADNIKA i da se u nekoliko tacaka naprave prioriteti, da se pocne ceniti rad i trud! Van svake pameti je da nastavnik postavi sebi pitanje sme li ili ne dati djaku bilo koju ocenu, nikako ne sme biti nesiguran, da jedan ili bilo koliko tinejdzera dovode u pitanje njegovo znanje, njegov pristup njima, programu rada… Odavno je doslo vreme da na mesto profesora dodje osoba koja se za to skolovala, koja je spremna odreci se nekog slobodnog vremena, da bi se posvetila problematicnima. Deci nedostaje ljubavi i paznje, apsolutno svaki tinejdzer zeli u bilo cemu da se pronadje, a tu je profesor da ga zainteresuje za predmet koji poducava, ako ne, bar da mu objasni zbog cega je vazno to osnovno znanje. Ako je sistem nas najveci problem, a pokazalo se da jeste i to mnogo dugo, hajde da se napravi presedan vec jednom i potpuno izmeni struktura skolstva.
      Apelujem na prosvetne radnike da ne strajkuju samo kada im treba povecanje plata, vec da protestuju zbog dece, za kvalitetnije uslove nastave, za obavezu roditelja i dece prema skoli, neka nauce vec jednom da sto se mora nije tesko. stvari su svi prepustili slucaju, zato imamo ( veci deo ) decu ispranog mozga. Potrudimo se i mi malo da ih usmerimo, ako su napusteni da im pomognemo, pokazemo put, jer i oni su zbunjeni kao i svi koji su u ovom sistemu, kuda dalje, sta raditi , kako …

  2. Umesto patetike evo rešenja.

    1) Ukinuti obavezno prisustvo nastavi u srednjoj školi
    2) Uvesti drakonske novčane kazne za ometanje nastave. Kad platiš možeš ponovo da prisustvuješ nastavi.
    3) Isti testovi za sve škole (po zanimanjima). Posebni timovi sastavljaju i pregledaju, plaćeni ljudi dežuraju.
    4) Đaci sami biraju profesore.
    5) Osnovna plata profesora da bude minimalac, a ostatak u zavisnosti od broja učenika.

    A mene, na Dan bezbednosti, ako se sete, sete…

    1. A evo sta bi se desilo s tim rešenjem:
      1) Niko ne bi dolazio
      2) Ne bi bilo ometanja, jer nko ne dolazi
      3) Tu se ne bi nista promenilo
      4) Đaci bi birali profesore koji prime najmanje mito za ocenu koja im odgovara
      5) Ne bi vise bilo dobrih profesora

      A setili bi te se oni koji sistematski unistavaju prosvetu decenijama, je

    2. A mozda da ukinemo skole? Kako maloletnik moze da odgovorno bira profesora? Prisustvo nastavi je vec sada dobrovoljno jer dosta ucenika u skolu dolazi kada nemaju sta drugo da rade. Osim toga sto se ubijamo sabirajuci izostanke, oni nikakvu drugu funkciju nemaju. Mozda bi trebalo da znate da testovi nisu i ne mogu biti jedini kriterijum ocenjivanja. Nasa deca to vole, posto imaju veoma ozbiljan problem sa izrazavanjem. Uobicajena je recenica: „Ne znam kako to da kazem.“ A minimalac! E, pa super. Posto u nasim ucionicama sedi duplo vise ucenika nego u drzavama koje brinu o obrazovanju. U tim drzavama gde kvalitet zivota ne zavisi od SNSa, vec od znanja i umesnosti ucenici se TRUDE da nesto nauce. Tamo je KAZNA kada uceniku zabrane da prisustvuje nastavi.

    3. Нема разлога да Вас се сете … :-). Једино што има смисла од онога што сте предложили је под бр. 3.
      Ђаци сами бирају професоре!?! Бирају их и сада, они лоши, и већина која се прилагођава јер је незрела у том раздобљу, па бирају вулгарне и лоше наставнике који не знају свој предмет, код којих се ништа не научи, који касне на часове, промашују смену, бучни су и незгодни па им се нико не супротставља, али су прорачунати па дају све петице ученицима. То је непогрешив начин да их ученици прихватају и бирају – не морају да уче, губе часове, губе делове часова, забављају се безвезним и неретко вулгарним садржајем.
      Решење? Има га, само га треба применити. Цела Источна Европа је после распада Источног блока прешла – пре око 25 година, на западни систем. То је све! И све што треба урадити, већ постоји готово. Тако се смањи број предмета, постоје изборни предмети, постоје нормирани тестови …
      Као кад се преноси било која друга врста технологије.
      Овде је још на снази комунистички систем, који одговара крипто комунистичким властима које врше власт на комунистички начин у, у суштини, комунистички устројеном систему и држави.
      Лако би било променити да то власти хоће, да им то одговара.

    4. Bravoo ,vrlo jednostavmo resenje!
      Tekst sadrzi mnogo istine ali reizbor nastavnog kadra uvesti obavezno!Vecina bez ikakve motivacije samo odradjuje

      1. Reizbor?!
        U srednjim školama?
        Klasično razmišljanje… reizbor u srednjim školama, što ne i u osnovnim a na fakultetima kao i do sada… dočepaš se fakulteta i niko ti ništa ne može do penzije…

        P.S. „Većina bez motivacije samo odradjuje“ kažete… jeste, tako je ali to nema veze sa reizborom već sa njihovim statusom u ovom društvu.

        Da li ste Vi svesni da su njima oduzeta skoro sva prava?

        Da naša divna, najbolja i prevashodno vaspitana dečica mogu da rade faktički šta god žele a profesri im faktički ništa ne mogu!

    5. Možda te se sete moderni srpski prosvetitelji Željko Žex Mitrović i Dragan J. Vučićević.
      Jel kako je mudro zborio DJ Žex:”Knjige braćo i sestre,a ne zvona i praporci”.

  3. Kad decu jednom izvedete na ulicu, teško ćete ih vratiti u klupe. Trideset godina se podilazi deci i njihovom roditeljima.Rade to ministarstvo, direktori, novinari, javno mnenje, svi. Ozbiljna reforma školstva znači da se iz udžbenika izbaci mnogo, mnogo nepotrebnog gradiva, da ono što ostane se ozbiljno uči i da đak to mora da zna, da se svima jasno da na znanje da srednja škola nije obavezna, da se zaštite profesori od bahatih đaka i roditelja itd. U skandinavskim zemljama imate devet razreda osnovnog obrazovanja. Nema gubljenja godine, đak može da ima sve slabe i nastavlja besplatno školovanje tih devet godina. Ako hoće dalje, a imao je slabe ocene, sad mora da plati i da položi te ispite.

Ostavite komentar


Lični stavovi

Naslovna strana

Naslovna strana za 5. septembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Biljana Lukić, novinarka

Danas su profesionalne dnevne novine kojima može da se veruje.