"Ne damo ti trole, Šapiću!": Beograd ostaje 1Foto: Printscreen N1 Youtube / : D. A.

Povodom odluke Skupštine grada Beograda o  ukidanja trolejbuske mreže,  Dejan Atanacković, pisac i aktivista inicijative Most ostaje objavio je na svom Fejsbuk  profilu tekst koji uz njegovu dozvolu objavljujemo.

Trolejbus je jedan od mnogih ugroženih beogradskih simbola, naravno onog jugoslovenskog Beograda na koji režim reži i balavi kao pobesnela hijena.

Gotovo da nema identitetski značajne stvari, mesta, navike u ovom gradu, koju nisu namerili da unište, ili je već uništili.

Nema mnogo evropskih prestonica koje imaju trolejbuse, više ih ima u istočnoj nego zapadnoj Evropi, a u Beogradu je, kaže Vikipedija, prva trolejbuska linija krenula 1947. godine, od Kalemegdana do Slavije.

Na poslednjoj sednici Skupštine grada Beograda, na kojoj se donosio budžet za finansiranje parapolicijskih odreda – a kojoj su, nažalost, odbornici opozicije dok su se građani rvali sa Šapićevim obezbeđenjem, odlučili da daju legitimitet, umesto da je na svaki način opstruišu i obesmisle – jedna od stavki koja je izglasana je i ukidanje beogradskih trolejbusa.

Tačnije, zamena trolejbusa autobuskim linijama, uz obrazloženje koje se po providnom licemerju i nepatvorenoj gluposti može meriti jedino sa drugim Šapićevim izjavama i obrazloženjima, i koje nema nikakvog smisla ovde ponavljati.

Naravno, u osnovi svega je krađa.

Šapić ništa drugo od svog dolaska na mesto gradonačelnika nije radio sem što je krao – osnivao fantomska javna preduzeća, obavljao besmislene infrastrukturne radove, novcem građana finansirao privatna obezbeđenja i huliganske horde, i naravno presipao ogromne količine javnog novca u džepove svojih ortačkih firmi.

Čak je i sasvim običan, javni uvid u budžetske izveštaje, koje sam kao odbornik pratio i na njih u skupštini reagovao, uvid u tako otvorenu pljačku da bi svaki pojedinačni budžet i rebalans koji su usvajani od njegovog ustoličenja, bili dovoljan dokazni materijal da se takozvani gradonačelnik i njegova banda pošalju na dugogodišnju robiju.

Problem trolejbusa možda u ovom času nekom deluje gotovo trivijalno u odnosu na mnoštvo drugih užasa sa kojima se suočavamo.

Ali sem što je sada apsolutno neophodno suprotstaviti se SVEMU što režim u svojim poslednjim trzajima pokušava da pokrade i uništi, želim da podsetim i na to da je trolejbus jedno izuzetno korisno i ekološko prevozno sredstvo.

Ne zagađuju, ne prave buku, retko kad prave zastoj u saobraćaju, i sem što su šarmantni i prepoznatljivo beogradski, naprosto tu su, imamo ih već osam decenija, naši su!

Naravno, treba ih osavremeniti, nabaviti nova vozila, srediti stara, popraviti, kao i sve u ovom zapuštenom društvu, ali nikako ukidati ih i brisati iz gradskog života i sećanja.

Paradoksalno, trolejbuska kontaktna mreža je pre samo nekoliko godina o trošku građana rekonstruisana, pa i delimično proširena, tim pre najava ukidanja trolejbuskih linija primer je potpune političke beslovesnosti i koruptivne samovolje.

Umesto trolejbusa, individua koja sebe naziva gradonačelnikom, namerava da nam uvali privilegovane privatne operatere, u nameri da potpuno uništi GSP (a najava toga je i “popularna” a zapravo kriminalna mera ukidanja plaćanja prevoza).

To da će, po odluci gradskih vlasti, na dotičnim linijama navodno saobraćati električni, a ne uobičajeno zagađujući i bučni dizel autobusi, stvar je potpuno lišena ma kakve izvesnosti.

Od trenutka kada to više nije stvar grada već privatne firme bliske režimu, svaki će “operater” svojim autobusima da zagađuje kako mu je volja, i biti komotno van nadležnosti grada.

Uostalom, da gradska vlast zaista ima nameru da električnim autobusima utiče na smanjenje zagađenja, to je već odavno mogla da uradi sa bilo kojom postojećom autobuskom linijom.

Sprečiti ukidanje i uklanjanje trolejbusa je nužnost i dužnost koja se tiče svih nas.

Lupežu za vreme čije vlasti su autobusi goreli, raspadali se, otpadali im točkovi i ubijali ljude, a ovaj ih farbao u plavo, građani ne smeju da dozvole još jedno zločinačko iživljavanje nad Beogradom.

Pozivam vas, za početak, da iskažete na što glasniji način – kao pojedinci, građani, komšiluci, kao prijatelji, zajednice, aktivisti, studenti, javne ličnosti, formalna i neformalna udruženja, političke stranke, stručna i nestručna javnost – svoje negodovanje prema takvoj kriminalnoj nameri.

U svoje ime i u ime inicijative Most ostaje, najavljujem organizovane akcije koje će uskoro uslediti.
Blokada kriminala do pada kriminalnog režima!

Beograd ostaje!

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari