Nekoliko pitanja o kolapsu na Pančevačkom mostu 1foto Miroslav Dragojević Danas

Problem saobraćajnih gužvi na beogradskom Pančevačkom mostu je problem koji postoji dug niz godina. Ovih dana je ta gužva prerasla u pravi saobraćajni KOLAPS.

Razlog koji je doveo do ovog svakodnevnog kolapsa je rekonstrukcija u ulici Dragoslava Srejovića na postavljanju nove kanalizacione i vodovodne mreže za potrebe novih stambeno-poslovnih objekata koji niču u ovoj ulici.

Pitanja koja postavljamo gradskoj upravi i svim nadležnim institucijama, u ime svih građana koji su direktno pogođeni ovim saobraćajnim kolapsom su:

– Ako je u toku izrada nove instalacije vodovoda i fekalne kanalizacije, zašto se u okviru ovih radova nije insistiralo i na postavljanju kišne kanalizacije koja je projektom predviđena na nekih 50cm od fekalne kanalizacije? Ni izvođači radova ni nadzorni organ nisu znali koji je razlog za to. Tako da, u neko dogledno vreme, možemo da očekujemo ponovo radove na istom mestu i iz istog razloga. Nemarnosti i nebrizi za svoje građane nikada kraja.

– Zašto privremena saobraćajna signalizacija nije postavljena tako da obavesti vozače o radovima na putu i da ih blagovremeno usmeri na alternativni obilazni pravac? Ovakva signalizacija nije postavljena i to je jedan od razloga ovog saobraćajnog kolapsa, jer vozači vide radove na putu na nekoliko metara od samih radova. To je nedopustivo i za ovakve propuste su direktno odgovorni iz Sekretarijata za saobraćaj.

– Zašto pomenuta rekonstrukcija nije rađena za vreme letnjih godišnjih odmora kada je u Beogradu znatno manje učesnika u saobraćaju? Ovo pitamo zato što su planovi vezani za ovu rekonstrukciju rađeni pre godinu i više dana. Trebalo je usloviti investitore i izvođače radova da ove radove odrade baš u tom letnjem periodu.

– Ako su radovi morali iz bilo kog razloga da se odvijaju sada, pitamo zašto iz gradskog Sekretarijata za saobraćaj i iz Puteva Beograd nisu uslovili izvođača radova da radove obavi u kraćem vremenskom roku? To je i realno izvodljivo uvođenjem druge i treće smene pošto sada radove izvode samo u prvoj smeni. Dozvoljavaju sebi luksuz da rade rekonstrukciju na ključnom čvorištu u jednoj smeni! Nedopustivo!!!

– Da li javna preduzeća koja rade projekte mogu međusobno više da sarađuju, pa da na nekoj od rekonstrukcija promene dosadašnju praksu kojom se vode i da nas iznenade nekim projektom gde npr. kompletnu instalaciju, i vodovoda i kanalizacije i dovodnih kablova, postave van kolovoza, npr. ispod trotoara? Tako bi se buduće popravke odvijale bez većeg uticaja na saobraćaj motornih vozila.

Od radnika koji izvode radove na pomenutoj lokaciji smo dobili informaciju da se nakon završetka ovih radova u ulici Dragoslava Srejovića, sele u Ulicu mitropolita Petra, tako da našim problemima nikada kraja!

Ovom prilikom skrećemo pažnju da ovaj saobraćajni kolaps na Pančevačkom mostu ima direktan negativan uticaj na bezbednost saobraćaja u celom gradu pa i šire.

Vozači koji izgube neplanirano vreme u ovakvim gužvama jako često svesno ali i nesvesno brže voze na ostatku puta, i samim tim i sebe ali i druge učesnike izlažu povećanom riziku od saobraćajnih nezgoda.

Da ne dovodimo u pitanje kakvo je psihofizičko stanje osobe koja prve jutarnje sate provede u kolapsu?!

Da li to ima nekog uticaja na kvalitet života tih osoba, ali i ljudi koji su u direktnom kontaktu sa njima?!

Sve su ovo pitanja kojima treba da se bave ljudi u Sekretarijatu za saobraćaj. Na ovom projektu nisu odradili svoj posao u potpunosti i samim tim su u velikoj meri doprineli ovakvoj situaciji.

Ono za šta se Kreni-Promeni zalaže je:

– Radovi na ključnim čvorištima u gradu moraju da se izvode u najkraćem mogućem vremenskom roku. To je moguće dobrim planiranjem i dobro izvedenim pripremnim radovima, kako bi se ubrzali procesi rekonstrukcija ali i izgradnje novih saobraćajnica. Izvođenje radova u tri smene!

– Takođe, zalažemo se da se svi radovi ovog tipa i na ovakvim ključnim tačkama, koje su veoma važne za normalno odvijanje saobraćaja, rade u letnjem periodu, prvenstveno zbog manjeg broja vozila na saobraćajnicama.

– Plansko izmeštanje instalacija u predeo ispod pešačkih trotoara, gde god da je to moguće.

Ne želimo da pričamo o tome šta nije dobro odrađeno. Težimo da damo konkretne savete, ali i podstrek javnim institucijama da svojim savesnijim radom doprinesu povećanju bezbednosti svih učesnika u saobraćaju, a samim tim i kvalitetu života svih građana.

Nadamo se da će sve biti mnogo lakše kada dođe ta više puta najavljivana era letećih automobila. Do tada, želimo vam bezbednu vožnju i BOLJI život!

Autor je diplomirani saobraćajni inženjer, odbornik Kreni-Promeni u Skupštini grada Beograda

Stavovi autora u rubrici Dijalog ne odražavaju nužno uređivačku politiku Danasa.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari