Došlo vreme za novi auto. Mislim, novi za mene, ne stvarno novi.
Od 2020. godine u Evropskoj uniji počinju da važe daleko strožiji propisi kada su vozila u pitanju. Rigorozne granice za stepen zagađenja, merenja izduvnih gasova, kao i skandali VW-a i Audija sa nameštanjem softvera u automobilima, znače samo jedno – da će se uskoro kod nas voziti fenomenalni automobili, stari osam do 10 godina, što će reći – praktično novi.
E tako, i ja planiram novi auto. Iako je prosečna plata u Srbiji 500 evra, mi novinari ne zarađujemo puno, te ću morati da se zadovoljim Golfom „četvorkom“, koji je za mene odličan auto. Našao se jedan takoreći nevožen, 2004. godište, dizel – ne zagađuje puno, a troši ko upaljač. Ili malo više.
U Srbiji se godišnje uveze preko 70.000 polovnjaka, a najviše se prodaju oni od 2.000 do 4.000 evra. Od kupovnoj moći (ili nedostatku iste) govori podatak da se godišnje proda oko 20.000 novih vozila, gde dobar deo čine privredna vozila. Od iduće godine se na celom Zapadnom Balkanu očekuje „poplava“ automobila iz zemalja Evrope, delom zbog novih propisa, a delom i zbog prelaza na električne automobile.
Nego, da ja uz novi Golf 4 uzmem i onaj, kako ga zovu, Mp3 za auto, pa i muzika da trešti.
Što da ne – je l’ Zlatno doba ili nije?
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.