Nije počelo s Mihailom, ali mi je kod njega, narodski rečeno, pukao film.
– Dobar dan Vladimire, ovde Mihailo iz Telekoma Srbije. Želim da vam ponudim optički internet i naše boks pakete sa najvećom i najboljom ponudom TV kanala po najpristupačnijim cenama, koji uključuju i Arena sport kanale na kojima možete gledati Ligu šampiona, Premijer ligu…
– Polako, polako, stanite Mihailo. Koristim već EON i SBB total net paket i nemam želju da to menjam, tako da nisam zainteresovan za vašu ponudu.
– Ali samo da vam kažem kakvu ponudu imamo, Superstar kanali sa najboljim serijama i filmovima, a tu su i kanali za odrasle koje ne plaćate dodatno, sve to za jedan dinar prvih šest meseci, bez ikakve druge nadoknade, a mi možemo da vam pomognemo i kako da raskinete bez ikakvih troškova ugovor sa trenutnim operaterom…
– Stanite Mihailo. Ne zanima me da raskidam ugovor sa operaterom. Lepa je vaša ponuda, ali stvarno nisam zaintresovan. Ne znam ni da li po zakonu smete tek tako da nudite pomoć u raskidu ugovora s drugim kompanijama.
– (Mihailo nastavlja da deklamuje, ne sluša uopšte šta pričam) Imamo i najbolju ponudu regionalnih i stranih kanala, od Foks lajf, Histori do Nešnal džiografik (Nationa Geographic).
– A imate li N1 i Novu u ponudi? (pitam samouvereno očekujući muk ili da se barem zbuni).
Ali, Mihailo je potpuno spreman i na to pitanje.
– Zato vam i nudimo najbrži optički internet preko koga na vebu možete pronaći sve ostalo što naš paket eventualno ne obuhvati, ali zato kod nas imate info kanale Euronjuz (Euronews), K1, Kurir TV…
– Dobro, dobro, Mihailo. Jel mogu ja nešto da vas pitam? Odakle vama uopšte broj mog mobilnog telefona koji koristim privatno u A1 mreži?
Malo je zbunjen, ali i na to ima odgovor.
– Pa, ovaj, verovatno ste negde ostavili gospodine i dali odobrenje, inače ne bi bio u bazi MTS-a.
– Ali, Mihailo. Nisam nigde ostavio moj broj. Ioanko me zbog prirode posla već zove previše ljudi dnevno. Apsolutno sam siguran da nigde, a sigurno nisam Telekomu dao odobrenje da koristi moj broj u svojoj bazi.
– Možda je onda gospodine neko od vaših prijatelja ili porodice preporučio da ste zainteresovani za našu ponudu.
– Dobro. Hipotetički možda i jeste neko moj ostavio, ne znam, ali taj mi nije prijatelj ako mi je navukao bilo kakvu telemarketing ponudu na vrat. Recite vi meni jel možete da izbirišete moj broj iz vaše evidencije zauvek i da me više ne zovete, jel ovo nije prvi put da dobijam ponudu iste kompanije na isti privatni telefon.
– Pa ovaj, znate, ja sam dobio vaš broj, ne mogu ja na to da utičem.
– Dobro, dajte mi vašeg šefa ili nekoga ko može da utiče.
– Pa ne mogu, znate, ja iz Kragujevca zovem, a vi ste u Beogradu…
– Kakve veze ima odakle me zovete, dajte mi bilo koga ko ima mogućnost da moje ime izbriše sa tog spiska. Kao što me je neko, ne zna se ko, stavio na taj spisak, valjda imam pravo da tražim da moj broj i moje ime ne bude više na tom spisku.
– To onda morate da pišete našoj korisničkoj podršci.
– Ne želim Mihailo nikome ništa da pišem. Hoću da me sad i odmah skinete sa vih vaših evidencija i da ne čuvate ni jedan podatak o meni, uključujući i moj broj telefona, kao i moje ime koje očigledno znate bez da sam vam se predstavio.
– Ali to ne mogu ja da uradim, ja znate samo zovem. To onda morate da odete u najbližu MTS poslovnicu pa da im kažete.
– Ali ne želim u MTS poslovnicu, hoću da sada i odmah sa ovim završim. Niste prvi koji me zove i ti pozivi su maltene postali svakodnevni da se mogu tumačiti kao uznemiravanje. Valjda ste dobili uputstvo šta da radite kada vam neko kaže da ga više ne zovete.
U tom momentu se veza prekida, Mihailo je pronašao način da završi neprijatan razgovor. Iako nije on kriv, na kraju je morao da trpi moje nezadovoljstvo kome su ga na milost i nemilost prepustili poslodavci koji očigledno misle da je potpuno u redu da se iz dana u dan zovu isti ljudi sa (ne)pristojnom ponudom. Posle Mihaila zvali su me Ana, Ivana, Igor, Jovan… Pre Mihaila nisam zapisivao imena, ali bilo ih mnogo.
Draga gospodo iz Telekoma, ovim putem (zlo)upotrebljavam moj novinarski položaj da vas javno najiskrenije zamolim da izbrišete moj broj iz vaše evidencije, a ja ću vam se sam javiti ako ikada jednog dana budem zainteresovan za vašu ponudu. U nekoj drugoj, Zapadnoj zemlji, mogao bih i da vas tužim zbog uznemiravanja, ali sam svestan da je ovde to (pre)težak i mukotrpan posao.
Međutim, upozoravam vas da ne pristajem na to niti da se obraćam vašoj korisničkoj podršci, niti da idem u vašu poslovnicu.
Ako vam je neko, ne zna se ko, dao moj broj (hajde da verujem da je zaista tako, da niste zloupotrebili neku javnu bazu podataka) – onda bi bilo logično da kada se javim na svoj telefon mogu da zahtevam da me više ne uznemiravate. A ne da iz nedelje u nedelju, iz meseca u mesec, još od letos, svakom vašem operatoru koji me pozove tražim da me više ne uznemiravate, a vi i dalje nastavljate da to radite.
Osim što je nepristojno i napadno, to čak šteti imidžu vaše kompanije. Zašto biste sebi dozvoljavali da bilo ko ovako priča ili piše o tome kako ga uznermiravate? Ja sam od Nove godine počeo da vodim evidenciju poziva, pa ako nastavite da me uznemiravate možda uprkos svemu odlučim da ipak preuzmem zakonske korake da sprečim dalje pozive.
A rešenje je vrlo jednosavno. Uvedite operaterima opciju da stave neku oznaku na telefonski broj za koji ljudi zatraže da ih više ne zovete i posle više nemojte koristiti taj broj. Lakše vama – lakše i drugima. Možda je ispcrpljivanje nasumično odabranih ljudi vaš psihološki trik jer verujete da ćete tako na kraju ipak doći do novih korisnika.
Nešto poput onoga kao kada su devedestih „reinbo“ usisivače prodavali tako što ti prodavac uđe u kuću i maltene odbija da izađe dok ti nešto ne proda. Ako je tako, jako je ružno, i tužno, i nepristojno. Nemojte više.
Autor je urednik u Danasu
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.