Prve žrtve mental brutal terora predsedničke kampanje su „pale“.
I to u kol-centru Hitne pomoći, budući da je doktorka Nada Macura uspela čak dva puta, u svom izveštaju za televizije o tome kako je protekla noć u Beogradu glede poziva ovoj službi, da promaši nazive ulica i Bulevar kralja Aleksandra imenuje u Bulevar kralja Aleksandra Vučića, a Ulicu gospodara Vučića u Ulicu gospodara Aleksandra Vučića. „Da, gospodara“, kazala je doktorka Macura i u mikrosekundi bi se u njenom izrazu lica dalo videti da se možda negde duboko u sebi preslišava da li je sve što je upravo izgovorila tačno, a onda je ipak dodala to „da, gospodara…“ i, otišla u legendu.
Zasad tako i izgleda kampanja premijera – gospodarski i kraljevski. Vizuali na kojima ponosno stoji logo AV, nastali posle spota koji većina kolokvijalno zove „Vučiću, pederu“, još jedna su slaba tačka koju je premijer transformisao u svoju „komparativnu prednost“. Zafrkancija premijerovih oponenata „Av!“ preobrazila se u logo AV čija „italik“ ukošena slova tvore „N“, valjda simbol Napredne stranke ili naprednih an ženeral. Elegantan, jednostavan u državničkim bojama Srbije, ali i mnogih drugih zemalja AV se ispostavio na kačketima Vučićevih fanova, zastavama, njime je bogato izbrendiran svaki premijerov nastup a dizajneri su se postarali da naprave i niz varijacija na logo. To su prepleti i zapleti. „AV“ kao karike, kao stilizacija oznake forward, uspravno i položeno, moderno i tradicionalno. Ovo poslednje je, doduše, stvar percepcije s kojom nikad niste načisto ali kad se nizom varijacija na istu AV temu kao friz ukrasi scenografija bine, onda to zaliči na neke folklorne šare, recimo pirotski ćilim. Uz to premijer je ispalio nikad „jači“ i, zamalo pa, potpuno isti slogan kao za Olimpijske igre. Vučić poručuje „Brže, jače, bolje!“ a olimpijci „Brže, više, jače“ (Citius, altius, fortius). Jedino što nije jasno u kojoj se to disciplini takmičimo i kome je uopšte upućena poruka premijera. Da li se on to sam sebi obraća kako bi na brzinu skembao i pobedio na ovim izborima ili se možda obraća „nama“. Ako je tako, da li nas premijer bodri i motiviše ili kritikuje? Da li je ovaj slogan izabran zato što smo dobri u sportu ili što se spremamo za sletove vođi. Šta bi na sve to rekla Leni Rifenštal da je živa?
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.