Pisac, teoretičar, izvođač, glumac, organizator, reditelj i još mnogo toga drugog. Oliver Frljićje, čini se, pokrio čitav spektar onog što se očekuje od mulitdisciplinarnog umetnika 21. veka. Predstavom „Buđenje proljeća“ predstavio se i publici u Srbiji, na Jugoslovenskom pozorišnom festivalu, tek okončanom u Užicu, gde je odneo pobedu nad ostalim predstavama u konkurenciji.

Njegova predstava se istakla snažnim spojem društvene angažovanosti u svim segmentima ujednačenog i punokrvnog pozorišnog čina. Oliver Frljićje prepoznatljivim autorskim rukopisom dekonstruisao Vedekindov dramski tekst, precizno gradeći vezivno tkivo s današnjom situacijom u Hrvatskoj, a rezultat je predstava koja ne samo da sadrži snažnu društvenu poruku, većse i uzdiže do emotivno nabijenog, te pozorišno suvereno izvedenog esencijalnog sukoba između mučitelja i žrtve, društvene uslovljenosti i nevinosti, smrti i života, zaključio je žiri u obrazloženju i time u punom svetlu približio rad ovog mladog hrvatskog umetnika čak i onima koji nisu bili u prilici da predstavu vide.

Rođen je u Travniku 1976. godine. Diplomirao je filozofiju i religijsku kulturu a potom pozorišnu režiju i radiofoniju na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu. Još devedesetih godina, pre upisa pozorišne režije, formirao je amatersku trupu Le Cheval, s kojom nastupa na brojim festivalima i uspostavlja saradnju s mnogim drugim grupama na zagrebačkoj nezavisnoj sceni. Još tokom studija potpisuje režije u Istarskom narodnom kazalištu, Teatru &TD, te trupi KUFER. Bio je višestruko nagrađen za svoje potonje profesionalne režije, kao što su „Blizanke“ Dječjeg kazališta Dubrava, za koje je osvojio nekoliko nagrada za režiju kao i nagradu Srebrni lovorov venac na sada većprestižnom festivalu internacionalnog teatra Mess u Sarajevu, u kategoriji dečijeg programa. Visoka priznanja osvojio je i za predstave „Turbo folk“ i „Strah u Ulici lipa“, još se pamte njegove inscenacije Sare Kejn, Eshila, Tomasa Mana, Žorža Fejdoa i drugih, što ga čini najistaknutijim predstavnikom mlađe generacije hrvatske pozorišne scene. Član je Centra za dramsku umjetnost u Zagrebu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari