Osnovna pravila saobraćaja u Srbiji ne znaju ni vozači sa decenijskim iskustvom

Udruženje "Sigurne staze" pokreće ediciju "Siguran smer"

Ostavite komentar


    1. Kakva Ti je to smena , kad za vreme smene mozes da citas novine ? Nemoj samo reci da ti je i plata mala !

    2. Semafor se 6 puta promenio a ja i dalje čitam… Ometaju me ovi iza koji ne znaju propise o upotrebi sirene u gradu.

  1. U poslednjih tridesetak godina dozvole su se kupovali samo tako. Znam osobe koje nisu mogle da polože test desetak puta, a sad imaju sve moguće kategorije.

  2. Svaka čast. Imam sitnih pitanja ali osnovno je: ovo se tiče samo saobraćaja u Srbiji?

    1. Hvala na tekstu.
      Saobraćaj je deo normalnog života i treba da istom koristi, a ne da uskraćuje življenje.

  3. Srbi voze upravo onako kako i žive: stihijski, neartikulisano, divlje, primitivno, sebično, besvesno…

  4. Odličan tekst, bravo! Jasno je da nam treba više edukacije ali moram da pomenem i da se propisi pišu na takav način da je svakakvo tumačenje moguće. Ako piše npr. da u raskrsnicu ne treba ulaziti ako to nije bezbedno, ili da vozilo sme negde da se zaustavi ako ne ugrožava opštu bezbednost, šta to znači tačno? Svako to tumači za sebe i reći će, pa evo šta fali, bezbedno je! Dakle tu nam trebaju nekakve promene, ne ostavljati previše autonomije u odlučivanju samim učesnicima u saobraćaju jer smo već poznati po tome da su nam svest, savest, odgovornost za sebe i druge na vrlo niskom nivou.

  5. Sa zadovoljstvom pozdravljam ideju gospodina koji je smislio novi udžbenik za učenike u saobraćaju i mislim da bi bilo jako dobro da se može nabaviti u svakoj knjižari i autoškoli. Imam skoro 40 godina vozačkog iskustva, osim automobila imam i skuter koji vozim u letnjim danima ( i sa koga sam oboren od strane taksiste koji nije poštovao pravila kretanja u saobraćaju i zadobio prelom levog skočnog zgloba!). U vreme kada sam se spremao za polaganje postojao je sličan udžbenik od autora Pal Vanderera i koji je osamdesetih godina prošlog veka i nadalje bio jevandjelje za polaganje vozaškog ispita. Naravno, vremena su se promenila, Zakon o bezbednosti saobraćaja čak i više puta od tada i evo niko do sada to nije sve sklopio na jedno mesto ili jednu knjigu što je velika stvar za sve učesnike u saobraćaju. Čestitam autoru i želeo bih da mogu da je kupim i podsetim se na sve stare i nove stvari u saobraćajnom svetu..

  6. Potpuno se slažem.
    Takodje, država radi bedan posao prilkom promene poznatih, ustaljenih propisa. Vozim veoma dugo, generalno se pridržavam propisa – ali… Ne gledam TV Dnevnik. Kada se uvede novo (obično ograničenje), o tome čujem od prijatelja ili kolega, jer nisam adekvatno obavešten. Sa druge strane, ne živim na Mesecu nego u Srbiji, i ne bi trebalo da imam informacije iz druge ruke.
    Ovo je krivica države, neka stavljaju bilborde, plakate – bilo šta organizovano…
    Komično ako doživim da me zaustavlja policija zbog saobraćajnog pravila koje je nedavno promenjeno, a da ja to ne znam. Ovo mi se dogodilo zbog jednog manje bitnog propisa, ali koji je ipak izmenjen – jasno, pooštren – a da uopšte nisam bio svestan da se to dogodilo.
    Manje je komično što sam platio kaznu, iako nikog nisam ugrozio, već samo prekršio novouvedeno pravilo na gotovo praznom putu.

    1. Ne razumem zasto bi bilo komicno to sto navedoste da je komicno ? Ne znam da li se ko nasmejao ? Ja nisam .

      1. Nisam hteo da dužim… Komično je što sam prekršio DVA propisa istovremeno, tako da bih svakako bio kažnjen, ali jednog nisam bio ni svestan… Sudija je rekao da taj dodatni prekršaj ne utiče na visinu novčane kazne, pošto je prvi veći…
        Inače ni meni ne bi bilo komično.

  7. Tekst je beskoristan. Djacki pisani zadatak za sesti razred. Naklapa o odgovornosti u zemlji gde kad napravis gresku parama kupis presudu da nisi kriv. Znanje je proslost. Vazno je samo zaraditi novac u velikim kolicinama i ziveti kao u rijaliti zajednici. Je.. znanje.

  8. Teza iz naslova se vidi cim izadjete iz garaze. Upravo vozaci sa decenijama staza ne znaju pravila, ne znaju da skrenu na raskrsnici (promase traku), ne znaju da koriste kruzni tok, i jos puno toga… svi koji su polagali u vojsci, preko zadruge i slicno bi trebali na reviziju.

  9. Po autoru, izgleda da je neophodno propisati da niko ne sme da kroči nogom iz stana – osim u pratnji pravnika. Na primer njega.

  10. narocito o upotrebi migavca pri skretanju, postovanju ogranicenja brzine, a o propustanju pesaka da ne govorimo, voznji jednosmernim ulicama u suprotnom smeru, protrcavanju kroz zuto i crveno, itd,–biti pesak u beogradu je egzibicionizam

  11. Mnogo veći problem od neznanja je bahatost i samo živost, a to dolazi od opšteg vaspitanja i opšteg stanja u zemlji.

  12. Srbi nemaju manire ni u čemu, pa ni u vožnji. Voze onako kako i žive, bahato i samoživo. Tu ne pomaže nikakvo znanje i obrazovanje.

  13. Da krenemo mi od Pinka i „zadruge“, funkcionalnog sudstva, oslobadjanja sinova uticajnih kad ubiju devojku na pesackom pa pobegnu…
    ne vredi dizati krov ako nema.jos ni zidova

Ostavite komentar


Lični stavovi

Na kojoj strani je ministarka prosvete? 8

Na kojoj strani je ministarka prosvete?

Ozbiljno, organizovano i masovno ustali su studenti svih državnih univerziteta. Mladi akademski građani su se uplašili i zgrozili nad svakodnevnim nesrećama građana i ludostima klike na vlasti. Posle novosadske tragedije trgli su se i pokazali da su odgovorni ljudi.

Naslovna strana

Naslovna strana za 17. decembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Ana Ćurčin, muzičarka

Danas predstavlja pokušaj objektivnosti i relavantnosti prema nekakvoj istini koja bi trebalo da bude jedna vodilja kada je žurnalistika u pitanju.