Prebacujući kanale na TV, tražeći slobodan kanal od reklama, hteo ne hteo primoran sam da ih delimično pogledam. Naravno, sve se nudi po najpovoljnijim cenama, sa popustima, sa ubrzanjem „samo još tri dana“, a na kraju ono – „naručite odmah“!
Sve se to upućuje nama potrošačima, vlasnicima čuvene „potrošačke korpe“, koja se često pojavljuje u medijima kao merilo naše kupovne moći prilikom raznih analiza finansijskih i privrednih stručnjaka. Između tih raznolikih ponuda za punjenje naše potrošačke korpe, najsimpatičnije deluju kuvari raznih đakonija i specijaliteta, mada se i tu ponekad nudi biftek ili neki specijalan i nama nedostupan „komadić“, ali se ipak mogu nekako ugurati u potrošačku korpu.
Ali, kada nam se nude najnoviji modeli mašine za pranje veša, koje imaju posebnu elektroniku (uključivanje preko telefona, kada ste na poslu i slično), zatim najnoviji modeli mašine za pranje sudova, koje peru čak i kutijice od užine, pa mašine za mlevenje otpada od voća i povrća, kostiju od ručka i slično i koje se montiraju ispod sudopere, tako da potrošač ne mora da se bakće sa kesama za smeće. Sve se to nudi po povoljnim cenama od po nekoliko hiljada evra.
Tada potrošačka korpa, koja je zamišljena da se nosi pod ruku, izgleda besmisleno. Postaje toliko mala, nepodesna. Mora se isplesti nova korpa, koja će biti kao lađa. E tada može sve da stane u nju, bolje reć i smesti u svoju utrobu, od specijaliteta, pa sve do najmodernjih usisivača, dušeka, jorgana i jastuka, modela mašina za mlevenje smeća, (imaće mesta za račune, za lekove i lekare, za banje, za pozorište i bioskop…).
Kome sve ovo treba? Moja potrošačka korpa jedva može da primi oko 100-200 potrepština, nabrekla i debela, pa kada naraste kao lađa, biće svetsko čudo od napretka i standarda. A ona iz novina, sramežljiva ali se prikazuje, kao neka mlada za udaju.
Autor je akademski slikar i pisac
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.