Društvo • danas 10:08
Naslovna strana za 25. oktobar 2024.
GalerijaKlub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.
Gradski prevoz nikada ne može da bude besplatan. Problem je što je potrebno prvo kupiti autobus, vozači ne rade besplatno, a autobusi ne troše vazduh nego gorivo. Dakle jasno je da prevoz nije besplatan. Rešenje je u prevozu koji se plaća na sledeći način. Poslodavac za svakog zaposlenog na teritoriji grada plaća direktno gradu za prevoz zaposlenih. Dakle nema isplate zaposlenom već direktno gradu. Nema opcije za korišćenje privatnog ili službenog vozila. Niko ne plaća kartu kao kartu, nema troškova za zaposlene na kontroli, komunalna policija da radi svoj posao, a ne da juri ljude po busevima. A Šapić ako mu se već ne sviđa crvena boja neka farbanje busev palati iz svog džepa ili neka autobusi menjaju boju kako se kupuju, za 10-ak godina će se rešiti i to bez trošenja novca bez razloga. U ovoj kombinaciji imamo nekoliko prednosti. Prevoz postaje profitabilan, svima je „besplatan“ prevoz, dosta onih koji sada idu kolima će ići prevozom ili će se organizovati po nekoliko zaposlenih pa ići jednom kolima pa će se smanjiti i gužve, dragi nema političari neće moći da se ugrađuju u izmišljene usluge. U svakom slučaju više benefita nego mana.
Slažem se sa ovom konstatacijom. Moj deda je znao da ode u grad da kupi jednu pavlaku (živeo je u Kačarevu), jer je jeftinije.
Браво Иване! Ретка су данас мишљења која се заснивају на прихватању реалности и знању о томе како друштвено-привредни систем функционише.
Koliko demagogije od (zamislite) političara, presvučenog u ekološkog stručnjaka. Najsmešnije je kada izjavi da živimo u eri tržišne privrede i da zbog toga i treba da plaćamo prevoz, a onda samog sebe pljune kada izjavi da cena treba da bude niža tj ne-ekonomska. Šta znači cena karte od 5-10 dinara? Ekonomski bukvalno ništa ne znači. A taj neko treba da se cima da kupuje ili plaća i to malo. A činjenice koja su u ranijim tekstovima iznete, vezano za besplatan prevoz u drugim državma prosto zanemaruje. Ja sam lično da probamo pa da vidimo kako će da funkcioniše. Do sada nam ovo sa plaćanjem nije bilo uspešno.
Sreca pa nikad nije bio besplatan javni prevoz i nigde, a pogotovo u srbiji
U Madridu osobe preko 75 godina imaju besplatan gradski prevoz (ista kartica važi i za metro i za autobus), kao i besplatan ulaz u sve muzeje i galerije u gradu, a ima i drugih pogodnosti (pedikir, frizer…). To je humano i izražava poštovanje prema starima
A šta ćemo za grejanje, koje će poskupeti a koristi se samo u zimskim mesecima a plaća se cele godine ????