Prema podacima zelenog barometra (istraživanjem obuhvaćeni i oni što im praziluk iz stranačkog programa viri), kod nas je proizvodnja stranaka u prošloj godini premašila ukupnu proizvodnju pasulja, rotkvica i zelene salate.
Došlo je do pravog buma u ovoj oblasti proizvodnje, pa smo trenutno po ovom vidu proizvodnje postali lideri u regionu.
Prema pisanju jednog prestoničkog lista, od stranaka imamo zelene, žute i crvene (kao i one premazane svim bojama), dok je plava boja rezervisana za članstvo i simpatizere, naročito ako se vraćaju sa nekog zabranjenog okupljanja.
U ovom proizvodnom procesu osim onih koji osnivaju nove stranke, ima i onih koji od jedne velike prave više manjih i sa njima izlaze na tržište, kao i onih koji menjaju ime stare stranke u novo, i tako unose novine u sam proces proizvodnje.
Ono što je zanimljivo jeste to da proizvodnju prati prodaja, pa je sve više stranaka koje su na prodaju ili su se već prodale, što se objašnjava porastom kupovne moći određenih slojeva društva.
Doduše, prodaja beleži najveći rast u izbornoj godini, a zašto je to tako, za ove prestoničke novine je pojasnio jedan individualni proizvođač…
– Nisam želeo da čekam da mi posao pronađe Nacionalna služba za zapošljavanje, već sam odlučio da započnem sopstveni biznis. U tu svrhu angažovao sam sve raspoložive snage, a pošto naša stranka neguje porodične vrednosti, ja kao predsednik stranke u Glavni odbor ubacio sam ženu, svastiku i taštu, dok smo dedi namenili ulogu PR-a, jer slabije čuje, pa je pogodan za ulogu, ti ga jedno pitaš a on drugo odgovara. Otvoreni smo za saradnju sa svim partijama, kako onima iz vlasti tako i onima iz opozicije kad dođu na vlast. Naša stranka „Društvena mreža“ zalaže se za besplatan internet u svim domovima, ima oko 500 pratilaca na Fejsbuku i Tviteru, dok svakodnevno dobijamo nove zahteve za prijateljstvo, smajlije i lajkove, tako da smo se maksimalno politički angažovali. Na njih računamo kao na sigurne glasove, a ono što je ohrabrujuće u ovom trenutku jeste to da je država prepoznala značaj malih stranaka, i svojom subvencijom od 3% cenzusa za ulazak u skupštinu podstakla proizvodnju istih. A ako jedna stranka koja se zalaže za besplatan internet uđe posle izbora u parlament…to je zato što smo imali dobru vezu.
Autor je dramski pisac i satiričar
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.