Sa zebnjom i nestrpljenjem su nastavnici, roditelji i đaci čekali odluku nadležnih o tome kako će izgledati nastava u novoj školskoj godini.
Naivni su se nadali da će prosvetna vlast, na temelju dosadašnjih iskustava, ponuditi rešenja za brojne probleme koje je donelo školovanje u doba pandemije.
Umesto toga, tik uoči povratka đaka u školske klupe, dobili smo epidemijski semafor (čije će boje određivati način rada škola), parametre za procenu epidemiološke situacije (za koju nije jasno kako će se pratiti ako nema sistematskog testiranja učenika), preporučene epidemijske mere (kojih se baš i ne mora pridržavati) i još mnogo toga što svedoči da i u treću školsku godinu od pojave korone ulazimo nespremni.
Iz uputstava upućenih obrazovnim ustanovama vidi se namera nadležnih da đaci, što je moguće duže, imaju časove u učionici.
To se posebno odnosi na učenike od prvog do šestog razreda, za koje kompletna onlajn nastava nije ni predviđena.
Međutim, epidemija se zahuktava i nema sumnje da će broj škola, koje će iz zelene prelaziti u žutu i crvenu zonu, rasti iz nedelje u nedelju.
Ako se znalo da je onlajn učenje neminovnost, nejasno je zašto država nije obezbedila tehničke uslove da bi svi učenici nesmetano mogli da prate takvu nastavu.
Zašto školama nisu nabavljene bar kamere koje bi omogućile da učenici od svojih kuća „uživo“ gledaju i slušaju predavanja na časovima?
Zašto gradivo nije sažeto, već se opet ostavlja nastavnicima da sami procenjuju kojih 20 odsto sadržaja će izbaciti?
Zna prosvetna vlast vrlo dobro šta se i kako u školama radilo prethodnih godinu i po dana.
Da su mnoge lekcije preskočene, a u dnevnike upisane.
Da su neki nastavnici „ginuli“, a neki samo isporučivali materijale i očekivali da đaci sami savladaju lekcije.
Svesno je Ministarstvo prosvete da su ocene poklanjane i koliko je besmisleno bilo ocenjivanje „na daljinu“.
Vrlo dobro zna i koliko je „rupa“ u znanju.
To potvrđuju i nikad lakši testovi male mature.
Ali džaba što sve zna kada se konstantno opredeljuje za strategiju negiranja i umanjivanja problema i stvaranja iluzije da se domaći obrazovni sistem fantastično pokazao u pandemiji.
Toliko nam dobro ide da nam samo još treba da to proslavimo puštanjem državne himne sa Jutjuba u učionicama širom Srbije.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.