Posmatrajući podatke i monitoringe medija tokom kampanje, može se uočiti da kod različitih vrsta medija postoji i različita vrsta „interesovanja“ za pojedinačne predsedničke kandidate.
Doduše, i to se menja iz sedmice u sedmice, osim što se jedan u većini slučajeva nameće kao neizbežan.
U informativnim emisijama velikih televizija znatno u odnosu na druge iskače kandidat vladajuće koalicije Aleksandar Vučić. Po broju sekundi koje mu izdvajaju televizije, nijedan drugi kandidat nije mu ni blizu, ali je tu problem što i nije baš lako razdvojiti njegove premijerske aktivnosti od kampanje. Inače, oba njegova mandata predsednika vlade dosad su izgledala kao da je permanentno u izbornoj kampanji. Kao drugoplasirani u elektronskim medijima pojavljuje se uglavnom Saša Janković, a u pojedinima više u negativnom kontekstu nego informativnom.
Naslovne strane dnevnih novina, barem prema podacima agencije Kliping, imaju istog prvoplasiranog, ali je na drugom mestu, prošle sedmice makar, to bio Ljubiša Preletačević Beli, odnosno Luka Maksimović, koji je bio očigledno mnogo interesantniji štampi nego televizijama.
Društvene mreže, sa treće strane, opet pokazuju drugačiju sliku. Posmatrajući zbirno broj pratilaca na tri društvene mreže – Fejsbuku, Tviteru i Instagramu, reklo bi se da dominiraju lider radikala Vojislav Šešelj i ponovo Beli, koji, kako kažu, beleži sve rekorde u brzini rasta svojih fanova. Na trećem mestu je opet On.
Broj fanova na mrežama, međutim, ne podudara se i sa brojem pominjanja kandidata na društvenim mrežama. Podaci portala Genuine.rs pokazuju da se najviše tvituje o Vučiću, daleko iznad ostalih. Za njim slede Beli, pa Janković, pa Vuk Jeremić. Isti portal, s druge strane, ukazuje da je interesovanje na Gugl pretrazi najveće za Sašom Jankovićem, potom za Vučićem, Jeremićem, pa tek onda za fenomenom Belog.
Po broju plaćenih oglasa na internetu, ali u štampi, opet, izdvajaju se oni koji očito ne štede pare na promociji. Oni koji izgleda najviše imaju novca za te svrhe. A to su Aleksandar Vučić i Vuk Jeremić, koji „iskaču“ koji god sajt da otvorite, a nije da su neprimetni njihovi učestali oglasi i u štampanim medijima.
Sve ovo nisu pokazatelji ko će pobediti na izborima, ali je jasno ko će biti u „top pet“ po rezultatima glasanja 2. aprila. Konkurencija za drugi krug, ukoliko do njega dođe, svakako će biti velika, a drugi učesnik u toj trci neizvestan do samog kraja.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.