Pre trideset godina, 4. novembra 1982, Predsedništvo Skupštine grada je odlučilo da se ne gradi evropski Beograd sa metro-sistemom – gradonačelnika Branka Pešića i Živorada Kovačevića (planovi i projekti urađeni u „Sektoru za Metro“ 1973-1982), jer je profesor iz Filadelfije Vukan Vučić ubedio predsednika IO grada Radoja Stefanovića – da je Beogradu sa 1.470.000 stanovnika dovoljno širenje mreže postojećeg uskokolosečnog tramvaja iz 19. veka, nazvanog „Tramvaj za 21. vek“… koji je predsednik lično koracima trasirao sredinom Ulice generala Ždanova.


Trideset godina posle, 9. novembra 2012, odbornici vladajuće koalicije su odlučili da će se u Beogradu, sa 1.650 000 stanovnika, umesto metro-sistema evropskog Beograda („Sektor za Metro“ je, po nalogu gradonačelnika Zorana Đinđića, ažurirao projekte 1997-2000) – graditi, ali sada modernizovani „Tramvaj za 21. vek“ – niskopodno vozilo normalnog koloseka sa pantografom – rešenje Profesora iz Filadelfije – nazvano, po naredbi gradonačelnika: ni „laki“ ni „teški“ već „Beogradski metro“, koji je profesor lično, prošle godine, 6. decembra 2011, koracima trasirao – sredinom Bulevara kralja Aleksandra i sredinom Bulevara Zorana Đinđića na Novom Beogradu…

Jedini način da se spreči tramvajizacija milionskog Beograda jeste da Skupština grada odmah donese odluku o reviziji GUP-BGD-2021 i da se odrednice GUP-a zasnovane na Urbanizmu automobilsko-tramvajskog grada zamene Urbanističkim konstantama grada sa metro-sistemom… U protivnom Beograd će postati najveća automobilsko-tramvajska palanka Evrope u 21. veku…

Branislav Jovin, rukovodilac „Sektora za Metro“ (1973-1982. i 1986-2002)

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari