Vraćanje Glavne železničke stanice 1Foto: Freepik

Koliko me je obradovala vest o puštanju u eksploataciju pruge za velike brzine (pogrešan je izraz „brza pruga“, jer pruga ne može biti brza, već su vozovi brzi) Beograd – Novi Sad, još više sam obradovan obećanjem da će g. Vladeta Janković, ako postane gradonačelnik Beograda, vratiti nameni Glavnu železničku stanicu, gde joj je i bilo mesto više od 130 godina.

Nekoliko puta sam se oglašavao o statusu Glavne železničke stanice u dnevnim novinama koje i dalje po tradiciji kupujem i čitam, ali su mi pojedine delove teksta izostavljali, odnosno cenzurisali. Sve je to bilo verovatno u interesu „viših ciljeva“, odnosno izgradnje Beograda na vodi, koji je oskrnavio „dušu“ grada u kome sam rođen.

Predlagao sam i da se do aerodroma „Nikola Tesla“ izgradi pruga do magistralne pruge novi Beograd – Batajnica i da putnici sa aerodroma do Glavne železničke stanice putuju oko 15 minuta (ne dirati stari železnički most već sa obe njegove strane dograditi biciklističke i pešačke staze). Ovim bi se poprilično rasteretila „Gazela“. Glavna žel. stanica bi ujedno bila terminal Er Srbije (kao svuda u svetu).

„Prokop“ je planiran pre više od 50 godina, i sa današnjeg stanovišta se vidi da je to bila pogrešna odluka, imajući u vidu da će žel. stanica Novi Beograd (u koju treba više ulagati) biti važnija znajući da se u neposrednoj blizini gradi buduća autobuska stanica (bolje saobraćajne veze).

U „Srbija vozu“ bi trebalo da razmotre mogućnost da vozovi iz pravca: Užica, Valjeva, Niša, Požarevca… završavaju vožnju u stanici Novi Beograd ili Vukov spomenik, jer bi time puno olakšali i ubrzali putovanje, a sigurno bi se prilično povećao broj korisnika vozova.

Buduća vlada bi morala da „pod hitno“ raspiše tender za izgradnju još dva koloseka na potezu Novi Beograd – Inđija imajući u vidu da će saobraćaj na postojećoj dvokolosečnoj pruzi biti prilično zgusnut, zbog povećanja broja putničkih vozova, a o teretnom saobraćaju da ne govorim. Ako se ovo ne ispoštuje, doći će vrlo brzo do velike neredovnosti žel. saobraćaja i putovanja će biti znatno duže od planiranih.

Uostalom o ovim i drugim važnim železničkim pitanjima (važni i za grad Beograd) treba svoj sud da daju: profesori sa Saobraćajnog i Građevinskog fakulteta, urbanisti, arhitekte, železničari sa iskustvom, a ne da o ovako bitnim pitanjima odlučuju političari koji sa strukom nemaju blage veze.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari