Zaštita besplatnih prevoznika za mitingaše 1Foto: FreeImages/Bartek Ambrozik

Kombi prevoz je prisutan u svim zemljama. Ne znam ni za jednu zemlju gde je zabranjeno baviti se prevozom vozilima koja prevoze do osam putnika. Međutim, naša vlast je rešila da zabrani tu vrstu prevoza. Koga bi da zaštite ovom zabranom?

Putnici su zadovoljni uslugom i rado koriste ovaj vid prevoza. Da nisu zadovoljni, ne bi koristili, pa ne bi ni bilo potrebe da neko obavlja tu delatnost. Ako niko to ne bi radio, ne bi bilo potrebe da se zabranjuje. Očigledno je da vlast želi da zaštiti prevoznike koji putnike prevoze autobusima. Kombi prevoz im postaje sve ozbiljnija konkurencija, a konkurencija donosi korist samo korisnicima usluga. Svim korisnicima osim političkim partijama koje autosaobraćajna preduzeća „besplatno“ prevoze na mitinge stranačke konvencije…

Zamislite da u neki grad, na miting, treba prevesti 5.000 ljudi. Za to vam treba 100 autobusa. Partijski šefovi iz 10 gradova pozovu direktore autobuskih preduzeća i „besplatno“ dobiju po 10 autobusa. Kada bi ih prevozili kombi vozilima, trebalo bi za 5.000 aktivista angažovati preko 600 kombi prevoznika, pod uslovom da oni tu uslugu pruže besplatno. A oni to uglavnom neće da rade besplatno. Autobuska preduzeća to rade „besplatno“ zato što troškove te „besplatne“ usluge nadoknade kroz povećane cene karata koje mogu da naplate samo ako imaju monopol na nekom delu tržišta. Obično im opštine i gradovi okruga u kome im je sedište poveravaju, čitaju i daju monopol u gradskom i prigradskom prevozu.

Monopolisti nemaju motiv da povećavaju efikasnost i kvalitet svojih usluga, što dovodi do toga da korisnici počinju da traže alternativne načine prevoza. Neko koristi svoj automobil, neko kombi prevoz, a javljaju se i drugi načini izbegavanja skupog i nekvalitetnog prevoza autobusom. Prevoz ličnim automobilom se ne može zabraniti, stoga ostaje da zabrane kombi prevoz. Treba učiniti nešto za one koji će „besplatno“ prevoziti sendvičare na predizborne mitinge po Srbiji. A to „besplatno“ neko mora da plati.

Pokret „Dosta je bilo“ nikada neće koristiti „besplatne“ usluge autosaobraćajnih preduzeća koje će ona naplaćivati kroz povećane cene karata koje plaćaju građani.

Autor je član pokreta „Dosta je bilo“ iz Kruševca

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari