Zašto je „oko sokolovo“ pravno neupotrebljivo?

Ostavite komentar


  1. A sto JP Putevi Srbije dostavljaju saobracajnoj policiji snimke vozila, tj registracija i nalepnica sa naplatnih rampi? Ako je istekla registracija ili nije postavljena nova nalepnica je PREKRSAJ a ne KRIVICNO DELO, te stoga da bi ovo JP dostavilo policiji podatke, potrebna je saglasnost lica o kojima se radi. Za ovo krsenje zakona niko se ne osvrce.

    1. Pravo je zadovoljstvo čitati ovakav tekst i objašnjavanje našeg odnosa prema stvarima koje bi morale biti uređene po zakonu. Očigledno je da se zakona ne drže ni pojedinci ni institucije. Ovaj tekst nema za cilj da štiti bahate vozače, nego da ih sankciniše u skladu sa zakonom. Iskazana je želja da se sprečava linčovanje prekršilaca i njihovo privođenje pravdi. Koliko puta smo to gledali u starim dobrim vesternima. Naša nevolja je što mi pitanja stručnosti hoćemo da postavljamo kao referendumska, da se nadglasavamo. Izlaz iz ove situacije je da „oko sokolovo“ pokreće i poziva Saobraćajnu policiju da radi svoj posao.

      1. Slažem se da bi trebalo ukazati ako nešto nije po zakonu, ali je po mom mišljenju (ne „po meni“, kako reče autor teksta), bilo bolje to ukazati nadležnim institucijama, nego pisati lični stav na bilo kojem portalu, barem ako su namere stvarno časne. Previše je bahatih vozača i baš sam bio zadovoljan zbog nabavke ovog sistema (ne i zbog tipa i cene vozila). Autor ovog teksta, verovatno nenamerno, te bahate vozače savetuje kako da izbegnu kaznu. Za tavke vozače ja nemam razumevanja, jer je takoreći na moje oči teško povređena žena, tako što se neki pametan vozač parkirao na pešačkom prelazu, pa niti je ona videla auto, niti je auto video nju.

  2. Ovim tekstom podržava se haos, bahato parkiranje i brani pravo bahatog dela građana nasuprot prava onih kulturnih koji poštuju pravila i zakon. Tekstom se direktno svi koji su dobili kazne pozivaju da se obrate advokatima i njima direktno ,,nabacuje“ posao i zarada. Ne podržavam vesića, naprotiv, ali podržavam kažnjavanje bahatog parkiranja i narušavanja prava druge većine da normalno i bezbedno koriste saobraćajnice, trotoare za nesmetano kretanje…
    O ugrožavanju prava te druge grupe ljudi niste napisali ni reč!
    Energiju koju ste utrošili na rušenje sistema i odbranu prava bahatog da ugrožava moje pravo, bolje da ste utrošili podnošenjem tužbe za zloupotrebu i kriminal pri nabavci vozila i opreme. Sad dali je taj posao mogla ili trebala da radi saobraćajna policija to je već druga tema…

    1. Gospodine Dregiću ovde gospodin priča o zakonima i pravu a ne moralnosti. Ako komunalna policija radi nešto što po zakonu nema prava onda KP sutra može da ti upadne u dvorište bez naloga da te kazni zato što parkiraš u svom dvorištu ili zašto nisi Vesića obavestio da imaš kola(karikiram). Zakon mora da se poštuje. Zato su doneseni. I mora da se poštojuje ko sprovodi zakon i nače će poćeti „Kontići“ da sprovode zakon!

    2. Ma bravo. U Vašem komentaru nedostaje samo da spomenete Đilasa i onda ste pravi drug član stranke na vlasti.
      Nemojte nesposobnos u bahatost gradske vlasti pravdati napadima na nekog ko zna i misli svojom glavom.

      1. Zar nije dovoljno samo da policija preuzme snimak i ustanovljeno stanje sistemom u vlasjistvu komunalne milicije da se resi problem nadleznosti? Moze i neki sporazum izmedju dve sluzbe… Bahatost nabavke i burazerski dogovori su jedno. Nama je u interesu da ovaj sistem funkcionise inace troduplo golo, preplatili smo sistem, bratija ga obrnula, sistem ne funkcionise.

    3. Svrha teksta nije bila potreba autora da ukaže bahatim i nesavesnim vozačima kako da izbegnu plaćanje kazne, nego da ukaže na činjenicu da Komunalna milicija obavlja radnje za koje po zakonu nije ovlašćena. Bahato ponašanje vozača, koje je pri tome i protivzakonito treba da bude sankcionisano, ali da to sankcionisanje vrši državni organ ili služba koja je za to ovlašćena.

    4. Dragi Gospodine,
      Uprao vi ovim pisanjem pozivate na haos i bahatost. Ako zakon primenjuje neko ko nema ovlascenja za to, to je upravo bahatost.Ovaj tekst objasnjava da neko na nezakonit nacin uzima novac od gradjana.Ajmo vi i ja gospodine da kupimo policiske uniforme,da zaustavljamo vozila i svima koji se nisu vezali napisemo kazne, izdamo uplatnice i oni uplate drzavi pare za kaznu. Vi i ja nismo imali korist, jer svi kaznjeni su uplatili novac drzavi,radili smo dobro delo,ali samo napravili ozbiljno krivicno delo za lazno predstavljanje kao sluzbeno lice. Nije problem sto se pisu kazne za nepropisno parkiranje, vec sto to rade lica koja po zakonu nemaju ovlascenja za to.

  3. Gospodine Vi umišljate da ste veći stručnjak od najvećeg pravnika, advokata, sudije, porotnika, sudskog izvršitelja, sudskog posara, kurira ali i večitog zamenika gradonačelnila.

  4. 1. „obezbeđivanje uslova za odvijanje saobraćaja“ – ako neko parkira šleper poprečno to remeti ove uslove
    2. „komunalni red obuhvata opštu uređenost naselja i uređenost postavljanja objekata i uređaja na javnim površinama“ – da li je automobil uređaj?
    3. „ostavljanje nije isto što i parkiranje“ – samo u slučaju ljubavnih odnosa, inače je vrlo slično
    4. „ako je zabranjena posledica ometanje, mora postojati i oštećeno lice“ – pa svi oni koji bi da prođu, na čelu sa „sokolovim okom“
    5. „ne može biti kažnjeno pravno lice na koga se vozilo vodi“ – onaj na koga se vozilo vodi mora reći kome je dao vozilo, prijaviti krađu ili sam snositi posledice
    6. „sve druge radnje moraju biti izvršene na licu mesta“ – pa i izvršavaju se, sve ide direktno u bazu podataka
    7. „umesto zaključka“ – pored toga što imamo haos u pravnom sistemu, mi imamo i armiju onih koji žive od tog haosa i relativizuju svaki pokušaj uvođenja bilo kakvog reda u bilo kakvom segmentu života jer nije u skladu sa „zakonom“, a zakon je pisan tako da je sve moguće.

    1. Poštovani Dule, kao pravnik sa položenim pravosudnim ispitom i 20 godina rada u struci, moram da primetim da ipak Vi relativizujete stvari. Napisani tekst je lak za čitanje i razumevanje ako imate dovoljno stručnog znanja i ako znate kako se primenjuju propisi. Iako, kao Beograđanin, i sam dnevno bijem bitke sa bahatim vozačima, moram da priznam da mi se još manje sviđa ideja da kao poreski obveznik plaćam za brljotine nepismenih i umišljenih mesija. Zakon propisuje način, sve ostalo nije stvar polemike jer predstavlja silovanje istog tog zakona koji je donet i koji bez diskriminacije treba da važi za sve.

      Probaću da Vam odgovorim na dileme koje ste postavili:
      1. Ako neko parkira šleper i prepreči ulicu- pozovite Upravu saobraćajne policije, jer je ona stvarno nadležna za postupanje po takvom činjeničnom osnovu
      2. mešate saobraćajnice i javne površine – zakon pravi razliku u obim pojmovima
      3. ostavljanje i parkiranje nisu isti pojmovi – kod „ostavljanja“ (lat. res derelictio) vlasnik stvari iskazuje nameru da se odriče od faktičke i pravne vlasti nad tom stvari, odbacuje je, pa pravo svojine nad njom može prostom državinom steći bilo koje treće lice u čijem se posedu nađe. Parkiranje registrovanog vozila, pogotovo kada se to čini u uobičajenoj upotrebi vozila za prevoz u saobraćaju, nije ostavljanje ili odbavicanje. Ostaje da mi za ovo verujete na reč…
      5. previše komplikovano za objašnjavanje, ali ću Vas uputiti na čl. 27 Zakona o prekršajima koji kaže da, ipak, NE MOŽE (potrebno je dokazati da je pravno lice propustilo da vrši dužni nadzor…)
      6. Moram da priznam da ovu Vašu tezu ne razumem, samo iz razloga nedostajuće pravne logike – propisom, tj. Odlukom grada je propisano šta je minimum za pokretanje i vođenje postupka, kao i koje se radnje u postupku kada primenjuju. To su tzv. procesne norme (odredbe koje uređuju postupak, postupanje…). Morate ipak više da se potrudite da nađete normu koja Oko Sokolovo izuzima iz opšteg rezima propisanog ovom Odlukom

      7. Umesto zaključka – biću slobodan da Vam, kao mislećem građaninu, skrenem pažnju na svu štetnost razgradnje pravnog sistema. Ceh ćete platiti Vi koji takvu razgradnju podržavate, i ja koji se borim za PRAVNI SISTEM

      Mislite o tome Dule iz Komunalne Milicije…Bar zbog dece, ako nište drugo…

    2. Lepo Vam je odgovorio pravnik.
      Pricam iz iskustva. Vecina kazni koje napise komunalna milicija su protivzakonite ili nisu u skladu sa zakonima I propisima. Na svaki nalog koji izdaju uloziti prigovor (zalbu) angazovati advokata koji ce dalje preduzimati radnje I sve pada na sudu a advokat naplacuje troskove od drzave po cenovniku a u jednom takvom postupku mogu da izadju I na 500e a on samo piskara I salje sudu pismena. Autor ovog teksta je o tome pisao.
      PS. Ni saobracajna policija ne pise prijavu firmi za parkiranje a komunalci pisu vozacu I firmi 50000 din koja nema pravnike I ne zeli da se cima sa tim vec od plate vozaca to uzme. Drzava je videla da to prolazi I te prijave se pisu pa ko plati platio je.
      U vecini slucajeva svako ko je malo pismen moze da ulozi prigovor ili zalbu I za to vam nije potreban advokat. Sudovi su zatrpani nalozima komunalaca koji su pravno nistavni a zastarevaju za godinu dana pa se I ne bave time mnogo.

  5. Sve je ovo lepo objasnjeno, ali ostaje mrtvo slovo na papiru ako sudije nece da primenjuju zakon, nego ce podrzati ovakav nakaradni sistem.

  6. Poučan tekst, mada me neodljivo podseća na priču od pre 10ak godina, kada su isto tako u javnosti iznosili pravno tumačenje kako parking kazne u zoni ne treba plaćati, jer Parking servis po ustavu nema pravo da kažnjava vozače i kako doplatna karta predstavlja ugovornu kaznu. Lično znam nekoliko slučajeva gde su ljudi zbog toga angažovali advokate i pokrenuli sudske postupke protiv PS kako bi izbegli plaćanje doplatnih karata (u stvari kazni), a na kraju su morali da plate celokupno dugovanje sa kamatom i troškovima advokata. Na kraju običan narod ispašta, budžet se puni od kazni, a advokati papreno naplaćuju svoje usluge iako su izgubili sporove…

    1. Nije to baš tako. Sve kazne, do septembra 2012 su poništene ako su bile predmet sudskog spora. To je bila posledica predloga za ocenu ustavnosti gradske odluke. Naravno da je Ustavni sud propustio priliku da odluku proglasi neustavnom, odnosno nezakonitom, već je dao donosiocu (G.skupštini) rok o 6 meseci da odluku izmeni. Time je defakto potvrdio da postoji nezakonitost. Sudovi su tu činjenicu uzimali u obzir, ali samo ako se na nju pozove tužilac.
      Govorim na osnovu ličnog iskustva.

      1. U pitanju su bili parnični postupci za neke prastare kazne iz 2006. i 2007. godine. Pošto je Ustavni sud „propustio“ da proglasi neustavnim odluku o javnim parkiralištima, doneta je presuda da tuženi mora da plati osnovni duga sa ZZK koja je u međuvremenu prilično narasla i parnične troškove… Slična situacija je bila sa TV pretplatom, infostanom i sličnim uslugama, za koje je Vučić, dok je bio u opoziciji, na sva zvona pričao kako to ne treba da se plaća, jer novac uzimaju žuti lopovi. Kada je došao na vlast, promenio je ploču i sada globi narod preko svojih izvršitelja… Da ne bude zabune, naravno da treba da se zakonski reguliše šta je čija nadležnost i ko ima kakva ovlašćenja, ali se bojim da je ovo ponovo navlakuša da se naivan narod navuče da, kao, ne plaća nešto što nije po zakonu, a kasnije vlast te nepravilnosti usaglasi sa zakonom i građanima sve to naplati sa kamatama. Proverena šema da se zadovolje i džepovi advokata, izvršitelja i poliičara…

  7. Da li je komunalna policija „nadležna“ da vlasnicima vozila izriče kazne je retoričko pitanje za većinu građana bez vozila

    Ako je EPS „nadležan“ da bez tužbe i odluke suda, naređuje policiji da asistira pri otimanju strujeomera od građana, koji su osiromašili a onda im šalje 20 puta veće račune za „neovlašćenu potrošnju“ pa tek onda tuži „sudovima“ koji donose ludačke presude te na prime 2500 dinara „neovlašćene protrošnje“ košta još 40 hiqada dinara „advokatu“ EPSa 15 hiqada „veštaku“ EPSa i 20 hiqada poremećenom „sudiji“

    NAravno „tužilaštva“ primaju krivične prijave za „krađu“ struje te osiromašenim građanima plate zatvorom ako „ne sklope dogovor“ da su kriminalci
    Ali „internet javnost“ koju čini manjina onih koji su se „snašli u privatizacijama“ više interesuje da li će moći da parkiraju nepromislno, nego milion izvršnih naloga izvršitelja nad siromašnima ili otimanje EPSa koji je legalizovao najčešće krivično delo 90tih razbojništvo i iznudu. Jer sada umesto kriminalaca za oteti strujome novac za EPS iznudjuju prolicija tužioci i sudovi

    1. Strujomer je vlasnistvo EPS a pa moze da uzme strujomer. Ako sumnja da je bilo kradje struje pravi se zapisnik I salje na vestacenje u zavod za merenje koji pravi zapisnik I na osnovu toga sud donosi presudu koja je sestomesecna najveca potrosnja za domacinstvo (nekad bila godisnja). Problem je sto kad krades struju skidanjem faze ili stavljanjem otpornika se vidi I dokazivo je. Ljude varaju advokati sto im pricaju da je to njihov strujomer I da ne sme niko da im uzme, skine itd. Prost primer je ako se desi bilo sta sto je na limitatorima(osiguracima) kod strujomera I samog strujomera zoves EPS oni dodju I poprave dzabe. Od strujomera do stana je odrzavanje infostana I vlasnistvo istog. Nepoznavanje zakona skodi, ima stara latinska pislovica. Isto je kao I sa komunalcima. Pozzz

      1. @Kradljivac struje, strujomer i kablove od bandere do kuće kupovao sam ja, znači da su oni privatno vlasništvo. Ako je država promenila zakon i prenela isto u vlasništvo EPS-a trebalo bi obeštetiti privatne vlasnike jer je ovo inače očigledna krađa privatne imovine !

      2. Ako je strujomer vlasništvo EPS-a zašto onda za novi priključak struje korisnik mora o svom trošku da nabavi strujomer i pokloni ga EPS-u?

  8. Kolko god mi se ne svidjalo sta se radi u gradu regulisanje parkiranja i kaznjavanje bahacenja podrzavam maksimalno i rigorozno…. Sve je bolje nego blokiranje trotoara, prelaza i sl…

  9. Parkirala sam se u svojoj parking zoni u blizini stana, gde se parkiram već 35 godina. Stigla mi je kazna od OS da sam bila nepropisno parkirana. Mesto je u Ulici Resavskoj ispred broja 27, ispred prodavnice SP crkve. 3 mesta ispred ovoga postavljen je znak za dozvoljeno parkiranje. Pogledam o čemu se radi, kad stvarno parking mesto nije iscrtano, iako su ostale linije izbledele. Regularna širina između bandere i drveta, ali mesto nije iscrtano, ne znam zašto, ne postoji znak zabrane parkiranja, niti da je to mesto garažno, ništa osim crkvene radnje. Pitam se da li sam nekom smetala, bila nepropisno parkirana? O čemu se ovde radi. Moji roditelji od 80 godina u povratku sa vikendice kruže oko zgrade satima, jer ne smeju da upale 4 migavca i prenesu voće i povrće do ulaza u strahu od OS. Kakvo je ovo kažnjavanje? I kome da se obratim, jer kazna za reguarno parkiranje koje je OS proglasilo neregularnim je već plaćena da bi bila umanjena?

    1. Postoji znak za dozvoljeno parkiranje, zona II koji važi i na mestu gde ste bili parkirani, između drveta i bandere.
      Ukoliko posedujete dokaz o plaćenom parkiranju, zašto se niste žalili?

    2. Postoji znak da je dozvoljeno parkiranje, zona II.
      Ukoliko posedujete dokaz o plaćenoj karti za parkiranje u ovoj zoni, zašto se niste žalili?

  10. Kada ćemo početi da branimo zakone, istinu i pravdu, a da se svim silama suprotstavimo bezakonju, neistini i nepravdi?
    Piscu ove dubokoumne analize predlažem da porazmisli o tome kako što više prestupnika kazniti primerenom kaznom, a ne kako prestupnike osloboditi od odgovornosti za učinjeni prekršaj.

    1. O tome treba da vode računa vlastodršci. Narod MORA da podržava striktnu i istovetnu primenu zakona, jer je to jedino oružje koje ima u rukama. Vlast koja nije sposobna da poštuje zakon, mora da se smeni. U mom gradu, na primer, JKP protivzakonito naplaćuje vodu skuplje pravnim licima, pozivajući se na nezakonitu odluku lokalne samouprave. Narod ćuti.

  11. Kada ćemo shvatiti da odbrana zakonitosti nije u korist prekršioca već naprotiv?
    Svaka nezakonita odluka se može lako oboriti i time negirati samo postojanje krivice.
    Uostalom ko će na kraju utvrditi šta je oportuno kažnjavati iako je postupak nezakonit?
    Bez zakona bi se vratili u predcivilizacijsko društvo ili u diktaturu.

  12. Većina ljudi ovde ne zna šta je država ni čemu služi, a zakone posebno ne podnose. Najviše vole da se radi po ličnom mišljenju šta je ispravno, pa ako ih nerviraju pogrešno parkirani, neka ih policija kazni, makar i nezakonito. Ne mogu da dobace, da bez zakona niko nije siguran

  13. Hvala na izvanrednom pravnom tumačenju. Jedino što je odbrana za pisanu kaznu teško primenljiva. Naime, mi nismo država jer državni subjekti ne funkcionišu. Mi smo plemenska zajednica sa velikim poglavicom na čelu… U svakom slučaju hvala na trudu i dobroj (pravnoj) nameri…

  14. Koja je poenta ovog članka? Jel da se i dalje ne poštuje zakon i pravo na normalan život?Da li je stvarno bitno da li komunalna policija ima pravo da snima i kažnjava ne savesne vozače?Koliko puta vam se desilo da vidite auto koji je parkiran na pešačkom prelazu ili je parkiran tako da nekome smeta da izađe iz svog dvorišta ili parking mesta?Ja bezbroj puta!!!Civilna vozila parkirana po taxi stanicama,parkinzima za invalide.Kontroverzni biznismen (kriminalac) može da parkira gde hoće ,jer mu se može!?A ovde se piše o pravnoj strani sokolovog oka!?Svakom ko parkira auto na pešačkom prelazu oduzeo bih auto i dozvolu na godinu dana i naplatio kaznu 100000.I još nešto komunalna milicija je prošle godine dobila proširena ovlaštenja i to isključivo zbog nemogućnosti inspekcije da radi svoj posao.Na primer vozač uhvaćen u prekršaju gde je utvrđeno da obavlja delatnost prevoza putnika bez potrebne dozvole tj.nezakonito ,policija,inspekcija i komunalna policija po zakonu imaju pravo da mu oduzmu vozilo do okončanja postupka ali to ne rade jer ih neko štiti.A onda se postavlja pitanje da li je oko sokolovo po zakonu,možda je anarhija bolja!?

    1. Vi baš ništa ne razumete. Anarhija je upravo to što Vi predlažete – vama se nešto ne svidja i vi biste oduzimali vozila i pisali kazne. Ko ste Vi? Zakon uredjuje koji organ može da kažnjava za saobraćajne prekršaje. Taj zakon kaže da to niste ni Vi, ni komunalna policija. Zbog takvih kao Vi, koji misle da sve znaju, da mogu prema ličnim afinitetima da definišu kazne, ova zemlja nema pravni sistem. Većini je normalan Vaš zastrašujuće bahat stav te samim time i ne postoji pravna država, već živimo kao na Divljem Zapadu, po nahodjenjima lokalnih šerifa.

  15. A što taj isti sistem funkcioniše u preko 20 zemalja EU? Samo u Srbiji postoji problem. Već u prvom stavu se izvlači nelogičan zaključak da komunalna milicija nije nadležna za saobraćaj a citira se član da je zadužena za komunalni red. Po čemu se u to ne ubraja saobraćaj. Komunalni red u Bgd. je 90 odsto saobraćaj to znaju svi beograđani, izvinjavam se ovim statističkim filozofima i starorimskim pravnicima.

  16. Ta stranacka organizacija pod bitno trebs da se raspusti a oni Jos I uhlebljuju zasluzne sendvicare. Nista I’m netreba plati. Bojkot do KRAJA. Jer sa bandom nemozes drugacije. Nihova duznost su RUPE na putevima psi I njihov sadrzaj,a ne da glume policiju. Gde je sada onaj sns zastitnik gradjana?

  17. Prosto obožavam kad se složimo u tome da jedni drugima objašnjavamo kako i zašto ok da se krše zakoni. Ovde je problem da li će vas kazniti saobraćajna ili komunalna, a ne to da su nam 99% ulica u potpunosti neprohodne za ljude u invalidskim kolicima. Da su bukvalno osuđeni na doživotne kućne zatvore. Ali da, veći problem je što kad kamera snimi, ona nije nakacena na saobracajni nego komunalni auto. Za mene je jedino nenormalno da bilo koja fotografija ili snimak nije dovoljno za izricanje presude i kazne. Zamislite da je u krađi, ubistvu ili silovanju isti postupak, kršenje zakona se računa samo ako mu prisustvuje pandur i to samo određeni.

    1. A da li biste se složili da, na primer, ja naplaćujem kazne za nepropisno parkiranje? Imam isti pravni osnov kao i Komunlana milicija.

  18. Tekst je preopširan, a svodi se na jednu stvar. Komunalna policija može proslediti dokaz saobraćajnoj, što je dovoljno da počinilac bude kažnjen od strane nadležnog organa.
    Dovoljno je da se snimi mesto na kom je počinjen prekršaj, jer su saobraćajni znakovi već postavljeni na mesta gde je utvrđen prekršaj.
    Može se osporiti kazna komunalne policije, kao nenadležnog organa i to je sve.

    1. Tacno tako. Inace, kazne izrice sud, a ne policija, komunalna, saobracajna, bili kakva. Prijave pise Saobracajna, za saobracaj, komunalna za komunalno. Na primer, ako je prijava zbog ogparkiranja na zelenoj povrsini, to je komunalni prekrsaj, a ne saobracajni. Samo, maloumnim botovima svih vrsta ne vredi pricati. Oni samo znaju da se gloze na ovakve koske.

  19. Kako su oni presli tehnicki pregled sa tim cudom na krovu? To je prepravka automobila, ne izgleda tako fabricki

  20. Pre 2 godine su komunalci na biciklu na adi jurili moga kera,sada je to moderna armija.drzava u drzavi. Svaka čast samo napred.Cude nam se Svajcaraci, Nemci. Kaznjavamo samo svoj narod.

  21. Čitajući komentare stekao sam utisak da se ovde delimo na one za i one protiv ovog teksta. A niko se ne osvrće na ne primenu zakona, zloupotrerbu nadležnosti i slično. Koliko sam ja shvatio to je bila osnovna poruka ovog odličnog teksta. Inače po struci nisam pravnik, ali i ne moram da budem da bih znao da je, naprimer, zabranjeno preći kada je crveno svetlo na semaforu. Ovo mi liči na raspravu da li je crveno više ili manje crveno. Crveno je crveno pa i za policiju, žandarmeriju, komunalnu policiju, pa i za ambulantna kola. Zakon mora da se poštuje od strane „vlasti“ kako sebe smatraja komunalna policija, a što oni nisu. Ne mali broj prijava je podnešen protiv njih (ne znam kako su se one zaista i završile). Suština je da zakon treba da važi za sve, a zloupotreba zakona treba da se kažnjava ma na koga se ona odnosila, Prekoračenje ovlašćenja je to isto. Svi komentari bi trebali da se odnose na zakon, njegovu primenu, njegovu zloupotrebu, prekoračenje ovlašćenja ili zloupotreba istih i slično

  22. Nije ni čudo kakav je Zakon o komunalnoj miliciji kad ga je pisao Ranko Šekularac, iz Berana, (onaj što se po medijima lažno predstavlja kao zamenik načelnika komunalne milicije – a ta funkcija čak i ne postoji) koji je na mesto rukovodioca unutrašnje kontrole došao pravo sa mesta radnika na auto otpadu, sa diplomom neke više škole za bezbednost, a onda preko noći postao „pravnik“ ( valjda kod onog Bjelajca iz Bijelog polja, što više doktora nauka mesečno proizvede nego svi Univerziteti u Srbiji za godinu dana). Ali, pošto je Šekularac komšija Sandri Pantelić, načelnici gradske uprave ima njeno neograničeno poverenje pa može da predlaže zakon po svojoj volji a ne pravu i Ustavu. A Divac, načelnik Komunalne milicije, inače bivši policijski komandir, sam za sebe kaže da se on tu ništa ni ne pita….zadovoljio se valjda time što živi u zgradi u Rakovici, koju je zidao Zarubica ( da, da, onaj isti Zarubica što je uhapšen i osuđjen jer je imao laboratoriju opojnih droga) a o tome ga niko ne pita….

    1. Nisam siguran, ali mislim da to nije isti Zarubica. Zarubica iz Rakovice je podvodio zene u ilegalnom bordelu, tako nesto. Ovaj drugi Zarubica, cini mi se da je pravio spid „s onu stranu Misisipija“, tj. Dunava. Moguce je da su rodjaci.

  23. Teska glupost od teksta. Ne izrice komunalna kaznu i ne bavi se saobracajem. Komunalna uoci sumnjivo vozilo, obavesti saobracajnu, uz snimak, a saobracajna dalje radi kako hoce. Na kraju, kaznu izrice sud. Problem je sto u Srbiji ljudi ne znaju sta je dobro za njih, ili se bune samo zato sto je to Vuciceva, ili Vesiceva ideja. Samo po dzepu, nista drugo ne pali, kad vec nema Titove milicije, za kojom neki, izgleda, zale, voleli bi da se vrate „srecna vremena“.

  24. Ajde da ne trazimo rupu u zakonu vec ako smo krivi i ako nismo dobro parkirali da to i platimo 😀

  25. Meni su napisali u Francuskoj ulici kaznu na parking mestu koje nije obelezeno onom linijom za parking mesto kao da sam na trotaru, a za isto mi pisali dnevnu kartu za parking. Za istu sitoaciju I isto mesto. Van pameti

  26. Nebulozno. Od kada parkiranje na trotoaru uli bilo kojoj drugoj površini spada u domen saobraćaja? Koliko znam, ako neko parkira na trotoaru ili bilo kojoj površini koja nije za to namenjena, onda je to u nadležnosti komunalne. Komunalna policija snimke šalje policiji koja dalje postupa. Pretpostavljam da su i kamere koje su postavljene na semaforima ili nekim drugim objektima i snimaju saobraćaj takodje nelegitimne?

  27. Nekako ceo ovaj tekst skrece paznju na njihov propust, sto znaci da ako oko sokolovo prelepe sa strane umesto komunalna policija u saobracajna policija postaje pravno uskladjeno pisanje kazni il da pise da je pod okvirom parking servis grupe koja i pise kazne 🙁

  28. Bitno je da komunalna policija ne moze da istera komsiju koji je uzurpirao zajednicke prostorije i zatvorio vertikalu za dva ulaza,koja sada nema pristup,a znaju da se s punim pravom mesaju u tudj resor!

  29. Apsolutno se slazem sa tvrdnjama i zapazanjima u tekstu uz jednu opasku – dokazivanje pravne nesaobraznosti ovakvih slucajeva su moguci samo u pravnim drzavama a u istima prakticno nije ni moguce da do ovakve kontradiktornosti i dodje – dok je u Srbiji moguce sve pa time i da je drzava u pravu po ovom pitanju.

  30. Da li je bahato kršenje ako se parkiramo 20 i više godina na trotoaru ispred zgrade a ostavim dovoljno mesta za prolazak kolica i ljudi? Nadležni kažu da trotoar ne mogu da isparcelišu jer nema tehničkih uslova ali zato svima nama naplati parkiranje mesečno po 470 dinara. Onda obeleže 30 parking mesta na drugoj strani ulice za nas 150, a od tih 30 mesta na 10 mesta ortaci postave stolice i stolove za brzu hranu. Sada je svima stiglo po par kazni za nepropisno parkiranje na trotoaru , potpuno nezakonito, dakle, radi se o pljački stanovništva jer grad nije obezbedio parking mesta koja plaćamo a za iznuđeno parkiranje na trotoaru naplaćuju kazne 5000 din iako nikoga time ne ugrožavamo.

  31. Previse je glupandera u Srbiji, vidi se po velikom broju imbecilnih komentara koji jasno pokazuju da vecina u Srbiji ne razume ni razliku izmedju prava i pravde, a kamoli razliku izmedju zakona i vesicevih mokrih snova. Trebalo je odavno pobeci iz ove smrdljive zabokrecine po imenu Srbija i ostaviti polusvet da uziva u sopstvenoj gluposti.

  32. Gde god da se mrdne, tu je neki raspisani bot, nazalost! Sto se tice parkinga i parking situacije, pitanja idu mnogo dublje u stvari. Posto sam imala priliku da 3 decenije zivim po raznim drugim zemljama daleko od Srbije i okruzenja, videla sam neke druge prakse. Recimo, zone se nemogu ispisivati u rezidencijalnim delovima grada. Zona sluzi da se olaksa parking, u delovima koji su biznis orijentisani. Zbog toga zone su od 9-18h, znaci u vreme kada rade firme. Zasto su kod nas ogranicenja od 7-21h? Da li pored objasnjenja da im se moze tako postoji i jedno drugo logicno? Ko Parking servisu daje ovlascenje da iscrtava nove zone? Kakav je postupak odlucivanja? Ko su igraci u ovim odlukama? Ko predlaze, ko radi projekat, ko glasa? Ja kao gradjanin IMAM pravo na tu informaciju, I hocu da znam kako se sve to desava. Parking servis kao javni servis je duzan da nas informise i objasni zasto se deo po deo grada iscrtava i formiraju nova parking mesta.
    I samo da dodam u US gde sam dugo zivela, investitor mora, kada gradi zgradu da obezbedi 2 parking mesta za svaki dvosoban stan i jedno parking mesto za garsonjere ili jednosoban. Takodje zgrada mora da ima bar 5 parking mesta za posetioce. Da li je to visok standard? Verovatno za Srbiju jeste. Poenta je da gradjenje zgrada/objekata treba da doprinese gradu, a ne licnom bogacenju i punjenju dzepova pajtosa. Ako nemas para da gradis po kodu…pa nemoj da gradis, nije ti mesto tu.

  33. Pitanje: Ako mi se automobil pokvari i ja ga sklonim sa ulice na trotoar (na mesto koje nije predviđeno za parkiranje) i nakon 10 minuta prođe „oko sokolovo“ i ja dobijem kaznu za nepropisno parkiranje, kako postupiti? Da li svaki put kada se tako nesto desi moram da uputim molbu za storniranje kazne? Ili mozda da na prozor stavim trougao?

  34. Poštovani kolega, valjalo bi napisati i koju reč glede višegodišnjem protivpravnom uklanjanju navodno nezakonito parkiranih vozila „pauk“ vozilima JKP PS jer u 90 procenata navodni prekršaj foto aparatom neovlašćeno dokumentuju upravo radnici JKP PS a ne ZOBS-om jedino i samo ovlašćeno OSL MUP Srbije.

Ostavite komentar


Lični stavovi

Naslovna strana

23. decembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Ana Ćurčin, muzičarka

Danas predstavlja pokušaj objektivnosti i relavantnosti prema nekakvoj istini koja bi trebalo da bude jedna vodilja kada je žurnalistika u pitanju.