Dok aktuelna vlast u Beogradu, kao i one pre nje, godinama zamazuje oči građanima pričama, planovima i projektima za metro, koji će, ako se ikada sagradi, koštati po zvaničnim najavama preko 4,4 milijarde dolara, Beograđani se voze raspalim tramvajima i trolejbusima, starim i do pola veka.
Utehe nema ni kada uđu u relativno novije autobuse, jer nema dovoljno onih koji ih voze, pa se ubrzano spremaju uvozni šoferi, neki i čak sa Šri Lanke.
O gubicima GSP i svim sumnjivim poslovima vezanim sa ovo javno gradsko preduzeće ne vredi ni pisati – samo se nižu.
Međutim, nije problem samo u glavnom gradu, jer su danas putovanja postala noćna mora, i kad se tiču cene i kvaliteta.
Srbija je još proletos dobila prvu polubrzu prugu, kojom se do Novog Sada može po prvi put u novijoj istoriji stići za pristojno vreme.
Preostale železničke šine su kao u pretprošlom veku, a „ubrzane“ rekonstrukcije lokalnih i magistralnih pravaca, kako ih najavljuju vlasti, traju mnogo sporije nego što se nekad gradilo u staroj Srbiji, tek po desetak kilometara godišnje.
U takvoj situaciji je potpuno nepojmljivo da se nešto u šta je uloženo više od 90 miliona dolara, sa dogradnjom novog koloseka i elektrifikacijom, gotovo ne koristi. Naime, Danas je već pisao da se od Beograda do Pančeva sada može samo međumesnim vozom do Vršca i to pet-šest puta dnevno i da su ostali neuslišeni apeli meštana oba grada da se vrati prigradska linija koja je funkcionisala duže od 10 godina, sa čak 16 i više polazaka.
Poslednji su reagovali studenti i školarci, kojima su povećane cene mesečnih autobuskih karata za preko 100 odsto, nadajući se da će njihov zahtev za jeftinijim prevozom uslišiti lokalni autobuski prevoznik, ili da će pančevačka vlast nešto učiniti po tom pitanju.
Kako će proći njihov apel, tek treba da se vidi, a o mogućnosti obnavljanja prigradskog železničkog saobraćaja, kako god se on zvao – Beo, Beli ili Bg voz – nema ni reči.
Izgleda da je preterano to tražiti, ili će nadležni možda reći da nema para za neku „vrabac“ garnituru voza, dok je za luksuznog „sokola“ i skupe „štedlere“ bilo.
A možda se cilja na neku novu donaciju, sličnu onoj evropskoj, kojima je plaćena dogradnja pruge do Pančeva. Koja sada služi za ukras, i prema novim vestima, već treba da se popravlja.
Stavovi autora u rubrici Dijalog ne odražavaju nužno uređivačku politiku Danasa.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.