Draga Redakcijo, Vi se borite za razvoj marketinga, a on je iz dana u dan podrivan obezvređenjem prava intelektualne svojine.

Kakvi su to znaci razlikovanja kao što su VODA VODA u rečima za označavanje vode, GORKI GORKI u rečima za označavanje pelinkovca, kako je moguće da se dvostruko nedistinktivan znak može zaštititi žigom i tako steći monopolsko pravo na generične reči. Očekujmo žigove LJUTA LJUTA za papriku, ŠLJIVA ŠLJIVA za šljivu itd. Do vrhunca besmisla.

Dodajmo ovome da Agencija za privredne registre ne vodi računa o zaštiti prava industrijske svojine, počev od zaštite firme koja ima ranije poslovno ime ili koja ima žig sa ranijim pravom prvenstva, pa imamo sve više BAMBIJA i BAMBINA, BAJADERA itd.

U prvom slučaju stiče se nezakonito monopolsko pravo i podstiče nezakonito monopolsko ponašanje, a u drugom slučaju se obezvređuje ekonomski i pravno zakonom stečeno monopolsko pravo.

Srbijo, zemljo brendova, baš si izbrendirana kao niko.

Dr Milenko Manigodić, Beograd

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari