Gužve u saobraćaju, javnom prevozu, domovima zdravlja, u redu za pasoše…. i nabrajanje bi moglo da potraje. Gužve su postale deo naše beogradske svakodnevice ili da citiramo gradonačelnika „naša realnost“. Istina, Đilas je mislio na svakodnevni krkljanac u saobraćaju koji se pod naletom prvih snežnih pahulja pretvara u pravi karambol poput lančanog sudara na Brankovom mostu. Međutim, gužve nisu samo realnost u gradskom saobraćaju već deo svakog segmenta života.

Protekle nedelje gužva je bila i u Domu sindikata gde je održan Sajam zapošljavanja. Više od tri hiljade ljudi konkurisalo je za 800 radnih mesta, a da bi stigli do potencijalnog poslodavca, trebalo se „probijati“kroz gužvu i po nekoliko minuta.

Zbog nedovoljnog broja mesta u vrtićima, roditelji često prijavljuju mališane godinu dana ranije kao bi dete na vreme došlo na red. Novi pravilnik o regresiranju troškova trebalo bi da onemogući zloupotrebu, kako roditelji sa skupim kolima ne bi plaćali najjeftiniji boravak za svoju decu. Možda će ih novi pravilnik „naterati“ da decu upisuju u privatna obdaništa i tako ostave mesta za mališane čiji roditelji voze najjeftinija kola.

I kada je nema, nije nam potrebno puno da napravimo gužvu. Nakon što je španski proizvođač KAF pobedio na tenderu za 30 tramvaja koje će kupiti Beograd, hrvatski Končar je najavio žalbu.

Kod nas gužve se stvore uvek na pogrešnom mestu. Kada treba da se primeni zakon nje odjednom više nema. Da bi se bolje primenjivao zakon, početkom nedelje 16 trgovinskih lanaca potpisalo je protokol o kontroli zabrane prodaje alkohola i cigareta maloletnim licima.

Peto šoping veče prošlo je bez većih gužvi. Da li zbog lošeg vremena, ekonomske krize ili svinjskog gripa, ovog puta kupci su mogli na miru da merkaju robu na sniženju. Izgleda da će nažalost, jedini lek za gužve biti ekonomska kriza i novi grip.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari