Ove godine društvo „Licej“ je, uz podršku Erazmus fondacije, po drugi put realizovalo program integrativne nastave za mlade u okviru „Discovery“ programa. Ovoga puta, kao i prošle godine, izbor je pao na Grčku, konkretno na Peloponez, gde su mladi imali priliku da se upoznaju sa bogatom istorijom i kulturom Stare Grčke, i prirodnim lepotama ovog regiona.
Kao društvo koje se već dve decenije bavi obrazovanjem i kulturom kroz program integrativne nastave, „Licej“ je učesnicima starijim od 18 godina pružio izuzetnu priliku da, pored uživanja u moru, steknu znanja o kulturi Stare Grčke, kao i da unaprede svoje kompetencije u opšteobrazovnim predmetima i životnim veštinama.
Izazov u realizaciji integrativne nastave je to što zahteva opsežne pripreme, uključujući procenu mogućnosti, znanja i kompetencija svakog učesnika, te izradu individualnog obrazovnog plana za svakog od njih.
Iako se radi u grupi, svaki učesnik razvija i unapređuje ona znanja koja stručni tim proceni kao najvažnija, što otvara velike mogućnosti za saradnju unutar tima sastavljenog od učesnika različitih uzrasta i osobenih talenata, interesovanja ili potreba za dodatnom podrškom. Integrativna nastava nudi velike mogućnosti jer se približava učenicima kroz medije koji su im zanimljivi.
Iako se na prvi pogled bavi određenom temom, kroz rad na realizaciji takvih programa učenici za kratko vreme značajno podižu nivo kompetencija iz različitih disciplina.
Ovakav vid nastave „Licej“ sprovodi još od 2007. godine, kada je započet program multimedijalnih radionica za pisanje knjiga.
Taj program, koji se odvijao na časovima srpskog jezika u školama, kao i na radionicama u različitim odeljenjima Biblioteke grada Beograda, obuhvatao je učesnike različitih uzrasta, koji su radili na objavljivanju knjige.
Dok su jedni pisali i ilustrovali, drugi su radili lekturu, korekturu i uredničke poslove, treći su se bavili prikupljanjem sredstava za objavljivanje knjige, a četvrti su komunicirali sa medijima, organizovali promociju i drugo.
Kroz ovaj program ostvarena je izuzetna saradnja među učesnicima, jer su bili oslonac jedni drugima u ostvarivanju zajedničkog cilja.
O značaju ovakvog rada svedoči i to što je izdavačka kuća „Službeni glasnik“ odlučila da bude suizdavač knjige „Trinaest i po priča“, koja je nastala kroz ovaj program.
Zahvaljujući podršci Erazmus fondacije, program je realizovan na moru, što je omogućilo učesnicima ne samo zdravstvenu korist, već i sprovođenje različitih aktivnosti u vodi, koje smatramo neophodnim delom školskog obrazovanja zbog naučno dokazanih pozitivnih efekata na razvoj ličnosti.
Pozivamo zainteresovane škole na saradnju u realizaciji programa integrativne nastave, kao i na učešće na konferenciji „Položaj učenika sa smanjenim pristupom u obrazovnom sistemu RS“ koja će biti organizovana u decembru ove godine.
Više o našim aktivnostima možete pronaći na www.greenwave21.org.
Dragana Božinović, predsednik društva Licej
Stavovi autora u rubrici Dijalog ne odražavaju nužno uređivačku politiku Danasa.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.