PANORAMA BEOGRADAfoto BETAPHOTO/MILOS MISKOV

Poštovani,
Ovim putem Vam se obraćamo u želji da ukažemo na stav roditelja povodom načina organizovanja nastave tokom najavljene rekonstrukcije OŠ „Oslobodioci Beograda“.

Obavešteni smo od strane kolektiva OŠ „Oslobodioci Beograd“ da je Školska uprava izvršila izmeštanje učenika viših razreda (od V do VIII razreda) u OŠ „Stevan Sinđelić“ popodnevnu smenu, da će časovi biti skraćeni sa 45 min na 40 min i da će za ove razrede biti organizovan prevoz od škole do škole domaćina i nazad.

Radujemo se najavljenoj i dugoočekivanoj rekonstrukciji, za koju smo svesni da je preko potrebna.

Način organizovanja nastave tokom izvođenja radova na rekonstrukciji škole, kao i izbor lokacije na kojoj će se nastava odvijati su potpuno neprihvatljivi.

Ova odluka je nama roditeljima samo saopštena.

Dovedeni smo pred svršen čin i bez mogućnosti uticaja na već donesene odluke.

Za nas, dole potpisane roditelje, potpuno je neprihvatljivo:

1. Organizovanje nastave u poslepodnevnoj smeni u trajanju od 360 dana

2. Lokacija izabrane škole domaćina za održavanje nastave.

Veliki procenat đaka ne živi u neposrednoj blizini škole, već deca dolaze u školu prevozom.

U sadašnjem odeljenju VII1 od 26-oro đaka, desetoro dece živi sa leve obale Dunava i četvoro dece živi na Karaburmi. Slična situacija je i u ostalim odeljenjima.

Putovanje dece u ovako udaljenu školu bi deci koja ne žive blizu škole, na dnevom nivou oduzimalo minimum 2,5h od slobodnog vremena.

Zabrinuti smo za transport naše dece do navedene škole, iako je navedeno da će biti obezbeđen prevoz.

Nije jasno da li se radi o liniji koja će saobraćati više puta dnevno, namenski, isključivo za izmeštenu decu, ili će biti polazak i povratak u isključivo jednom terminu.

Svakako, u slučaju izmena u rasporedu časova, smatramo da neće uvek biti moguće iskoristiti pomenuti prevoz.

Postavlja se i pitanje povratka deteta koje se u toku nastavnog dana razboli ili mora da napusti nastavu.

Imajući u vidu da najveći broj roditelja radi isključivo pre podne (od 8 do 16h, 9-17h…) i da bi deca sa nastave stizala u svoje domove oko 20h, predstavlja direktan udar na porodicu.

Na taj način bi decu, koja ulaze u najosetljiviji period odrastanja, ostavili bez roditeljskog nadzora i pomoći od ponedeljka do petka.

Porodica bi se svela na vikend roditeljstvo.

Kakav je to pedagoški pristup od strane nadležnih službi u okviru Ministarstva prosvete?

Razdvajanjem dece u tri različite škole, doći će i do razdvajanja braće/sestara koji su u različitim razredima, što je dodatni negativni uticaj.

Stava smo da ovakav pristup dovodi do razaranja porodice, udaljavanja dece od roditelja i prepuštanja njihovog vaspitanja ulici.

Pored svega gore navedenog, a ne manje važno, jeste pitanje društvenog i socijalnog života naše dece.

Definisanim načinom organizovanja nastave direktno se utiče i na dečije vannastavne aktivnosti.

Deca ne bi imala vremena za sportske aktivnosti, odlazak na treninge koji su uglavnom u poslepodnevnim satima, časove stranih jezika, hobije i ostalo.

Dodatno, veoma važan segment je druženje posle škole i sticanje socijalne inteligencije, što bi im na ovaj način takođe bilo onemogućeno radnim danima i to u trajanju od godinu dana.

Sledeće godine, naša deca će biti osmi razred, mali maturanti, koji ne bi imali mogućnost da se na adekvatan način posvete pripremama za prijemni ispit.

Bespredmetno je naglašavati koliko je ovo važna prekretnica u njihovim i našim životima.

Istovremeno, deci i nama roditeljima, veoma je važno da deca ostanu u poznatom okruženju drugara i predmetnih nastavnika, da zajedno odu na matursku ekskurziju i zajedno proslave matursko veče.

Zbog svega navedenog, zahtevamo da po hitnom postupku preinačite nama saopštenu i gore navedenu odluku i to poštujući sledeće zahteve:

1. Da se radovi na rekonstrukciji škole odvijaju u toku letnjeg raspusta ili fazno tako se nastava odvija paralelno sa izvođenjem radova. Školska zgrada je dovoljno velika da nastava može da se organizuje u dve smene kako bi se oslobodile dve (od četiri etaže) na kojima mogu da se izvode radovi paralelno sa odvijanjem nastave.

2. Da se nastava održava u prepodnevnoj smeni ili promenom smene na nedeljnom nivou (jedne nedelje pre podne, druge nedelje posle podne i tako naizmenično). Organizovanje nastave samo u poslepodnevnoj smeni u trajanju od godinu dana je apsolutno neprihvatljivo.

3. Ukoliko je zaista neophodno izmeštanje dece tokom trajanja radova, zahtevamo da se nastava održava u nekom od već postojećih objekata u neposrednoj blizini škole.

Roditelji dece iz VII1 i VII2 odeljenja OŠ „Oslobodioci Beograda“

Stavovi autora u rubrici Dijalog ne odražavaju nužno uređivačku politiku Danasa.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari