"Mi mislimo da će Marina Dorćol biti najlepše naselje u Beogradu" 1Budući izgled Marine Dorcol Foto: Sebre

Svako ima pravo na subjektivan doživljaj arhitekture, pa tako i naše pojedine komšije („Pogled na projekat „Marine Dorćol“ iz komšijskog ugla“, Danas 20.06.2024). Oni smatraju da će objekti buduće Marine Dorćol „narušiti izrazito humani ambijent naselja Dunavski kej i priobalja“, da će „kao bedem razdvojiti grad od reke… sprečiti strujanje vazduha i prirodno provetravanje stambenih blokova u okolini kompleksa, …kao i onemogućiti slobodan pristup i „silaženje grada“ na reku“.

Marina Dorćol je već decenijama devastiran prostor. Prekrivena AB pločama, sa ostacima betonske baze i obrasla u šiblju, ovaj prostor na obali Dunava trajno je bio oduzet od njenih građana. Naš projekat je zajedničko delo jednog od vodećih evropskih arhitekata današnjice, Stanislava Fiale i supertalentovane srpske arhitektice Jelene Kuzmanović. Projekat spaja najmodernija tehnološka rešenja u stanovanju sa arhitekturom visoke vrednosti i posebnog senzibiliteta.

Marina Dorćol je zaista neuporediva sa bilo kojim velikim projektom koji je do sada realizovan u Beogradu. Ne samo zbog načina na koji njeni objekti korespondiraju sa okolinom, već zbog pažljive i osećajne obnove objekata koji imaju istorijsku vrednost, posebno zbog svog odnosa prema zajedničkim površinama, zelenilu i stvaranju osećaja dobrodošlice za sve koji tu dođu.

Mi mislimo da će Marina Dorćol biti ubedljivo najlepše naselje u gradu i da će ga Beograđani vrlo voleti. Pravimo potpuno otvoreno naselje, iz kojeg ćete ubuduće moči direktno da pristupite Linijskom parku i Dunavskoj ulici.

U Marini Dorćol ćete ubuduće moći u potpunosti da uživate na keju, ali i da se šetate ulicama sa lepim drvoredima, vozite rolere ili bicikle pažljivo promišljenim stazama, da ručate u bašti restorana sa pogledom na reku, odmorite u gustom hladu ili da se osvežite na jednoj od česama na njenim trgovima.

U Marini Dorćol ćete moći da pogledate izložbu, da posetite knjižaru, kupite sve neophodne potrepštine i ostavite decu u vrtiću.

Projekat Marina Dorćol je usklađen sa svim urbanističkim parametrima i normativnim vrednostima propisanim u važećem planskom dokumentu – Planu detaljne regulacije (PDR).

Urađena je Studija uticaja na životnu sredinu, u sklopu koje se razmatraju primedbe građana i organizacija zainteresovanih za naš projekat.

Kao i kod svakog projekta ove vrste, među podnetim primedbama izvesno će biti onih koje su neutemeljene, kao i onih koje će ishodovati usvajanje odgovarajućih mera radi mitigacije potencijalnih uticaja na okolinu.

Studija i proces oko nje su transparentni. Pozivamo javnost da izvrši uvid u nju i sama o tome donese sud.

Ovde bih se osvrnuo na dva aspekta projekta, koje smatramo da su od posebnog značaja za naše komšije na Dorćolu. Tiču se problema sa parkiranjem (posebno u naselju Dunavski kej), kao i pitanja uticaja našeg naselja na saobraćajne prilike u okruženju.

Problem sa neodgovarajućim brojem parking mesta u naselju Dunavski kej uzrokovan je činjenicom da su u periodu kada je ovo sjajno naselje projektovano – 60-ih godina prošlog veka – važili drugačiji urbanistički parametri.

Njegovi autori nisu predvideli da će vlasnici stanova u ovom naselju jednog dana posedovati toliki broj automobila. Svedoci smo zakrčenih trotoara u našem komšiluku, parkiranja na svakoj mogućoj zelenoj površini, ali i parkiranja na susednim parcelama u privatnom vlasništvu.

Izgradnjom „Marine Dorćol“ situacija sa parkingom u okolini će se poboljšati, a ne pogoršati. Ovo iz razloga što je pored odgovarajućeg broja parking mesta za naše stanare u garažama projektovano dodatnih 137 parking mesta koja će biti dostupna i stanarima iz naselja Dunavski kej.

Pored toga, parcele 2/43 i 2/44 vraćamo gradu Beogradu, kako bi se ulica Dunavski kej proširila i postala javna saobraćajnica. Ovim se dobija dodatnih 40 javnih parking mesta na ulici, uz proširenje mreže biciklističkih staza i obostrano formiranih pešačkih površina.

U kontekstu pitanja parking mesta takođe skrećemo pažnju da je u sklopu razvoja projekta „Linijski park“, na parceli u neposrednoj blizini naselja Dunavski kej planirana i izgradnja nove, javne garaže.

Konačno, treba spomenuti i novu inicijativu da se ispod Linijskog parka napravi velika javna garaža, koja bi u najvećoj meri trajno rešila pitanje parking mesta za ceo donji Dorćol. Ovu ideju smatramo odličnom i u potpunosti je podržavamo.

U pogledu uticaja našeg projekta na saobraćaj, pokušava se nametnuti narativ da će celokupni režim saobraćaja za Marinu Dorćol biti usmeren na pravac iz Dubrovačke ulice. Ovo jednostavno nije tačno.

Planskim dokumentima grada Beograda predviđena je rekonstrukcija postojećih i izgradnja novih saobraćajnica u neposrednom okruženju. Nama je, kao i svim našim komšijama u apsolutnom interesu da se ovi infrastrukturni radovi sprovedu po planu.

Konkretno, u slučaju Marine Dorćol treba napomenuti da će iz pravca Dubrovačke ulice biti moguć samo ulaz u podzemne garaže, ali ne i izlaz na tu stranu.

U zoni kod podvožnjaka u ovoj ulici formiraće se još jedna traka za skretanje, kako bi se smanjila mogućnost nastajanja saobraćajnih gužvi.

Profil podvožnjaka se proširuje sa 10m na 11.5m sa pešačkim stazama od 2.25m sa obe strane kolovoza.

Pomenuta ulica Dunavski kej postaje javna saobraćajnica sa proširenim profilom, a odlazeći saobraćaj iz Marine Dorćol će se odvijati u ovom pravcu.

Autor je direktor SEBRE Marina Dorćol d.o.o.

Stavovi autora u rubrici Dijalog ne odražavaju nužno uređivačku politiku Danasa.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari