Napuštam Basarinu Farmu

Basarina interpretacija odgovornosti Srba i Slobodana Miloševića za razbijanje Jugoslavije i Srbije svojom pojednostavljenošću i nelogičnošću postidela bi i tužioce Haškog tribunala
Kraj jedne polemike: Da li Danasov kolumnista "lupeta o stvarima koje ne poznaje"

Ostavite komentar


  1. Basara, lopta je kod tebe. Umi se, saberi se, pa da vidimo kako ces da se izvadis. Ja spremio kokice a pivcuga se ladi u frizideru. Nesto me muci. Na neki nacin navijam za profesora iako imam sve zube. Sta to nije u redu sa mnom?

  2. Ne sporis se ti docente s Basarom o kosovskom boju vec oko poslednjih 30 godina srpske sramote koliko vec radikalski olos uneredjuje Srbiju uz guslanje turbofolk kvazinaucnika kojima ti pripadas…

  3. Nisam znao da su Srbi slavili Vidovdan pre nego što je Sv. Vito proglašen svetcem. Čovek se uči dok je živ jer nikad nije kasno da se nauči nešto novo. Hvala profesore.

  4. Onaj koji brani Milosevicevsku Srbiju ili ima problem sa jednim psihickim poremecajem koji se oznacava kao mazohizam ili u to vreme nije bio u Srbiji.

  5. Eto i ja imam utisak da se Kovetu opet nekako ne izlazi iz ,,Farme““““. A može da skokne do večito mrskog večitog grada i iskulira elegantno i plavokoso kao na prigodnijoj fotografiji. Zanima me da li bi Kove podelio svoj naučni šarm nekoj srpskoj televizijskoj ekipi koja bi snimala neki dokumentarni film o istočnobosanskom letu ““92 na način na koji je bio prisutan u onom austrijskom dokumentarcu gde su nas kamere odvele direktno do mesta gde su KundK soldati streljali Šapčane (a gde se moglo primetiti da ni dan danas nema nijednog obeležja)? Bez odgovora na to pitanje Ković deluje kao literarni lik iz Basarinih, ipak mora se priznati , nešto slabijih romana.

  6. Do fiziološkog stupnja gadjenja je gadno kad neko, u nedostatku argumenata, u svakoj drugoj-trećoj rečenici pominje plavokose i plavooke NATO gospodare oponenta u polemici. Takodje je gadno, ako ne i gadnije, liti suze nad sudbinom zlikovaca kakvi su bili Gadafi i Sadam. Kovićev problem je u tome što veoma lako mogu da se identifikuju i njegovi gospodari, ili gospodari njegovih gospodara. Isto su plavokosi i plavooki, uz neku mongolsku crtu.

  7. Autor je istoricar. A Basara nije. Ipak, Basara veruje da bolje zna istoriju od istoricara. Basarini obozavaoci takodje veruju da Basara bolje zna sve od svakoga. I onda pominju Farmu i argumente?! Stvari stoje ovako: istoricar ima argumente, a Farma bi bila kompletna da ima Basaru.

  8. Поштовани Богомиле, свети Вит (латински Vitus, грчки Βίτος), мученик са Сицилије, је општехришћански светац. Код Срба је познатији под народним именом – свети Вид, а и Хрвати и Словенци чешће га зову Видом. Он је и у многим другим срединама добио народно име, другачије од изворног латинског имена. Ннпр. код Италијана Guido и Vito (Вито Корлеоне је по њему добио име), код Немаца Veit, код Француза Guy, итд. Код Латина се помиње као свети од 5. века, а код Грка и Словена од 9. века. Код Срба се први помен о њему сачувао у календару чувеног јеванђеља рађеног за Немањиног брата, кнеза Мирослава, око 1180. године. Ту се, на страни 338, прописује да се 15. јуна врши помен "светаго Вита". То је било пуних двеста година пре боја на Косову. И многе друге српске богослужебне књиге из средњег века, старије од Косовског боја, обележавају дан светог Вита тј. Видовдан, 15. јуна (по новом календару, 28. јун). Ковић је, дакле, све тачно навео. Миодраг Пооповић, на кога се поштовани Басара позива, био је добар историчар књижевности, али је у области хагиографије, науке о светима, био шарлатан.

  9. Да, али какве везе има култ Светог Вида са Видовданом као даном обележавања Косовског боја? Басара се позива на Поповића (чија је књига објављена 1976. године, а не 1978), да би истакао да обележавање Косовског боја није постојало у Српској православној цркви вековима, и да је инсистирање на том миту као централном националном миту, на етици жртвовања и "царства небеског" у ствари производ управо романтичарског "оживљавања једног древног предања" (које се наставило и после романтизма, рецимо, у делима писаца које Ковић помиње), а ради националистичких циљева јужних Словена. Шта је ту спорно, сем емотивне реакције да је "косовска истина" у ствари идеолошки мотивисана прича?

    Не видим, дакле, какве везе има да ли је православна црква пре 1389. прослављала Светог Вида, или св. Амоса, или обојицу, са прослављањем св. мученика Кнеза Лазара и св. косовских мученика српских, који су унети у црквени календар 1892. године? На косовском миту је грађен не само српски, већ и рани јужнословенски национализам, он је производ "измишљања традиције" и грађења нације од великих националних наратива (у овом случају Косовског мита), процеса који су прошле и друге нације у изградњи националних држава, као такав је, дакако, измишљотина, лепа прича у коју можете да верујете из иделошких циљева, да је браните као истину како бисте јачали своју нацију итд., или је можете трезвеније узети за оно што јесте – идеолошка прича настала у новије доба као основа националног идентитета.

  10. Уз срдачне поздраве, шаљем и све похвале за текст професора Милоша Ковића, аргументовано је доказао да Басара лупета глупости, као и свака друга незналица која не ради ништа осим што испија пива, разуме се, испред задружне продавнице. Саветујем Басари да оде у пензију пре него што га професор Ковић до краја представи онаквим какав и јесте – нервозни старац који мрзи сопствени народ и пише по наруџбини.
    Такође воли да се меша чак и у хаос који годинама влада на факултету на ком његов друг Ниџа и остатак клана нападају колеге професоре и сопствене студенте само да би задржали ресурсе преко којих стичу огромно и ничим заслужено богатство!
    А овом честитом и стручном господину, Милошу Ковићу, не дозвољавају напредак у каријери, срамота!

  11. Baveci se samo raznolikim NATO nepocinstvima, istoricar zaboravlja na Srebrenicu (i to postoji na snimcima), na hladnjace kojima su Srbi, imesto povrca, prevozili ubijene Albance. A snimio satelit. Falinka je sto to istoricar nije video jer se to na njegovoj televiziji nije davalo.

  12. Basara ocito spada u krug ljudi koji nepoznavanje elementarnih istorijskih cinjenica pokusava da sakrije vulgarnoscu i primitivnim recnikom. Kovic ga je prosto pregazio argumentima. Sto je uostalom i bilo ocekivano.

  13. UTICAJ JEZUITA : i Basara i Ković greše, jer su Jugoslaviju rasturili 1991. iste one snage koje su naterale Kralja Aleksandra da 1929. formira Kraljevinu Jugoslaviju sa više banovina, umesto da odredi srpski deo do Neretve, Une i Save !!

Ostavite komentar


Reakcije

Naslovna strana

Naslovna strana za 22. novembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Andrej Josifovski Pijanista, arhitekta i vizuelni umetnik

Danas čitam danas, da se ne bih osvrtao sutra.