Otkad su krivična dela biznis model?

Odgovor kabineta Zorane Mihajlović na tekst Miše Brkića "Je suis Car Go" (Danas, 5. mart)

Ostavite komentar


  1. Protiv njih je sve snazna i agresivna kampanja a 1 JEDAN tekst u Danas i masi gradjana koji jikada nisu culi za slucaj a gde vlast drzi SVE medije osim Danas,par nedeljnika i N1. To sto ste sujetni pa na najtisi sapat odgovarate svom silom je vas problem.

  2. javite mi se vi iz redakcije da ne biste bili u zabludi povodom ovog teksta i laznog obavestavanja….. u Svajcarskoj CarGo radi po zakonu a u Srbiji ne….. 250 ljudi ugrozava egzistenciju 16000 porodica….a vlast se bori za cargo iako je dobila iz medjunarodnog suda da cargo ne moze da radi po sistemu u kojem sad radi u srbiji a protest u beogradu je samo farsa za medije

  3. I Hitlerova Nemačka je bila pravna država, sve se radilo po zakonu.

  4. Uber vozi u vise od 30 gradova sirom Evrope, na primer u Budimpesti i Bukurestu. Medjutim, da bi vozio za Uber, vozac mora da ispunjava lokalne uslove. Ne vidim zasto je to tesko uraditi u Beogradu, ako se koristi isti model.

    1. Zato što u beogradu ne možeš da dobiješ taksi dozvolu – broj taksi dozvola je ograničen. To je zato što taksi-lobi ne dozvoljava da se taj broj poveća. Razlog je što bi tako manje zarađivali a to niko ne želi, pa ni oni. A taksistima Car:Go i ne treba. Pitanje je da li bi 20-30% njih znali da ga koriste. Car:Go treba građanima da bi se vozili jeftinije, da bi znali koliko će vožnja da ih košta i da ne bi stalno proveravali da li taksista pumpa cenu na taksimetru.

      1. Ti si vidim bas nacitan, poznajes sve zakone pa i one koji te se ne tiču, a usput vređas intelegenciju prosečnog taksiste. Vidis 8ma tih starijih mojih kolega koji stvarno nisu vični rukovanju sa smartfonima, ali zaboravljas da su to isto ljudi kao i tvoj otac i da su othranili od svog posla neke buduće ili sadasnje IT strucnjake, pa aj sad da ih likvidiRamo. Ne trebaju nam vise, zaostali su jbg.
        Ostale gluposti koje si napisao nisu dostojne komentara, vidi se da si hejter ili car goovac a ne korisnik taksija

      2. U svim uređenim državama broj taxija je ograničen pa nevidi razlog zašto bi ovde bilo drugačije, a što se cene tiče propisuje je lokalna samouprava i to što vi radite se naziva danping, što se tiče cene koštanja i kod vas postoji cena od – do tako da sve ovo je čista glupost.

      3. „Da bi se građani vozili jeftinije, da bi znali koliko će vožnja da ih košta“ treba reći i kako se formira cena prevoza ovog tipa kada prođe promotivni period. Osnovna karakteristika je da je STRUKTURA CENA – FLEKSIBILNA ili još tačnije CENA U REALNOM VREMENU NA OSNOVU USLOVA NA TRŽIŠTU, što u prevodu znači da je prevoz najskuplji kada vam je najpotrebniji. Kada u nekom području postoji velika potražnja za vožnjom ALGORITAM povećava cenu. Obzirom da uvek postoje oni koji će platiti i tu cenu, to garantuje samo vlasniku algoritma da maksimalno naplati svaku svoju „uslugu“. Algoritam vodi računa da uvek postoji neko slobodno vozilo time što povećava predviđenu cenu koju vam ponudi, a vi prihvatite ili ne. Što bi naš narod rekao „Koliko para toliko muzike“.

      4. Treba reći i kako se formira cena prevoza ovog tipa kada prođe PROMOTIVNI period. Osnovna karakteristika je da je STRUKTURA CENA – FLEKSIBILNA ili još tačnije CENA U REALNOM VREMENU NA OSNOVU USLOVA NA TRŽIŠTU, što u prevodu znači da je prevoz najskuplji kada vam je najpotrebniji. Kada u nekom području postoji velika potražnja za vožnjom ALGORITAM povećava cenu. Obzirom da uvek postoje oni koji će platiti i tu cenu, to garantuje samo vlasniku algoritma da maksimalno naplati svaku svoju „uslugu“. Algoritam vodi računa da uvek postoji neko slobodno vozilo time što povećava predviđenu cenu koju vam ponudi, a vi prihvatite ili ne. Što bi naš narod rekao „Koliko para toliko muzike“.

      5. Osnivni problem je Taxi mafija, koja pljačka ljude vec 50 godina i zato su u pravu što se bune gradjani.Neko nema para za skup Taxi, ali ima za jeftin.

  5. Ja samo ne znam kako su to taksi vozaci profesionalci? Vecina njih vozi bezobrazno do krajnih granica, bez davanja signalizacije u kom pravcu se krecu, naglim “secenjem” ostalih ucesnika u saobracaju, i ostalim prekrsajima, koji nisu za primer drugim vozacima. Voznja duzom trasom, da bi se ucario jos koji dinar, i Koriscenje gps-a zbog ne poznavanja ulica. Ima jos podosta primera, pa me zato zanima kako su oni “profesionalni” a ovi drugi nisu.

    1. Davne 1993. sam na železničkoj stanici u Segedinu uzeo taksi do hotela. Na kraju vožnje taksista je na taksimetru pritisnuo dugme i izašao je fiskalni račun! Znači država je ta koja propisuje pravila igre. Pa ko hoće da igra po tim pravilima može da se bavi taksiranjem. A kod nas se država najviše boji advokata i taksista. Šta oni kažu to je zapovest za svakog ministra.

    2. Najgori , najbezobrazniji vozaci u saobracaju su Taxi vozaci !
      O postenju da ne pricam ..

      1. U odnosu na vas koji ste kupili dozvole,taxisti su MALA DECA!!!
        Taksista zna kako da uleti da ne ugrozi nikog,za razliku od tebe,i mnogo tebi slicnih,MNOGOOO,koji to radite potpuno nebezbedno,vec bezobrazno neznalacki!!!

    3. Zasto CarGo se neregistruje kao preduzece koje obavlja taxi prevoz, spasi gradjane taxiste. Nece zato sto gospodin Vuk i A. V od svake voznje tim vozaci a uzimaju 30 posto, racunica prosek 150 din x 3000 voznji dnevno to je 450.000din dnevno je dobar CarGo tj Vuk. To sve puta 30 dana. Zato Vuk i Aleksandar CarGo vole Beogradjane razmislite

  6. Najvise volim poredjenja sa drugim zemljama. Recimo da je propis u nemackoj i srbiji isti. Kakva je primena propisa. U Frankfurtu sednes u taksi i osecas se kao gospodin covek, taksi nov i cist , taksista pristojmo obucen, ne vodi ćaprazdivan, nego vozi. U Beogradu …(ovo je skoro glupo pisati, kad svi vec znaju)… ipak primer od pre nekoliko godina: Zaustavljam taksi na trgu Republike. Supruga pita : „Jel’ mozete da ne pušite?“ Odgovor:“Ne mogu“.
    Ne pada mi naravno napamet da sa zenom i detetom udjem u „vozilo“.
    „Dovidjenja-dovidjenja“.
    I onda se neko nadje pametan, da se vredja na rec mafija.

    1. @Paco: Vaše iskustvo je 100% tačno što se tiče uslova u nekim taksi vozilima u Srbiji. Takođe i u zemljama zapadne demokratije postoje slične firme koje u svom poslovanju koriste napredne tehnologije počev od naručivanja taksi vozila do plaćanja, ali (to je ono ali što devojci sreću kvari), firme slične Car:go na zapadu plaćaju porez za taksi usluge i samim tim nisu NELOJALNA konkurencija. Car:go u Srbiji NE PLAĆA porez za taksi usluge i samim tim pravi nelojalnu konkurenciju legalnim taksistima i taksi udruženjima. NELOJALNA KONKURENCIJA u zemljama zapadne demokratije je ZABRANJENA.

      1. Greška. Car:Go plaća porez na svaku vožnju a ne paušalno kao taxisti. Čak su taksisti protestvovali kad su hteli da im uvedu fiskalne račune.

        1. Bas me zanima na koje voznje placaju porez kad su registrovani kao it firma,i udruzenje gradjana.A na svakom racunu koji stigne na meil pise porez 0.

          1. Tako je!!!Samo cekam prvi veci sudar cargovana,posto malih ima svaki dan,gde ce biti povredjeni oni koji ih podrzavaju i voze se s njima,pa cemo videti koliko podrske ce imati.GOSPODO,TAKSI U BG JE NAJSIGURNIJI TAXI NA BALKANU,I ŠIRE!!!

    2. Pa kad ste se vec koristili taxi uslugu u Nemackoj kako spominjete verovatno ste primetili koliko kosta start i voznja po kilometru. Odprilike oko 5 puta skuplje ako dinara konvertujemo u evre. U odnosu na Nemacku bilo koje novo vozilo u Srbiji je oko 20% skuplje. Gorivo i rezervni delovi za ista su opet skuplja u Srbiji. Neverovatno ali to je tuzna istina. Hvala bogu sve to mozete vrlo brzo proveriti putem intrneta.

    3. Pošto se kao nekulturni i neobrazovani taxista nalazim prozvanim da vam odgovorim,prvo razlika između Nemačke i Srbije je ogromna razlika u standardu stanovnika se naravno preslikava i na standard taxista.To je i slika i u Beogradu.Standard za novi automobil mora da bude drugačiji da bi Beogradski taxisti vozili nove automobile,a to što taxista nije hteo da ugasi cigaretu to je odraz njegove kulture,ali to vas ne zanima on je zbog toga mafijaš.

  7. Mogli i bi i da daju objasnjenje na osnovu cega privatna NVO odredjuje propise koji su rigorozniji, selektivniji, od Zakonskih a koji donose prihode direktno njima, i raspolazu cak privatnim podacima vlasnika vozila i to protivzakonito.?

  8. Dok ih je bilo 250 bilo je super sad ih ima oko 1200 a sa taxistims neće u saradnju zsto što im taxisti ne bi plstili 35% od zarade.

  9. Pa slobodno ste mogli da obavestite javnost da isti taj vlasnik od nelegalnih vozaca uzima 30% od voznje i da se enormno bogati na nelegalnom poslu i tudjem znoju.

  10. Svi su jako velikodušni kad je u pitanju liberalizacija taxi usluga,zašto svoja radna mesta ne podelite sa još dvoje ili petoro i naravno sa njima podelite i zaradu.A to nije u skladu sa vašim željama ,ali poslodavac misli da petoro mnogo brže završavaju posao od jednog,i da vaš poraz bude još bolniji tih petoro nema kvalifikacije za to što rade ,ali se razumeju u materiju pomalo.Car go radi na diskriminaciji taxi vozača to je jedina istina i bori se da ostane u igri jer uzima od svojih vozača 30% od zarade a to je da prevedem onome ko ne zna oko 10000e na dnevnom nivou.Jel sad malo oštrija slika?!Niko nije pohvalio komunalnu policiju i inspekciju što je za dva meseca oduzela 37 vozila od divljaka i oduzimaće i dalje.Švajcarska ima zakon i car go tamo radi po zakonu a ovde zakon ne mora da se poštuje Srbija je ovo.

  11. „Da bi se građani vozili jeftinije, da bi znali koliko će vožnja da ih košta“ treba reći i kako se formira cena prevoza ovog tipa kada prođe PROMOTIVI PERIOD. Osnovna karakteristika je da je STRUKTURA CENA – FLEKSIBILNA ili još tačnije CENA U REALNOM VREMENU NA OSNOVU USLOVA NA TRŽIŠTU, što u prevodu znači da je prevoz najskuplji kada vam je najpotrebniji. Kada u nekom području postoji velika potražnja za vožnjom ALGORITAM povećava cenu. Obzirom da uvek postoje oni koji će platiti i tu cenu, to garantuje samo vlasniku algoritma da maksimalno naplati svaku svoju „uslugu“. Algoritam vodi računa da uvek postoji neko slobodno vozilo time što povećava predviđenu cenu koju vam ponudi, a vi prihvatite ili ne. Što bi naš narod rekao „Koliko para toliko muzike“.

Ostavite komentar


Reakcije

Naslovna strana

Naslovna strana za 22. novembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Slobodan Georgiev, novinar

Danas čitam od prvog broja. Kada se pojavio ’97. posle protesta izgledao je kao nešto što nam treba i ostao je tu sve ove godine.