Ne slažem se s tvrdnjom da je umetnički dojam spota Marije Šerifović bio izvrstan. Sve je pratio prikladan i naizgled skroman, a zapravo raskošan spot pustih ulica Beograda („Molitva za Evropu“, Danas, 18. 5).
Doživeo sam da spot, u kontekstu za koji je pripremljen i u kome je prikazan, zapravo implicira neistinu da su ulice Beograda puste zato što su se njegovi stanovnici – baš kao i u mnogim evropskim gradovima – dobrovoljno samoizolovali u stanovima.
Odgledavši spot, ostao mi je gorak utisak da je država zaključila da milioni građanki i građana predstavljaju rizik po javno zdravlje, te im je zabranila kretanje, dok je pjevačicu, njen bend i produkcijsku ekipu izuzela iz toga, vjerovatno zbog njihovog angažovanja na suzbijanju epidemije; meni, i uz najbolju volju, nevidljivog.
Takvo drsko ruganje razumu izaziva mi prilično loš umjetnički dojam.
Srdačan pozdrav.
Autor je redovni profesor Elektrotehničkog fakulteta u Beogradu
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.