Tolstojevski Biljane Srbljanović

Vrat od stakla, novi dramski tekst i intervju koji je upriličen tim povodom

Ostavite komentar


  1. Kad bude jasno da je Biljana Srbljanovic ustvari Aleksandar Vulin dramaturgije, tad ce mozda nesto vazno da se desi. Ako ne, prekrice je snegovi, ruzmarin i šaš, kao i svem nekvalitetu sto vreme presudjuje, bez obzira koliko lajav ume da bude.

  2. Nisam obožavalac Biljaninih dela, poštujem njenu hrabrost.
    Ali Bazdulj kao čovek koji svakim tekstom dokazuje da je Wikipedia najveći neprijatelj analitike, pisanja osvrta i maštovitosti (a Bazdulj je nekada davno imao barem maštovitosti, dok nije rešio da postane sveznadar) zaista nema mnogo čime da se bije u ovoj raspravi.
    On promaši čitav kontekst, za razliku od Srbljanovićeve koja je pomešala dva imena, pa niko ne piše protestna pisma. Zato što ga niko i ne čita.

    1. Nije BS pomešala dva imena, ona je pomešala kontekst. Neko ko misli da se iz Zagreba u Beograd ide samo ako si Srbin svodi ljudsku sudbinu na argument etničkog porekla. Ako postoji problem sa ovim Bazduljevim tekstom, to je njegova kratkoća. Trebalo je do kraja razraditi sve konsekvence ovakvih pogrešaka. A, eto, Nesho, Vi, ako ništa drugo, svojim komentarom možete poslužiti kao primer profesorima logike u srednjim školama. Bazdulja tobože niko ne čita, ali ste ga, evo, Vi pročitali i još osetili potrebu da reagujete.

      1. Nije Bilja pomešala samo imena i prezimena, već belo i crno, pa obnevidela. Ne znam šta misli Goran Babić, ali ja bih to tužio dok joj ne bih i zadnju paru izbio iz džepa. A ona toga ima.

  3. Najsmesnije u intervjuu je sto pokusava da bude profile feature, al’ kako ga mali Perica zamislja – longform dosao u Srbiju da umre. Ni duzine, ni forme, samo pocetak koji parafrazira milion puta parafraziranu recenicu Geja Talezea, Srbljanovic k’o Sinatra hahaha. Jedino gore od toga su „upadice“ treceg sagovornika – ni manje, ni vise, nego osobe koja chat-uje sa autorom i intervjuisanom.

  4. Kako se g-din Bazdulj prevario, kako je sopstvenom greškom uspeo da se upuca u desnu nogu i levu ruku! Šta god da je istina u vezi sa situacijom, koja je Bazduljeva motivacija? Šta misli da je postigao? Da li je prethodno razgovarao sa g-đom Srbljanović u četiri oka i pokušao da odvoji istinu od laži?

    Komad koji je u pitanju nije čitao, predstavu nije gledao, negde je pronašao priče, ogovaranja i defamaciju. Što ga sve nije sprečilo da priča o svemu tome, kao krajnji podlac. Ovo me veoma podsetilo na strašnu aferu – i sramotu beogradske čaršije – čiji je nevoljni predmet bio Danilo Kiš. Mržnja, nepoznavanje umetničkog procesa i slobode izražavanja, podmetanja netalentovanih karijerista prognali su najvećeg pisca u tuđinu.

    Da, gospodine Bazdulje, postoji takva stvar kao tehnika umetničkog dela! Delo je jedno, stvarnost drugo, pa je srećom g-din Babić sasvim izbegao tugu o kojoj g-đa Srbljanović izgleda priča.

  5. Prevela sam tekst na srpski jezik i pročitala. Ne razumem motiv, ideju sa kojom navedeni Bazdulj ulazi u diskusiju? Je l’ da pokaže, dokaže da Biljana ipak nije štreber pošto meša imena i prezimena? Koliko ja znam ona i ne slovi za štreberku, već tu reč povremeno koristi da bi se podsmevala samoj sebi. Zato se Bazdulj nema oko čega živcirati, sve je u redu, Biljana greši imena i slova.

    1. Prevela sam tekst na srpski jezik i pročitala. Mislim da u zivotu nisam procitao folirantskiju recenicu igde i ikada. Samo da pitam, da li ste prvo odgovor napisali na engleskom ili francuskom,a zatim ga preveli na srspki,i tako nas sve ostavili bez teksta? To se iz vaseg prevoda ne moze saznati. Hvala.

  6. Zanimljivo je kako su se Biljanini botovi bacili na „kontrolu štete“. Ne, nije Biljana „pomešala dva imena“ nego je lažirala celu priču. Dvojica drugova iz gimnazije u Mostaru postaju „Srbin iz Zagreba“ i „vođa pogroma protiv zagrebačkih Srba“ (Praljak je svašta radio, ali to nije). Kao tipična snobuša iz kruga dvojke, Biljana Srbljanović je savršeno ravnodušna na ljudske tragedije sa one strane Drine i Dunava, podjednako srpske, hrvatske i bošnjačke. Njoj je to samo gorivo za hranjenje hipertrofirane sujete.

  7. Ktitičar ne razlikuje „kontekst“ nastajanja neke ideje (neuhvatljivo za logičku racionalu analizu) od života te kreirane ideje (taj proizvod je moguće kritički analizirati). Psihologija otkrića je nemoguća misija; koje su sve „pred ideje“, snovi, damari,…, bili u „igri“ da bi nastala neka NOVA ideja postaje nebitno onoga trenutka kada je to delo stvoreno. To o čemu govori kritičar nema u predstavi.
    Problemi u Srbije? Proizvod vekovnog diskontinuiteta. Bez KONTINUITETA nema kulture – bilo čega – pa ni građanske. Koliko je kontinuitet važan u društvu najbolje pokazuje istorija svih struka. Kako su nastale ikone bilo koje struke? Kontinuiranim radom brojnih predhodnika. Ili, na libreto Mestastazija „Artaserse“ 94 kompozitora (Vinči, Hase, Skarlati, Galupi, Jameli, Johan Bah, Pičini,…) je napisalo svoje opere. Bez Stamica, Lukezija, Johana Baha, Gluka, Mihaela i Jozefa Hajdna, Gretrija, Goseka, Sakinija, Mislivečeka, Dušeka, Sen-Žorža, Ditersdorfa, Salijeri, Vanhala, Pičinija, Đuzepea Gacanige, Giovanija Paisijela… ne bi bilo ni Mocarta. Geteov „Faust“ je nastao tako što je pre toga bilo napisano 99 „Fausta“; naš je ugledni evropski germanista, osnivač i profesor katedre za nemački jezik i književnost Beogradskog univerziteta Miloš Trivunac daleke 1921. napisao studiju „Geteov Faust“. Ali zašto bi se Bezdulj zamarao temama „kontinuiteta“ njemu pored „proglasa ruskih slavenofila“ – da Srbija ostane zemlja večnog diskontinuiteta – druga literatura izgleda nije potrebna.

  8. interesantna analiza, moze da posluzi kao raztotkrivanje montirane fabule neophodne za pricu jasne tendencije ili pak da doi kraja obesmisli bilo kakvo postojanje teznje nda se umiri stvarnostr bolna i jednoj i drugoj strani…

    1. hahahah kakvi sve pacijenti pisu ovde… da li Vas je mama pomilovala po kosi cika ljubisa kada ste ovo napisali? ono kao rahela ferari taska nacica….

  9. Bazdulje, malo Aristotela u ruke. Jedna je stvar kad neko promasi ime, pomesa dva imena, i tu si sasvim u pravu sto se tice Srbljanovicke (mada iz nacina na koji reagujes moze da se iscita samo da si mnogo isfrustriran)… medjutim, sasvim druga je prica o umetnickom delu, gde princip realnosti i faktografije ne vazi. Realnost moze biti samo sredstvo, alat za pravljenje dela. Ne mozes da tvrdis, kao sto uporno tvrdis, da je neko u knjizevnosti lazirao Gavrila Principa, svi ste ga „lazirali“: i ti i Srbljanovicka i Bas… Da skratim, princip umetnickog dela jeste laziranje. Mislim da se to odrazava i na tvoje skorije pisanje. Jesi citao mnogo knjiga, ali izgleda ne i mnogo dobrih. Pozdravio te Nice.

  10. Biljana pogresi ime a Bazdulj, koji je davno izgubio teme, izvestio se da popljuje ljude. I pise kolumne u Politici koju su davno napustili svi kvalitetni kolumnisti, i ostali im oni iz Milosevicevog doba.
    Svojevremeno, u nedeljniku Vreme, obelezio je godisnjicu smrti advokata Srdje Popovica i gotovo ga izjednacio sa Tijanicem, covekom svih rezima, i pritom ocrnio i Popovicevu udovicu, to mu dodje kao zanat. Raduje me sto ga vise nema u Vremenu. Ne moze ugledni nedeljnik sebi dopustiti da objavljuje kolumnistu potonule, prorezimske Politike.

    1. Ovde je reč o Biljani, a ne o Bazdulju. Kritika ad hominem ne bi trebalo da figurira kod obrazovanih ljudi.

  11. Nisam ljubitelj lika i dela narečenog bazdulja ali ovo „uriniranje“ po Biljani i njenom delu je prevazislo i diskurs Sase Dr.Đurović u kom gospodju Srbljanovic bukvalno dovodi u ravan pozorisnog crva i razgolićuje je apsolutno argumentovano. Sta je ovde sporno? Kao nista strasno ako je pomesala imena? Pa tako im je pomesala i sudbine! Saglasna sa nekim ko je napisao da su kolumnisti u Politici smehotres pa i bazdulj ako ne bira drustvo vec. Hvala.

  12. Muharem je melem za ljudsku estetiku i etiku. …jedino što nije baš džentlmen prema dami.

  13. Upravo tako, odlican tekst.Vrat od stakla-narucen i dobro placen tekst od JDP-a od dobre drugarice nase premijerke i nove miljenice aktuelne vlasti,
    ne bi li se istim nemilosrdnim f.sitima malo dodvorili,jer su kao pozoriste,dakle „misleci“ u startu u nemilosti.Da bi se to malo ispeglalo, posto je tekst s.anje,angazovani su najbolji glumci i cenjeni reditelj,o marketingu da ne govorimo.Eto dokle smo mi dosli,eto gde su Srbija i Beograd sada.Da li to mora-pa ja mislim da ne mora,ali valjda ljudi iz pozorisnog sveta znaju bolje

Ostavite komentar


Reakcije

Naslovna strana

Naslovna strana za 4. novembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Bisera Veletanlić, muzičarka

Danas je list koji je društvu apsolutno neophodan. Šteta što nema više listova poput Danasa.