Protivnici novotarija, a takvih nikada nije manjkalo u ovom društvu, već dva dana se naslađuju porođajnim mukama novog sistema naplate javnog prevoza u Beogradu.

„Da li nam je to uopšte potrebno?“, „Šta je falilo starim kartama?“, „Ma verovatno je neko maznuo lovu i u ovoj priči!“, neke su od najčešćih varijacija na temu koja je u fokusu Beograđana dok sa mukom očitavaju nove karte ulazeći u autobuse, tramvaje i trolejbuse.

Konzervativnijima i sumnjičavijima među nama kreatori „BusPlus“ sistema baš su se namestili. Od samog početka, a to je bilo još letos, sve je krenulo traljavo. Recimo, na šalteru za izradu personalizovanih kartica u Tempu na Vilinim vodama nije bilo moguće fotografisanje, što je objašnjeno „previše belom pozadinom na slikama“. Zato je bilo potrebno poneti fotografiju za skeniranje! Pa ko to još nosi svoju sliku u veliku vikend kupovinu u Tempu?

Ali, oni koji su odmah potražili alternativnu lokaciju, spasili su se pravih muka koje su krenule s prvim danima jeseni. Poslovično ostavljajući obaveze za poslednji čas, Beograđani su nagrnuli na šaltere. Nastale su gužve poput onih za nove biometrijske dokumente. Otvorena su dodatna mesta, ali ni to nije pomoglo, pa je primena novog načina naplate pomerena sa 1. januara na 1. februar. I tako nam je prekjuče stigao „veliki dan“.

Oni srećnici koji su preživeli gužve i dobili personalizovanu karticu (ima i onih koji će se narednih dana voziti sa potvrdama da su dobili broj za red ispred šaltera), ispostavilo se da baš i nisu srećnici, jer mnogi automati za očitavanje nisu odgovorili na „ljubavni zov“ prislonjenih kartica. Stratezi u „BusPlusu“ nude novo spasonosno rešenje: tokom februara neće biti naplaćivane kazne za nevalidizaciju, a do proleća će validatori raditi i dok su vozila u pokretu.

Uvođenje novog sistema naplate javnog prevoza treba podržati, ali ne na nivou one devize po kojoj je najbolja poslednja moda. Ovde je reč o kvalitativnom pomaku koji će u perspektivi omogućiti bolje planiranje i realizaciju javnog prevoza, kao što se to odavno radi u inostranstvu.

Međutim, traljavost sa kojom se to čini ukazuje da je „BusPlus“ pravi proizvod domaće, srpske pameti. Kada se na to dodaju kontroverze o kojima će se verovatno i ubuduće pričati, kao što su pitanja oko finansijske pozadine projekta ili (zlo)upotrebe podataka građana, eto svih elemenata još jedne domaće afere.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari