Čokoladna reklama iz Dubrovnika 1

Slučaj s „srbijanskom“ čokoladicom koja se našla među poklonima hrvatske predsednice deci Dubrovnika toliko je banalan da se retki odlučuju da njenu reakciju opravdaju podsećanjem …

… da je deljenje poklona upriličeno povodom Dana branitelja, odnosno dana koji Hrvate podseća na ratove završene pre 20 godina.

Mnogo, mnogo veće nesreće upriličili su Nemci  građanima bivše Jugoslavije za vreme Drugog svetskog rata, pa su i dvadesetak godina posle njega, u ogromnom broju odlazili da rade (i žive) u Nemačkoj. Dok su nam tate radile u Nemačkoj i slale nemačke igračke i nemačke čokolade, u školama smo učili o nemačkim ofanzivama na Neretvi i Sutjesci i niko nam nije rekao: Baci to!

“Hrvatskoj se ne piše dobro: Stiglo upozorenje”, “Hrvatska dobila javnu opomenu od Evropske unije”… – takvi naslovi, takozvane navlakuše, osvanuli su u jučerašnjoj zagrebačkoj štampi. Na birokrate iz EU to bi taman ličilo: da svim oružjima Ursule fon der Lajen uskoče u rat čokoladicama. Ali na stranu svoje članice.

Kada Srbija nekada postane članica, tako će se zauzeti i za njene pohrvaćene čokoladne bananice i druge čokoladice. Ali nisu: pušenje je opasno po zdravlje, opomenula je Evropska unija Hrvatsku, a po pravnoj logici ‘što nije zabranjeno, dozvoljeno je”. Čokoladice  nisu. Pa  se EK u toj stvari (zasad) drži po strani.

Kao u stvari u kojoj se, sa dolaskom na vlast Donalda Trampa, sa zebnjom očekuje da će uloga nacionalnih lidera(ki) tipa Kolinda Grabar Kitarović  i akcija  ‘ne  kinesko a kamoli srpsko’, pardon, ‘‘kupuj domaće’ u narednim mesecima i godinama rasti. Sledeći striktno akciju “kupuj hrvatsko”, Hrvatska bi mogla da izumre od gladi, zabrinuo se jedan od najgorljivijih Hrvata među novinarima, budući  da se od onog što je ostalo od hrvatske poljoprivrede Hrvati nahraniti neće.

Nije se oglasio ni Pionir iz Subotice, proizvođač čokoladice koja je Srbiju, da i mi udarnički povučemo na svoju stranu, za samo 24 sata zadužila koliko Novak Đoković za poslednjih deset godina. Pa je jedan od najduhovitijih aktivista na društvenim mrežama zavapio: ”Srbija do Čokija”. Šta će se, kog đavola, Pionir i oglašavati. Ovako savršenu pa još besplatnu reklamu mogu samo da pokvare.

Nisu se oglasili ni vodeći hrvatski i srbijanski biznismeni. Ovi drugi, naročito.

Inače, brojni hrvatski biznismeni u Srbiji najviše bi voleli da ih sada niko ne pominje. Glavni među njima se sigurno mnogo obradovao što su baš njegovom slikom uglavljene čokoladne srpsko-hrvatske prepiske na društvenim mrežama. Budući da u Srbiji ima ogromnu trgovački mrežu, pa je pravu tajnu meru javno demonstrirane čokoladne duhovitosti srbijanskih potrošača imao da oseti još od četvrtka ujutro.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari