GSP gori, a vlast nam se češlja 1foto: M.M./ATAImages

Bilans nesreće usled sudara gradskog autobusa privatnog prevoznika i kamiona između Ostružnice i Umke kod Beograda u subotu je jedna osoba poginula, 20 povređeno, od toga sa teškim povredama u Urgentni centar primljeno petoro putnika, među kojima su neki i životno ugroženi.

Prekjuče u Železniku, po ko zna koji put, požar u autobusu gradskog prevoza. Juče, u centru grada, otkačio se deo trole sa vozila GSP i pao na semafor, a on potom na devojčicu od 12 godina.

Ovakva crna hronika je toliko učestala u poslednje vreme da prestaje da nas iznenađuje. Autobusi gore na gotovo dva meseca, od početka godine bilo je bar tri takva slučaja, a jedan se čak i prepolovio. Stara i neispravna vozila, svedočili su sindikalci za Danas, „isteruju“ se na ulicu čak i kada nikako ne bi smeli.

GSP Beograd rapidno propada godinama, a po potezima vlasti, biće još gore, na šta upozoravaju sindikati, stručnjaci, opozicija i radnici skoro deceniju.

Katastrofalni uslovi za rad i za vozače i za majstore u Gradskom saobraćajnom, mobing koji trpe od rukovodstva, prekovremeni sati vožnje, zakidanje novca, „kažnjavanje“ neposlušnih i nepodobnih, oterali su većinu onih iskusnih preko granice.

GSP gori, a vlast nam se češlja 2
Foto: Radenko Topalović/Danas

Sada nas voze penzioneri, priučeni domaći i oni „uvezeni“, pa putnicima ne preostaje ništa drugo nego da se čvrsto drže za šipke, a oni religiozni i pomole, da živi stignu na željenu destinaciju.

Ogroman novac troši se na javno-privatna partnerstva, jer zbog nedostatka radnika u održavanju, sve što bi mogao i treba da radi GSP, preneo na privatne firme.

A šta rukovodstvo i gradska vlast rade povodom katasrofe u GSP? Gotovo ništa.

Ah da, nije bilo dovoljno što su sve linije od 500 pa nadalje prepuštene privatnim prevoznicima, pa je nedavno odlučeno da još njih preuzmu privatnici, koji pritom nisu obavezani nikakvim strogim pravilima, koja bi štitila i preduzeće i javni budžet, a prvenstveno građane.

Druga stvar koju vlast uporno radi, jesu sumnjivi tenderi kao „crtani“ baš za pojedine firme, uglavnom turski BMC ili kineski Higer, sa kojima jedino mi u Evropi poslujemo.

Bizarna i potresna vest nas je odavno sve zamislila (bar one koji imaju mozga i morala): sugrađanka je poginula kada ju je udario točak koji se otkinuo sa gradskog autobusa.

Najave o bilo kakvim potezima da se GSP stavi na noge, od gradskih čelnika i uprave firme nema, a to nije bila tema čak ni poslednje predizborne kampanje.

Pa i gradonačelnik, evo već drugi mandat, ima veće brige…recimo kojim novinarima neće odgovarati na pitanja i koje medije će da naziva lažovima i izdajnicima.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari