U poplavi opozicionih komentara na društvenim mrežama i u javnosti o tome ko je sve bio i šta je služeno na Vučićevom koktelu za predstavnike medija, nezapažena od strane opozicije ostala je najava kako će izgledati kampanja SNS. Premijer i lider naprednjaka je naime pres konferenciju koja je prethodila koktelu, počeo jasnom najavom da će obići „hiljadu škola, domova zdravlja i bolnica u Srbiji“.

„To ću učiniti ja ili ko god bio premijer“, rekao je Vučić, ostavljajući i kroz ovu rečenicu otvorenu nadu da će biti vanrednih parlamentarnih izbora. Ali i relativizujući tu nadu tvrdnjom da bi izbori mogli i biti izbegnuti, jer ne želi da ugrozi sporazum sa MMF koji treba da se dogodi u martu. Ovakve formulacije ukazuju na kontinuitet – naprednjaci su i 2012. i 2014, dakle, u godinama svojih izbornih trijumfa, vodili pre svega ekonomsku i socijalnu kampanju. Ona je bila presvučena u borbu protiv kriminala i korupcije, ali u osnovi je nudila obećanje da će doneti pravedniju raspodelu bogatstva u zemlji, i samim tim i bolji život.

Očigledno je iz Vučićevih poruka da će iz novog fokusa – s obzirom na to da su prethodne kampanje pratila serijska hapšenja zbog kriminala i korupcije koja se više ne mogu reprizirati – ponovo dominirati ta vrsta teme. I to uprkos nastojanju opozicije, i to praktično celokupne, da nametne političku temu. Odnosno, proevropski blok sa svojim razjedinjenim kolonama nastoji da u prvi plan stavi slobodu govora, cenzuru, demokratske institucije, dok proruski blok nastoji da igra na patriotsku kartu Kosova i Republike Srpske sa osloncem na Moskvu, uz anti-NATO stav.

On što je posebno zanimljivo jeste da se iz ta dva bloka povremeno šalju direktne poruke samom SNS da se konačno opredeli – da zauzme isključivo proevropski kurs, poput nekadašnjeg DS, ili da se vrati na izvornu politiku jake države, koja je bliža proruskom bloku.

Međutim, uprkos tome što bi se iz izjava pojedinih istaknutih funkcionera mogli izvući zaključci da je SNS heterogena stranaka, koju čine najmanje tri personalno i ideološki suprotstavljene struje, čvrsto profilisanje je nemoguće očekivati. Iz prostog razloga zato što se na taj način neće pokriti biračko telo i dobiti broj glasova za komotno držanje vlasti. Naročito je to nemoguće očekivati u osvit izborne kampanje, koja će očigledno biti kratka ali vrlo intenzivna.

Tako da dramatičnih zaokreta, čak ni u personalnom smislu, bilo na sednici Glavnog odbora 17. januara, bilo na stranačkoj skupštini 13. februara, koju će obeležiti tajno biranje predsednika i rukovodstva, izgledno neće biti. Može se naravno očekivati pojava novih, svežih lica (kao što reče premijer, rukovodstvo Koka kole u Atlanti stalno menja 15 odsto zaposlenih). Taj procenat zamene novih kadrova verovatno čeka celu SNS, i to pre i posle kampanje.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari