Kad čuveni Soko "mili" 1foto (BETAPHOTO/ANA SLOVIĆ/DS)

Zbog pruge u lošem stanju preduzeće Infrastruktura železnice Srbije bilo je prinuđeno da na relaciji Beograd – Novi Sad naloži smanjenje brzina vozova koji saobraćaju tom deonicom, među njima i popularne kompozicije „Soko“.

Dok je to preduzeće saopštilo da je brzina iz „preventivnih razloga“ smanjena na dve deonice sa 200 na 160 kilometara na sat, izvori Danasa tvrde da je ipak reč o četiri deonice od kojih na dve vozovi bukvalno „mile“ 20 kilometara na sat što za nedavno izgrađenu brzu prugu predstavlja priličnu bruku.

Zbog ovog kraha trpe putnici jer vozovi na toj relaciji kasne u proseku 40 minuta, prema saznanjima Danasa. Infrastruktura železnice Srbije pak tvrdi da kašnjenje iznosi „tri do pet minuta“ ali tako ne govore i putnici koji su se ovih dana vozili na toj relaciji.

Izvor našeg lista sa železnice, koji je želeo da ostane anoniman, tvrdi da se saobraćaj na brzoj pruzi Beograd – Novi Sad odvija uz smanjene brzine zbog lošeg stanja koloseka ali i krađe delova na kontaktnoj mreži. Problem je u tome što, bez obzira na to što je brza pruga Beograd – Novi Sad skoro izgrađena, njena infrastruktura zahteva redovno održavanje i kontrolu.

Na žalost u Srbiji to nije slučaj a razlog je taj što postoji akutni nedostatak radne snage u sektoru održavanja pruga. Stoga kvar nije uočen i otklonjen na vreme kao ni eventualni propusti načinjeni tokom izgradnje.

Novonastali problem veoma jasno ukazuje na ono što eksperti ali i zaposleni na železnici govore dugi niz godina. A to je da u železničkim preduzećima u Srbiji nema dovoljno zaposlenih u onim službama koje se bave održavanjem infrastrukture i obavljanjem saobraćaja.

Umesto da se potrebna radna snaga sačuva a umesto onih radnika koji odu u penziju redovno zapošljavaju drugi to ipak nije slučaj. Takva politika je pogubna jer praksa već sada pokazuje da nema dovoljno ljudstva da se održavaju pruge a postoji velika opasnost da sutra ne bude ni dovoljno mašinovođa i otpravnika vozova.

Takođe, ako ostane bez stručnih službi u tom segmentu železnica više neće biti u stanju da održava postojeće pruge u zemlji i za tu uslugu će plaćati basnoslovne sume stranim firmama.

Iz sindikata železničkih preduzeća veoma često i argumentovano poručuju da upravljanje železnicom ne može da obavlja resorno ministarstvo već struka koncentrisana u njenim preduzećima. Dok ne zaživi takva praksa, neprijatne stvari poput najnovije na brzoj pruzi Beograd – Novi Sad nastaviće da se ponavljaju i pričinjavaju štetu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari