Jušerašnjom vožnjom autobusom trasom budućeg metroa, koju je aktuelni gradonačelnik priredio kandidatima za odbornike na SNS listi i za, dakako novinare, prevaziđena je i famozna prva prezentacija Beograda na vodi uz pomoć sklepane makete.
Dakle, umesto bilo čega projektnog ili „opipljivog“, Siniša Mali i kandidati su se provozali nekom zamišljenom putanjom, gde bi trebalo da prođe prva linija metroa, koja je već pola godine prioritet gradske vlasti, jer ona prethodno zagovarana, čak i od aktuelnih gradskih čelnika, nije više aktuelna. Jer je izgleda važnije povezati „zanimljiv“ deo grada gde nema ničega, preko ledine na vodi, sa delom gde ima samo komaraca – od Makiša do Rospi ćuprije, a kobajagi i do Mirijeva.
Dobro, u jeku je izborna kampanja, pa i ovakva „prezentacija“, reći će neki, nije problematična, zar nisu i socijalisti vozili novinare autobusom kroz tunel, tada još bez šina, uoči radova kod Vukovog spomenika? Da uopšte nije tako, nažalost, potvrdili su prethodnih meseci i dana i gradonačelnik i njegova svita, a poslednja njihova tvrdnja da se metro ne može graditi bez sveobuhvatne pomoći Republike cementira i izbornu taktiku i eventualnu budućnost projekta, u stilu „neće moći opozicija da gradi“, a obećanje uz uslovljavanje i nije neko obećanje.
Kako je to barem „terminski“ izgledalo pre kampanje, kad je decenijama utvrđen pravac od Novog Beograda do Vuka i Ustaničke, gde je najveća saobraćajna cirkulacija, premetnuta u tajkunsku varijantu povezivanja tek zamišljenih novih Beogradčića na vodi, nek posluži dokumentovani primer. Naime, na prošlogodišnjem predstavljanju Master plana saobraćajne infrastrukture Beograda obnarodovano je da bi prva linija metroa trebalo da se završi 2027. godine, a druga do 2033! Izgleda da je gradskoj vlasti bilo nebitno i to što je Mali pre toga, još 2014, rekao da će se to desiti najkasnije početkom 2016.
„Nikad ja nisam rekao 2016. Ne znam da sam rekao 2016. Ali dobro, moguće da sam rekao. Ako sam rekao, prihvatam da sam pogrešio, nije važno“, „demantovao“ je sebe povodom navedenih datumskih nedoumica tada Siniša Mali. Kako bi moglo da zvuči sledeće demantovanje nije teško pretpostaviti. Zanimljivo je u svemu tome što nije baš jasno da li će nova varijanta prve linije biti pravi metro ili samo delom ukopana gradska železnica koja i inače ide od Železnika i Makiša, a da li su to skontali „provozani“ kandidati za odbornike teško je poverovati, jer je gradska vlast u poslednjih nekoliko godina toliko menjala saobraćajne vizije i odluke da ni sama to ne zna da objasni. Dok kažeš Metro!
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.