Šta je tačno sporno u tome što je Uprava za odnose sa javnošću Ministarstva odbrane pre nekoliko dana raspisala javnu nabavku za ispitivanje rejtinga ministra odbrane?
Ista nabavka se već godinama unazad sprovodi u ministarstvu odbrane, a i druga ministarstva rade istu stvar. Uostalom, nabavka je bila već upisana u Godišnji plan nabavki i sad nema nazad.
Ipak, koliko god ovi argumenti Ministarstva odbrane delovali nepromočivo, zlonamerni i potkupljivi kakvi smo, ne možemo a da ne primetimo nekoliko pukotina.
Najpre, suštinska zamerka. Ministarstvo u svojim odgovorima uporno izbegava da iznese istinu koja je vidljiva svakome sa pametnim telefonom i pristupom internetu.
Naime, oni su istovremeno objavili pozive za dve javne nabavke. Prvom se tražila usluga medija monitoringa, nekoga ko će na jednom mestu skupljati sve medijske objave koje se tiču Ministarstva odbrane, Vojske Srbije i svih njihovih sastavnih delova.
I u okviru toga pribavljaće se i prilozi o ministru odbrane, nesporno najbitnijem funkcioneru MO. I u ministarstvu su tu u pravu, ovakva usluga je poprilično standardna. Sprovode je i u drugim ministarstvima, državnim organima, nevladinim organizacijama… Međutim, niko ministarstvo nije ni kritikovao zbog ove nabavke.
Mnogo veći fokus javnosti bio je na onoj drugoj nabavci koja ima za cilj ispitivanje rejtinga ministra, njegovo mesto u poređenju sa drugim ministrima, kao i presek medijske eksponiranosti.
Zbog ove nabavke se opravdano podigla prašina u onom manjem delu javnosti osetljivom na zloupotrebu budžetskih sredstava, pošto ispada da se novcem građana političaru Aleksandru Vulinu plaća odraz u medijskom ogledalu. Jer od kakvog značaja za vojsku kao celinu može da ima pozicija političara Vulina u Nemanjinoj ulici? Nikakvu. Uostalom, u onoj prvoj nabavci kao jedna od ključnih reči za prikupljanje sadržaja je i „ministar odbrane“.
Dakle, vesti o ministru će već biti prikupljane. Ova druga nabavka, međutim, ima za cilj da prikuplja vesti o Aleksandru Vulinu. A to nije ista stvar, iako on misli da jeste.
Najzad, tu je i kontekst. Ljudi su posebno osetljivi na ovakve stvari u vreme pandemije kada se globalni ekonomski poredak kruni na naše oči. Da li zaista bilo potrebno sprovesti ove nabavke u vreme kada je jasno da postoje drugi prioriteti? Pametno, svakako nije.
Pregrmeće Aleksandar Vulin i ovu aferu, to je sasvim izvesno. Ni mnogo gore afere nisu ga koštale fotelje, iako verovatno jesu rejtinga. Ali znao on vrlo dobro, nije on tu gde jeste zato što je mnogo popularan.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.