"Radna subota" za nastavnike 1

Prosvetna javnost nije stigla da se oporavi od iznenađenja nakon što je saopšteno da će Branka Ružića na mestu ministra prosvete privremeno zameniti njegov stranački kolega Đorđe Milićević, a onda je usledio novi šok da se nastavna godina završava 6. juna.

„Na predlog Ministarstva prosvete, Vlada je donela zaključak kojim nalaže Ministarstvu prosvete“… glasi početak dopisa upućenog školama koji najbolje ilustruje ko danas vodi ovu državu i odlučuje o obrazovanju naše dece.

Ni posle jučerašnjeg uputstva Ministarstva školama nema smislenog odgovora na pitanje zašto se nastavna godina iznenada prekida, a onaj besmisleni formulisala je prosvetna vlast povezujući najnoviju odluku sa tragedijom u OŠ „Vladislav Ribnikar“ i posledicama tog događaja.

U brojnim teorijama kojima javnost pokušava da razume motive za okončanje škole mesec dana nakon masakra u „Ribnikaru“ pojavila su se brojna tumačenja – od toga da su državi potrebni policajci koji „čame“ ispred škola dok na severu KiM „gori“ do uverenja da vlast, suočena sa masovnim protestima nezadovoljnih građana, na ovaj način predupređuje probleme za koje nema rešenja.

Od dojava o bombama do nasilja u školama. Jer, ako nema škole, nema ni dojava, a ni nasilja unutar obrazovnih ustanova.

Ipak, upućeni kažu da ovom stihijskom odlukom vlast pokušava da izađe iz ćorsokaka i smiri sve veće nezadovoljstvo među roditeljima iz „Ribnikara“ koji su se među sobom žestoko podelili i imaju supotstavljena viđenja o tome kada školska godina treba da se završi.

Želeći da ugasi plamičak, vlast je napravila požar među nastavnicima, učenicima i đačkim roditeljima.

Jedno je sigurno. Ovo nije bila odluka Ministarstva prosvete čije nadležnosti ne samo da je Vlada preuzela, već je izašla van okvira onoga što joj zakoni dozvoljavaju.

Jer da je Vlada pitala bilo koga ko zna kako funkcioniše obrazovni sistem, rekao bi joj da je suludo tražiti da se u tri dana završi maltene tronedeljni posao.

Kao i da je besmisleno da se nastava prekine i izvedu zaključne ocene do 6. juna, a da se do 20. održavaju dodatna i dopunska nastava, kojih retko gde ima i u redovnim okolnostima.

Šta tek reći o nalogu da se đacima koji žele omogući da poprave ocene do 20. juna? U mnogim školama nisu završeni ni planirane pismene provere znanja i usmena odgovaranja, a sada se govori o popravljanju ocena.

Nadležni u dopisu školama navode da se „od škola očekuje da svakom učeniku koji nije zadovoljan predlogom zaključne ocene, obezbedi uslove da je popravi, ukoliko pokaže rezultat koji je osnova za popravljanje ocena“.

Ali kako razumeti rečenicu u kojoj poručuju da „ocene budu korisne za učenike, roditelje, kao i nastavnike“? Na stranu što valjda korisno treba da bude znanje, a ocena je samo broj, neki prosvetari ovo čitaju između redova kao poruku da deci treba zaključiti više ocene od zasluženih.

„Vruć krompir“ prebačen je u ruke nastavnika, od kojih mnogi razočarani bahatošću i bezobzirnošću vlasti, za danas najavljuju „radnu subotu“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari