Kina je obavestila srpske vlasti o svojoj spremnosti da preuzme Etihadov udeo u Er Srbiji. Ovo Danasovo saznanje o jednoj od najvažnijih kompanija u državi i jednom od najvećih iscrpljivača javnog budžeta nije naišlo ni na kakvu reakciju vlasti. Ni potvrde ni demantija ni naslova u državnim medijima. Ćutnja dosta rečito govori. Vlast zabrinuta da […]
Kina je obavestila srpske vlasti o svojoj spremnosti da preuzme Etihadov udeo u Er Srbiji. Ovo Danasovo saznanje o jednoj od najvažnijih kompanija u državi i jednom od najvećih iscrpljivača javnog budžeta nije naišlo ni na kakvu reakciju vlasti.
Ni potvrde ni demantija ni naslova u državnim medijima. Ćutnja dosta rečito govori.
Vlast zabrinuta da bi ovakva prodaja ponovo razbesnela EU i Ameriku, sve iritiranije zbog širenja kineskog uticaja u regionu i zapravo čitavom svetu, čeka reakciju iz tih krugova pre nego što se usudi bilo šta da kaže. Ali, nema sumnje da bi ovakav rasplet jedva dočekala. I ne samo ona, već i Etihad, a verovatno i sama Kina.
Arapski suvlasnik našeg „nacionalnog avio-prevoznika“ odavno gleda kako da izađe iz Er Srbije, koja sve više postaje samo teret oko vrata ovom prevozniku, koji i bez bivšeg Jata ima sasvim dovoljno svojih problema. Vlada Srbije ne želi da ostane sama sa firmom potpuno u svojim rukama i bez ikakve mogućnosti da se na nekog osloni za njen rad, a sa punom odgovornošću za rezultate, koji, to je bar jasno, ne bi mogli bili dobri.
Kina, najmanje zainteresovana za čitavu stvar, u ovome vidi priliku za još jedan noseći stub svoje strategije širenja uticaja na svetskoj trasi poznatoj kao inicijativa Pojas i put, čiji je Srbija deo.
Nakon što su nam pomogli da se rešimo problema zvanog Železara Smederevo, pa zatim i RTB Bora, sada je izgleda došlo vreme da zvanični Peking još jednom mahne svojim čarobnim štapićem socijalizma sa kineskim karakteristikama i pošalje nam jednu od svojih džinovskih avio-kompanija da u jednom zalogaju proguta i Er Srbiju. Tako će predsednik Si Đinping tri puta spasiti stvar Aleksandru Vučiću.
Nema ovde mnogo mesta poslovnim analizama. Ako se odluka realizuje, biće jasno da se radi o par ekselans političkom diktatu, koji će stoga morati i da uspe, ma koliko budući srpsko-kineski, ili samo kineski, avio-prevoznik ne bio kadar da proda dovoljno karata da opravda svoje postojanje.
To tada, bar formalno, neće biti naša briga. Biće samo još jedan uspeh mudre politike predsednika Vučića za koji ćemo imati da zahvalimo Kini.
A zahvaliti se, to ćemo morati. Pre ili kasnije, na jedan ili na drugi način, ali moraćemo. U to nema sumnje.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.