Izjave da Vlada ne vodi računa o Fijatu su neodgovorne, ocenio je premijer Aleksandar Vučić i poručio da će nastojati da proizvodnja ove godine u toj fabrici ne bude smanjivana.
p { text-indent: 2.5cm; margin-bottom: 0.21cm; direction: ltr; color: rgb(0, 0, 0); line-height: 150%; }p.western { font-family: „YHelvetica“; font-size: 12pt; }p.cjk { font-family: „Times New Roman“,serif; font-size: 12pt; }p.ctl { font-family: „Times New Roman“,serif; font-size: 10pt; }
Reagujući, očigledno, na tekst u Danasu o mogućoj izlaznoj strategiji te kompanije u Srbiji, u kome se procene stranih analitičara baziraju na neaktivnosti Vlade, Vučić je naglasio da je samo on imao imao desetine sastanaka u vezi sa Fijatom i konstatovao da „nije gradio fabriku ovde da bi je ostavio, već da može u Srbiji da radi dugi niz godina“. Otuda je Vlada, prema njegovim rečima, spremna da pruži svaku vrstu pomoći i podsticaja Fijatu.
Ipak, o tome koliko država vodi računa o kompaniji Fijat Krajsler automobili Srbija, najbolje svedoči činjenica da sam Vučić, od 2012. od kada, najpre kao PPV, a potom premijer, „drži sve dizgine u Srbiji“, nijednom nije posetio tu fabriku. Naprotiv, zaobilazi je kao „kiša oko Kragujevca“, uprkos činjenici da se radi o najvećoj industrijskoj investiciji „teškoj“ 1,3 milijarde evra i ubedljivo najvećem i bruto i neto domaćem izvozniku, jedom od najvećih domaćih poslodavaca, koji doprinosi uravnoteženju platnog bilansa zemlje.
O svakodnevnoj „borbi za Fijat“ svedoči i činjenica da država, suvlasnik u FCA Srbija, već mesecima nema svog predstavnika u Nadzornom odboru kompanije. Poslednji kandidat za to mesto, koji bi prema utvrđenoj dinamici trebalo sada da predsedava tim telom, bio je u sukobu interesa, pa upravo zbog neozbiljnosti Vlade ne funkcioniše ni najznačajniji organ upravljanja u FCA Srbija, bez čijeg rada ne može da se donese nijedna odluka bitna za razvoj kompanije.
O brizi Vlade svedoči i činjenica da odavno započet auto-put od Kragujevca do Koridora 10, što je ugovorna obaveza države prema Fijatu, već dve godine zarasta u korov. Do početka serijske proizvodnje „fijata 500L“ trebalo je da se izgradi i jedna od obilaznica oko grada i izvrši elektrifikacija pruge od Lapova do Kraljeva, ali ti radovi nisu odmakli dalje od početka.
Zato je i te kako aktuelan zaključak analitičara da razloga za strah još nema ali da je vreme za razgovor. On podrazumeva susrete ne sa predstavnicima italijanske ambasade u Beogradu, nego sa menadžmentom Fijat Krajsler grupacije, i teme o daljem razvoju FCA Srbija, gde bi uz ne tako velika ulaganja moglo da se proizvodi i do 450.000 automobila godišnje, čak četiri i po puta više nego do sada. Šta bi to značilo za srpsku privredu, suvišno je govoriti. Na potezu je Vlada.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.