Počelo uklanjanje starih šina u okviru pripremnih radova za rekonstrukciju pruge Subotica-Horgoš 1Foto: Gordan Gorunović

Infrastrukture železnice Srbije objavile su danas da je u železničkoj stanici Horgoš počelo uklanjanje starih šina i pragova, u okviru pripremnih radova i uređenja gradilišta za početak rekonstrukcije i izgradnje pruge Subotica–Horgoš–državna granica sa Mađarskom.

Nakon što ovaj posao bude završen u Horgošu, pripremni radovi i uređenje gradilišta uskoro će se nastaviti ka Bačkim Vinogradima, navedeno je u saopštenju.

Početak izvođenja radova na rekonstrukciji i izgradnji pruge Subotica–Horgoš–državna granica sa Mađarskom očekuje se uskoro.

Rekonstrukcijom i modernizacijom te pruge predviđeno je, kako je precizirano, da ona bude osposobljena za brzine od 120 kilometara na sat, za osovinsko opterećenje od 22,5 tona po osovini i da bude elektrificirana.

Izvođači radova su konzorcijum „Кarin Кomerc MD“ iz Veternika i „RŽD Internešenel“, a ugovor o realizaciji ovog projekta sa njima su 12. juna potpisali Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i Infrastruktura železnice Srbije.

Vrednost posla je oko 86,7 miliona evra, a predviđeno je da bude završen za 14 meseci od dana uvođenja u posao.

Ugovor predviđa rekonstrukciju pruge dužine 26,63 kilometra za brzine do 120 kilometara na sat, kao i obnovu staničnih zgrada u stanicama Palić, Bački Vinogradi i Horgoš, stajališta Javno Skladište i Hajdukovo, ali i rekonstrukcija 13 putnih prelaza u nivou i dva pothodnika u Paliću i Horgošu.

Pruga Subotica–Horgoš u stanici Subotica priključiće se na brzu prugu Beograd–Budimpešta i tokom izgradnje i na srpskoj i na mađarskoj teritoriji predstavljaće alternativni pravac za odvijanje saobraćaja vozova, posebno teretnih.

Projekat modernizacije pruge Subotica–Horgoš proglašen je za Projekat od posebnog značaja za Srbiju juna prošle godine.

Pruga Subotica–Horgoš–granica sa Mađarskom je neelektrificirana, regionalna i prekogranična pruga, koja povezuje regionalne centre na teritoriji Srbije i Mađarske.

Pruga se iz Subotice i Horgoša preko državne granice, nastavlja na mađarsku teritoriju u dužini od 12,6 kilometara do Segedina.

Izgrađena je 1885. godine, kao deo tada izuzetno značajne železničke magistrale Baja–Subotica–Segedin.

Inače, na pruzi Subotica– Horgoš–granica sa Mađarskom železnički saobraćaj se ne odvija od 2014. godine, zbog tadašnje situacije sa migrantima kada je Mađarska zatvorila manje granične prelaze i sve usmerila na Кelebiju, što je za posledicu imalo potpuno smanjenje, a zatim i ukidanje putničkog i teretnog saobraćaja.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari