Posle konsultacija sa Vučićem zaustavljena izrada medijske strategije 1Foto: Stanislav Milojković

Izrada medijske strategije je zaustavljena, izjavila je danas savetnica predsednika Srbije za medije Suzana Vasiljević i poručila da država ne želi veće učešće u medijima i da je to osnovni razlog zbog kojeg je taj posao obustavljen.

Vasiljević je na panelu Nacionalnog konventa o Evropskoj uniji posvećenom slobodi medija i izražavanja rekla da je predsednik Srbije spreman za inkluzivan proces u izradi nove medijske strategije i da je predložio da se u taj posao uključi i OEBS.

Očekujemo konsturktivne predloge, a ne samo da sve što dođe od predsednika države i Vlade bude dočekano na nož, rekla je Vasiljević.

Ona je istakla da je predsednik države na sastanku sa šefom Misije OEBS u Srbiji Andreom Oricijem izrazio spremnost za razgovor ne samo o novoj medijskoj strategiji, već i o slobodi medija.

Namera je, kako je objasnila Vasiljević, da se vidi šta treba uraditi kako bi se mediji u Srbiji osećali slobodnije.

U konsultacijama predsednika države i premijerke je odlučeno da se zaustavi izrada medijske strategije, predočila je Vasiljević i dodala da je njihova želja da se ispune preporuke koje su izneli Evropska komisija i OEBS.

Važno je da se čuje glas struke i profesionalnih udruženja, naglasila je Vasiljević i dodala da je „osnovna poruka da država ne želi veće učešće u medijima“.

Ona je kazala da u izradi nove medijske strategije očekuje učešće nevladinog sektora, strukovnih udruženja i međunarodnih organizacija.

Vasiljević je dodala i da je ona 2008. izradila strategiju komunikacije MUP Srbije, kao i da je to učinjeno u saradnji sa međunarodnim organizacijama i da je dokument dobro prihvaćen.

Državni sekretar za medije Aleksandar Gajović je citirao deo izveštaja Evropske komisije, u kome se navodi da nije bilo napretka u oblasti slobode izražavanja, navodeći da ne želi da komentariše takvu ocenu, ali da se sa njom „ne slaže“.

On je istakao da je plan da se na osnovu nove medijske strategije izmene i dopune medijski zakoni doneti 2014. godine.

Gajović smatra i da je Srbija stvorila regulatorni okvir za nesmetan i slobodan rad medija, navodeći da će Vlada Srbije novom strategijom utvrditi politikom razvoja tog sektora do 2023. godine.

Naveo je i da u izradi medijske strategije očekuje sugestije od OEBS i da će javna rasprava početi kada „bude dobijeno zeleno svetlo“.

Prostora za dalje jačanje slobode govora i izražavanja uvek ima, zaključio je Gajović.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari