Putari nezainteresovani, pa građani sami postavljaju znake 1

Desetak dana nakon što je Mladen Alvirović, glavni i odgovorni urednik TV emisije SAT, postavio table sa putokazima za Kraljevo i Kopaonik, iz pravca Preljine na kružnom toku na ulasku u Kraljevo, jer ih na tom mestu nije bilo, table su uklonjene, a nove nisu postavljene.

Putokazi su uklonjeni po nalogu republičke Inspekcije za državne puteve, jer su postavljeni bez odobrenja Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Alvirović je 24. januara ove godine, sa još jednim članom svoje ekipe, postavio putokaze kako bi vozačima olakšao da se snađu na putu, jer na tom mestu postoji samo putokaz za Novi Pazar.

Oni koji se prvi put nađu na tom putu, ne mogu da se snađu kuda da krenu da bi stigli do centra Kraljeva ili do Kopaonika. Istovremeno, Alvirović je svojim provokativnim „performansom“ ukazao na to da nadležni godinama ne rešavaju taj p, na koji je i ranije ukazivao.

„Kad neće oni čiji je to posao, moram ja da postavim table. Znam da ovo nije po zakonu i da me možda čeka kazna. Ali, neko je morao nešto da uradi. Kraljevo nije neka zabit pa da se ne zna gde je, a novi kružni tok na ulazu u grad iz pravca Adrana godinama nema tablu gde je Kraljevo (ni Kopaonik). Od Preljine nema znaka gde je Kraljevo, nigde. Godinama pričamo o toj temi, skrećemo pažnju u emisiji, ali ništa. Ne poznajem nikog u Kraljevu i nemam rodbinu tamo – čisto da se zna“, napisao je Alvirović na svom Instragram profilu.

Mnogi na društvenim mrežama su pozdravili njegov potez i oštro kritikovali srpske putare, a sve što se tim povodom dešavalo kasnije, Alvirović nije mogao da komentariše za Danas, jer je bio na službenom putu.

Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja, ocenjuje za Danas da je Alvirović „pošteno obrukao nadležne, i to sa debelim razlogom“, uz isticanje da su „javašluk i nebriga putara prevršili svaku meru“.

Putari nezainteresovani, pa građani sami postavljaju znake 2

– Žalosno je to što bilo koji građanin mora da rešava probleme koje bi trebalo da rešavaju državni organi. Gospodin Alvirović je svesno napravio provokaciju, i to sa razlogom, pa se nadam da će ona biti dovoljna opomena nadležnima da u budućnosti ne dozvole da građani izražavaju svoje nezadovoljstvo na taj način, ocenjuje za Danas Okanović.

On dodaje da se zbog nedostataka ili neadekvatne putne signalizacije u Srbiji neretko dešavaju saobraćajne nezgode, a često i one sa teškim posledicama.

– Radi se o tome da putari ne reaguju po prijavama u roku od petnaestak minuta ili dva dana, već se dešava da prođu godine, kao što je to slučaj na prilazu Kraljevu, o čemu Alvirović ukazuje, mislim, dve ili tri godine, ali niko nije reagovao, ističe naš sagovornik.

On navodi i bizaran primer kada je Komitet za bezbednost saobraćaja ukazao na saobraćajni znak koji je rotiran za 90 stepeni, zbog čega vozači nisu mogli da ga primete, ali je nadležnima, dodaje, trebalo godinu i po da ga isprave.

– Primer je autoput „Miloš Veliki“, na šta su se mnogi žalili. Kad krenete od Preljine, kod Čačka, ka Beogradu treba prvo da se uključite na zaobilaznicu, pa na autoput Beograd-Šid i tako dalje. Međutim, to je tako loše obeleženo da su mnogi vozači, umesto u Beograd, otišli ka Obrenovcu i Novom Sadu, navodi Okanović.

Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture je u odgovorima na Danasova pitanja potvrdilo da su putokazi uklonjeni po nalogu Inspekcije za državne puteve tog Ministarstva jer „ne poseduju rešenje Ministarstva kojim se odobrava njihovo postavljanje, a shodno važećim propisima Republike Srbije“.

Na pitanje zbog čega do sada ta inspekcija nije reagovala na to što na tom mestu nema putokaza za Kraljevo i Kopaonik, u odgovoru je navedeno da su „saobraćajna signalizacija i putokazi izvedeni shodno projektnoj dokumentaciji, za koje je Ministarstvo izdalo odgovarajuća rešenja“.

U odgovoru na pitanje ko bi trebalo da postavi takve putokaze, birokratski se navodi da je za to „propisana procedura, opisana odredbama Zakona o putevima, Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima i Pravilnikom o saobraćajnoj signalizaciji, koji uređuje ovu oblast, a da Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, na zahtev zainteresovane strane i izrađenog projekta izdaje rešenje kojim se odobrava postavljanje signalizacije“.

Na naše pitanje da li će na tom mestu biti postavljeni putokazi za Kraljevo i Kopaonik, ističe se da da Ministarstvo, „ukoliko postoji odgovarajući interes lokalne samouprave ili drugog zainteresovanog subjekta, može na odgovarajući projekat postavljanja signalizacije izdati rešenje kojim se odobrava postavljanje iste, a uz stručni nadzor upravljača puta“.

Kazne za voluntarizam

Alvirović bi, zbog svog poteza, na šta je i sam ukazao, mogao da bude kažnjen, jer je učinio nešto što nije u njegovoj „nadležnosti“. Slično su prošli mladi Filip Vukša, aktivista iz Beograda koji je, takođe samoinicijativno, uređivao autobuska stajališta, kao i građani koji su čistili šume, rečna korita i uklanjali deponije, jer za te radove „nisu ovlašćeni“. Iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture navode da njihova inspekcija nema ovlašćenja da podnosi prijavu protiv Alvirovića i da je kažnjavanje počinilaca takvih prekršaja regulisano Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari