Udruženje građana „Ulice za bicikliste“ i inicijativa „Ne davimo Beograd“ uputili su niz preprouka upravi Beograda i republičke vlasti za regulaciju saobraćaja tokom pandemije.
Između ostalog, predlažu da saobraćajna policija ozbiljnije kontroliše brzinu vozila tokom pandemije, jer kako su ocenili, saobraćajne nesreće opterećuju zdravstveni sistem, a i pešaci i biciklisti se osećaju ugroženije zbog nesavesnih vozača.
Preporučili su ograničenje brzine na 30 kilometara na čas u ulicama drugog reda u kombinaciji sa tehničkim merama usporavanja saobraćaja, hitno širenje mreže biciklističkih staza i odvajanje biciklista od ostalog saobraćaja uz pomoć plastičnih barijera.
U saopštenju se navodi da izmenom Zakona o bezbednosti saobraćaja i Pravilnika o saobraćajnoj signalizaciji treba da bude omogućeno kretanje žutim trakama tamo gde nema biciklističkih staza, kretanje jednosmernim ulicama u oba smera tamo gde je ograničenje brzine do 30 kilometara na čas i uvođenje pešačko-biciklističkih staza koje su definisane zakonom, ali ne i pravilnikom.
Traže hitno ukidanje Uredbe Vlade Srbije za pravdanje računa za korišćenje novca za prevoz, jer je, kako su ocenili, u pitanju nepotreban administrativni propis koji opterećuje knjigovodstvo, a ne pospešuje naplatu javnog prevoza.
„Svakako je potrebno ohrabriti i bicikliste i pešake da se kreću zdravo i dodatno izoluju, a to nije moguće ako ih država tera da kupe markicu za javni prevoz koji je rizično koristiti, ili da se dovijaju tako što donose poslodavcu račune za gorivo“, dodaje se u saopštenju.
Takođe, traže i hitnu obnovu pešačkih i biciklističkih površina na svim mostovima i tamo gde je to neophodno zbog lošeg stanja, uvođenje zona usporenog saobraćaja unutar stambenih blokova i širenje pešačkih zona i ukidanje uličnih parking mesta tamo gde postoje gusti pešački i biciklistički tokovi.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.