Useljenje na gradilište "Beograda na vodi" 1Foto: FoNet/ Beoinfo

Stambene kule u „Beogradu na vodi“ koje danas dobijaju prve stanare nemaju upotrebnu dozvolu.

Naime, u dokumentu Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, u koji je Danas imao uvid, odbacuje se zahtev investitora „Beograd na vodi“ za izdavanjem upotrebne dozvole, jer nije pribavljena sva neophodna dokumentacija, nije dostavljena saglasnost pojedinih institucija, niti zapisnik o inspekcijskom nadzoru. Investitor, takođe, nije dostavio elaborat geodetskih radova za podzemne instalacije.

Iako je Ministarstvo 10. jula odbilo da izda neophodni dokument, čelnici Beograda nisu odustali od useljavanja prvih stanara, pompezno najavljujući čitav događaj. Prema saznanjima našeg lista, koja nam je potvrdio i potpredsednik Narodne stranke Nikola Jovanović, dve kule u budućem elitnom naselju nemaju čak ni kanalizaciju.

– Beograd na vodi je trenutno jedno veliko gradilište i nehumano je useljavati ljude u takvim uslovima. Tamo ne postoji nikakva infrastruktura, ni putna ni sanitarna. Nema kanalizacije. Žalosno je da u naselju koje se proglašava „elitnim“ nema osnovnih uslova za život – kaže Jovanović za Danas.

On ocenjuje da je sve u vezi sa Beogradom na vodi čisto politikanstvo, i da su od pompeznog početka izgradnje do danas urađene samo dve obične stambene zgrade.

– To je kvazidržavni projekat u kojem nijedna stvar nije postavljena valjano, od nepostojanja tendera, međudržavnog ugovora do kvaliteta radova. Setite se požara na instalacijama. Čitav projekat je jedna vitrina koja pokušava da stvori iluziju da se u Beogradu i Srbiji nešto radi i da se nešto gradi. On je, takođe, štetan i za interese grada i za interese države – ističe Jovanović. On dodaje da će se tek vremenom pokazati koliko je ugovor sa investitorima poguban za Srbiju.

– Država se obavezala da samo zbog projekta Beograd na vodi, u Beogradu uradi infrastrukturne radove koji će koštati stotine miliona evra, a glavnom gradu nisu neophodni, niti su prioritet. Tu mislim na izmeštanje železničkog saobraćaja, rušenje Starog mosta i izgradnju tunela od Ekonomskog fakulteta do 29. novembra – ukazuje Jovanović. On dodaje da Beograd i Srbija snose troškove infrastrukture u svrhu projekta arapskih investitora, koji uopšte nisu prioritet, već nepotrebno trošenje novca iz budžeta. Naš sagovornik kaže da postoji sumnja da se preko „Beograda na vodi“ i pere novac, jer ne postoji interes da se iz elitnog naselja izmesti železnički saobraćaj, koji bi samo povećao broj turista.

Predsednik Akademije arhitekture Srbije Bojan Kovačević ističe da su i kanalizacija i upotrebna dozvola deo glavnog problema u ovom slučaju – što se navodni stanari zapravo useljavaju na potpuno nedovršeno gradilište.

– Fenomenalno pitanje je gde se ti ljudi zaista useljavaju? Nadam se da će svi dobiti kaljače uz ključeve od stanova da mogu da dođu do njih. Ta priča o useljavanju je očigledna propaganda, što će jednostavno moći da se proveri posle nekoliko dana kada pogledate koliko ima upaljenih svetala u toku večeri, naglašava on. Kovačević dodaje i da je deo propagande najava da će novi Bulevar Vudroa Vilsona imati po tri trake koje će se uključivati na most jer to nije izvodljivo, ali da vlast koristi sve načine da predstavi projekat kao razvojni i uspešan.

– Nema ničeg goreg od glupog čoveka koji je uporan, tada je propast zagarantovana. Sve to hvalisanje o zaposlenosti, gradnji, ulepšavanju grada… Sve je povezano i sada se ruši kao domine, to je isilovano zarad nečije, a znamo čije, umišljenosti da će on sad da promeni Beograd – upozorava Kovačević.

Bivši direktor Urbanističkog zavoda Beograda Antonije Antić objašnjavajući za Danas proceduru za izdavanje upotrebne dozvole i naglašava da, u slučaju da kanalizacija za projekat nije dovršena, ni upotrebna dozvola ne bi mogla biti izdata.

– Vi morate ispuniti sve tehničke uslove da biste dobili upotrebnu dozvolu, morali biste da imate projekat koji je overen i usvojen a izvedeno stanje mora da bude u skladu sa projektom i da se dobiju saglasnosti svih komunalnih kuća. Svi građevinski radovi moraju biti izvedeni i završeni. Ako nemaju rešenu kanalizaciju, što je sasvim moguće, ja to zasta ne mogu da znam, onda ne bi mogli da dobiju upotrebnu dozvolu – ukazuje on, dodajući da ni manji propusti od toga ne mogu biti odobreni. Antić napominje da on nije upućen dokle se stiglo sa procedurom za konkretan projekat „Beograd na vodi“ i da pouzdane informacije o tome mogu da imaju nadležne gradske službe koje izdaju dozvole i vrše nadzor.

Useljenje u zgrade „Beograda na vodi“ najavljivano je i odlagano više puta do sada. Prema prvobitnim najavama gradskih čelnika, prvi stanari elitnog naselja trebali su da budu u svojim stanovima u februaru, potom martu, maju, i na kraju je useljenje odloženo za leto.

Vesić tvrdi da imaju upotrebnu dozvolu

Zamenik gradonačelnika Goran Vesić juče nije želeo da komentariše saznanja našeg lista da zgrade u „Beogradu na vodi“ nemaju upotrebnu dozvolu niti kanalizaciju, međutim, u saopštenju za medije kasnije je tvrdio kako ti navodi nisu tačni.

Inicijativa Ne davimo Beograd: Marina za privatne jahte

– Ne znam da li fekalije iz prve zgrade „Beograda na vodi“ idu u kanalizacioni sistem ili direktno u Savu, ali to ne pravi veliku razliku pošto otpadne vode, direktnim ili posrednim putem, svakako završavaju neprečišćene u beogradskim rekama – kaže za Danas Marko Aksentijević iz Inicijative Ne davimo Beograd. On dodaje da nije toliko važno kako je opremljena zgrada sa luksuznim stanovima već to što država umesto u infrastrukturalne projekte od kojih bi korist imali svi, resurse ulaže u bogaćenje pojedinaca.

– Umesto da pričamo o tome kada će Beograd konačno dobiti potrebna postrojenja za preradu otpadnih voda, mi se bavimo kanalizacijom jedne zgrade. Slično je i sa rokovima izgradnje Beograda na vodi. Koga briga što se sa useljavanjem prvih stanara kasni? Šta uostalom građani Srbije čije pare idu u izgradnju tuđih ekskluzivnih stanova imaju od toga? Da smo ikada imali prilike da o tome vodimo ozbiljnu javnu raspravu, ne bi nam glavni nacionalni projekat bio marina za privatne jahte na mestu železničke stanice – zaključuje Aksentijević.

Vučić krsti ulice u Beogradu na vodi

Bulevar Vudroa Vilsona koji niče pored stambenog kompleksa Beograda na vodi biće dugačak dva kilometra, imaće šest saobraćajnih traka, pešačku i biciklističku stazu i biće povezan sa Bulevarom vojvode Mišića, Karađorđevom i Savskom, kazao je zamenik gradonačelnika Goran Vesić u Beogradskoj hronici RTS-a. Naziv ovog bulevara usvojen je na poslednjoj sednici skupštine Beograda, a kako je tom prilikom istaknuto, inicijativu za imenovanje po nekadašnjem predsedniku SAD dao je predsednik Srbije Aleksandar Vučić.

Uz izgradnju novog bulevara, najavljena je i rekonstrukcija Karađorđeve ulice, produženje Hercegovačke, Travničke i izgradnja još jedne ulice koja će povezati Karađorđevu od Brankovog mosta do sadašnje autobuske stanice. Vesić je otkrio i da bi ova ulica mogla da ponese naziv po Luki Ćeloviću, zbog njegovih zasluga za izgradnju Savamale između dva rata.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari