Živimo za dan kada ćemo imati žestoku konkurenciju 1

Srpska naučna televizija koja emituje program putem kablovskih sistema u Srbiji proslavila je nedavno šest godina postojanja i proizvela je ujedno 2600. epizodu…

… u kojoj su, kao i do sada, u najlepšem svetlu predstavili naše genijalce, nosioce vrednih nagrada i priznanja iz raznih naučnih oblasti, a sve su posvećene promociji obrazovanja, nauke, kulture – pravih vrednosti svakog društva.

Doskoro, program ovog TV kanala mogli su da prate skoro svi korisnici velikih kablovskih sistema širom Srbije, a prisutni su i na društvenim mrežama, te na taj način, kako kažu, dopiru i do mlađe populacije kod koje je primaran takav vid medijske komunikacije.

Korisnici televizije preko Telekoma Srbija, međutim, više ne mogu da gledaju ovaj program.

– Kada je stiglo preporučeno pismo iz Telekom Srbija, iskreno smo očekivali da je to poziv na unapređenje saradnje u cilju poboljšanja tehničkih karakteristika signala našeg programa, jer se to upravo i očekuje od kompanije koja želi da se istakne kao društveno odgovorna. Međutim, njihova odluka je bila da nas izbace iz svoje ponude uz naknadno obrazloženje da nam je rejting slab. Čini nam se kao da je to pismo stiglo greškom, odnosno da nije bilo upućeno Srpskoj naučnoj televiziji – napominje za Danas Živojin Petrović, direktor i glavni i odgovori urednik Srpske naučne televizije.

Dopis Telekoma Srbije je, ipak, kako ističe, možda došao na pogrešnu adresu, ali poziv na saradnju kompanije United Media je sigurno stigao na pravu.

– Prateći naš rad i prepoznajući kvalitet, jedinstvenost i potencijal kulturno-obrazovnog programa koji stvaramo, najveća medijska grupacija u regionu, United Media, velikodušno nas je pozvala da zajedno gradimo bolji, lepši i gledaniji TV program, a sve u cilju uspešnijeg predstavljanja genijalaca, naučnika i umetnika sa željom da izrastemo u regionalni projekat značajan za celokupno društvo – dodaje Petrović.

Kao najgledanije i najtraženije pokazalo se da je baš ono zbog čega su 2012. i počeli da rade, a to je TV program putem kog predstavljaju vrsne đake, studente, značajne i dokazane ličnosti iz sveta nauke i umetnosti, velike entuzijaste, njihove jedinstvene projekte, nagrađene radove.

– Prisutnošću na društvenim mrežama osluškujemo, ali i aktivno komuniciramo sa publikom, prilagođavamo se tamošnjim promenama i sa zadovoljstvom pratimo trendove u digitalnom svetu – ukazuje naš sagovornik.

Dodaje da žive za dan kada će u Srbiji, ali i u zemljama regiona, imati snažnu i žestoku medijsku konkurenciju u ovom programskom pravcu, jer će to onda značiti da je njihova misija uspela – da su u prvom planu istinske vrednosti svakog društva.

Na pitanje kako ocenjuje obrazovni program javnog servisa i da li je bilo razgovora o saradnji, Petrović odgovara da je dovoljno pogledati zvanične godišnje izveštaje nekada RRA, a sada REM, o zastupljenosti kulturno-obrazovnog, naučnog, školskog i sličnog programa na javnom servisu „pa će vam biti jasno da je to ispod svih kriterijuma“.

– Sa velikim brojem TV stanica širom Srbije imamo lepu saradnju i partnerski odnos, ali nažalost, i pored više pokušaja, samo sa RTS-om nismo uspeli da je ostvarimo – konstatuje direktor ove televizije.

Navodi da im je trenutno u prvom planu usavršavanje i unapređenje postojećeg TV kanala, ali i stalna obuka studenata i mladih ljudi, koji im se svakodnevno pridružuju.

Kako opstati na tržištu?

Na pitanje kako je ovakva vrsta programa danas isplativa u Srbiji, Živojin Petrović kaže da je TV program koji proizvode manje zanimljiv velikim oglašivačima, te da su uskraćeni tog zadovoljstva da prihoduju i od marketinga. – S druge strane upravo to nas je i osposobilo da raznim inovativnim pristupom, kako u tehnološkom, tako i u organizacionom smislu, uštedimo i domaćinski se odnosimo prema svakom dinaru koji obezbedimo, te smo na taj način uspeli, ne samo da opstanemo već i da se razvijamo – ocenjuje sagovornik Danasa.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari