Posle trideset godina od obećanja političara, najčešće u izbornim kampanjama, potom i započetih radova koji nisu završeni, ponovo je najavljen nastavak gradnje obilaznice oko Užica.
Radovi bi, najavljuju zvaničnici, trebalo da počnu u septembru i da se završe za dve godine.
Veoma važan projekat omogućiće izmeštanje tranzitnog saobraćaj iz centra grada ka Bajinoj Bašti i Bosni, a trebalo bi da ublaži problem zagađenja vazduha. Njenom izgradnjom, biće sprečeno da dnevno 12.000 vozila, među njima teški teretni kamioni i autobusi prolaze najužim centrom grada, čak i pored jedne osnovne škole.
Na trasi buduće obilaznice, kako ističu užički zvaničnici, rešeni su imovinsko-pravni odnosi, ali potrebno je da se pribavi nova građevinska dozvola. Radovi i izmene projektne dokumentacije, koju je ranije uradio Institut za puteve, koštaće oko 15 miliona evra. Prema planovima, obilaznica bi trebalo da bude duga 4.846 metara, da ima raskrsnicu i most od 252 metra.
Prvi radovi su počeli 1993. godine, a njihov nastavak je 2006. godine ozvaničio Velimir Ilić, u to vreme ministar za kapitalne investicije. Ilić je tada, u prisustvu čelnika grada, rekao da je taj projekat vredan 16 milina evra i da je za gradnju u toj godini obezbeđeno 5,5 miliona evra iz tadašnjeg Nacionalnog investicionog plana. Poručio je da je „planirano da se obilaznica završi za godinu i po do dve“.
Međutim, dve godine kasnije, radovi su obustavljeni zbog tehničkih problema oko gradnje mosta, koji je trebalo se uzdiže sto metara iznad kanjona reke Đetinje. Ilić je i kasnijih godina, uvek pred izbore i u društvu tadašnjih gradskih čelnika, poput nekadašnjeg gradonačelnika Tihomira Petkovića, koji je sada narodni poslanik SNS, najavljivao nastavak gradnje, ali to gradilište do danas nije pokrenuto, uz izgovore da nema para.
Nastavak gradnje je pokrenula sadašnja lokalna vlast, čije stavove i zahteve, za razliku od njenih prethodnih čelnika, takođe naprednjaka koji su upravljali gradom osam godina, Vlada Srbije izgleda uvažava. Otuda i tražena podrška od 15 miliona evra iz državnog budžeta za taj projekat.
Tomislav Momirović, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, tu mogućnost je najavio u martu ove godine, tokom sednice Narodne skupštine Srbije.
– Moramo, u naredne dve godine, da izgradimo oblaznicu oko Užica. Ne možemo da dozvolimo situaciju u tako velikom gradu da kroz centar grada prolazi ceo transportni saobraćaj. Imamo čvrstu odluku i podršku predsednika Republike da izgradimo obilaznicu u naredne dve godine, kako bismo rasteretili centar grada, da građani Užica mogu komforno da žive i da imaju ekološki ispravan stil i način života, da naša deca koja idu u te škole prvo kad izađu ne gledaju kamione i udišu taj vazduh, poručio je Momirović.
Potom je, 2. aprila ove godine, prilikom obilaska radova na trasi auto-puta „Miloš Veliki“ od Preljine do Požege, Aleksandar Vučić obećao da će „radovi početi u septembru“. „Do septembra videćete veliki broj radnika koji će krenuti da rade na obilaznici“, rekao je tada predsednik Srbije.
Gradonačelnica dr Jelena Raković Radivojević, koja je inicirala nastavak tog projekta od, kako je ocenila, „istorijskog značaja za Užice“, istakla je da će ga u potpunosti finansirati država.
– Mesecima smo odlazili u Ministarstvo građevinarstva i realno predstavljali potrebu da krene realizacija. I predsednik Aleksandar Vučić nam je potvrdio da će radovi početi u septembru ove godine, izjavila je gradnačelnica. Ona je kazala da je u toku izmena projektne dokumentacije i da je formirana radna grupa koju čine predstavnici Ministarstva, gradskog rukovodstva i JP Užice razvoj.
Projekat od nacionalnog značaja
Radna grupa za realizaciju tog projekta, u prisustvu ministra i gradonačelnice, održala je prvi sastanak u Ministarstvu građevine i, kako je saopštio Grad Užice, ocenila da „obilaznica oko Užica ima nacionalni značaj i da je u vrhu prioriteta resornog ministarstva i Vlade“ i da će sledeće sedmice „početi razgovor o izboru partnera za realizaciju projekta i ubrzanju pripreme planske i projektne dokumentacije“.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.