Zbog teksta „Nelegalan prevoz ili nelegalno suzbijanje konkurencije“, koji je Danas objavio pre nekoliko dana, naša novinarka Mirjana Stevanović dobila je što usmeno, što putem SMS poruka salve uvrede od vlasnika preduzeća koje se bavi vangabaritnim transportom „Bora Kečić“ Žarka Kosovića.
Naime, u pomenutom tekstu navodi se da je preduzeće Savatrans koje je na tenderu u BiH dobilo posao prevoza trafostanice do firme u Ripnju, bilo onemogućeno da to uradi jer je javno preduzeće Putevi Srbije najpre izdalo dozvolu za prevoz, pa je ukinulo, pa opet izdalo i ponovo ukinulo.
Za tzv. vangabaritni prevoz je osim saglasnosti saobraćajne policije koja je u ovom slučaju obezbedila i dva vozila pratnje, potrebna i dozvola Puteva Srbije u kojoj se navode tehničke karakteristike vozila i tereta, s tim što se na putu proverava i meri opterećenje. Savatrans je te dozvole dobio, navodi se, ali je problem nastao kod prvog merenja u Srbiji.
Iako na dozvoli piše da će merenje u Srbiji obaviti „dežurna ekipa Puteva Srbije“, posao su odradili ljudi iz preduzeća Srbijaput i zapisnik sastavili na memorandumu javnog preduzeća. Oni su smatrali da dve prikolice kojima se prevozi transformator imaju po šest a ne po 12 osovina, koliko piše u saobraćajnim dozvolama.
„Da pokušamo da razjasnimo, pitanja sam o tome poslala i JP Putevi Srbije, ali i Srbijaputu, pokušali smo da dobijemo odgovore na to da li prikolica koja prevozi trafostanicu ima šest ili 12 osovina. I da li je Srbijaput dobro uradio merenje ili nije, što bi značilo da je u tom slučaju napravljena greška u saobraćajnoj dozvoli. Međutim, odgovor nije stigao iz Puteva, da bi me, nakon što su pitanja stigla do njih, kontaktirao advokat Srbijaputa, a njegove odgovore smo u tekstu i objavili“, ističe novinarka Danasa Mirjana Stevanović.
U tekstu se dalje navodi da je mogući uzrok ovog nastalog problema i konkurencija na tržištu, odnosno to što je Srbijaput akcionarsko društvo u kom najveći broj akcija imaju lica i firme poslovno i rodbinski povezane sa preduzećem „Bora Kečić“, odnosno njegovim vlasnikom Žarkom Kosovićem.
To je ono što se može naći i u rešenju Komisije za zaštitu konkurencije iz 2016. gde je utvrđeno da su dve firme od kojih je jedna „Bora Kečić“ povredile konkurenciju kroz takozvanu „nameštenu ponudu“ u postupku javne nabavke.
„Cilj nameštene ponude bio je da se eliminiše rizik eventualno povoljnije ponude, te da se obezbedi da u predmetnoj javnoj nabavci uspeju društva Bora Kečić i Large Transport i da ostvare dobit“, ističe se u rešenju Komisije, koja dalje navodi da porodice Kosović i Popović i lica koja sa njima zajednički deluju raspolažu najvećim brojem akcija u društvu Srbijaput.
Revoltiran ovim Žarko Kosović je nakon objavljivanja teksta pozvao Mirjanu Stevanović najpre joj usmeno zapretivši tužbom, ponavljajući da je Bora Kečić svetska firma i jedna od „deset najboljih“. Nakon telefonskog razgovora Kosović je nastavio sa uvredama – SMS porukama.
„Novinarčino, ušao sam na sajt Srbijaputa i video da ima 97 akcionara. Novinarčino, to si i ti mogla da uradiš, a ne da pišeš laži. Novinarčino, počinjem da sumnjam da ti je Savatrans dao pare da pišeš ove laži, jer ti je mala plata. Pitaću tvog direktora, da li ti daje malu platu zato sto si loš novinar ili možda sumnja da uzimaš pare na crno i da ga potkradaš“, napisao je, između ostalog, Kosović u jednoj od nekoliko SMS poruka novinarki našeg lista.
Prema podacima sa sajta Bisnode koji se bavi poslovnom analitikom Žarko Kosović je vlasnik tri preduzeća, Bora Kečić – specijalni transporti, osnovano 2001, Bora Kečić – vangabaritni transport koje postoji od 2014, Bora Kečić – preduzeće za uslužne delatnosti koje takođe postoji 20 godina. Sve tri firme registrovane su na istoj adresi.
Kosović je pre toga bio i vlasnik preduzeća Evropa road, koje je ugašeno 2016, kao i AD društva za saobraćajno-agencijsku i trgovinsku delatnost koje je postojalo od 2002. do 2008. godine.
Komentar na to što je Kosović pretio tužbama i slao poruke novinarki Danasa pokušali smo da dobijemo i u JP Putevi Srbije, kojima su baš kao i Srbijaputu upućena pitanja na koje odgovor nismo dobili. Direktor JP Putevi Srbije Zoran Drobnjak poručio je da će nam odgovoriti, ali do zaključenja ovog izdanja to nije učinio.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.