Evo kako se pravi Informer

Ostavite komentar


  1. Bravo na analizi, zaista kratak i jasan prirucnik kako profesionalnim pristupom napraviti bedu. Nazalost, navodi su tacni i u potpunoj suprotnosti sa demokratskim standardima i smislenim razvojem drustva. Pitam se gde smo stigli i sta bi sa onim obrazlozenjem americkog Vrhovnog suda koje kaze da mediji sluze onima kojima se upravlja, a ne onima koji upravljaju. Od toga u Srbistanu nema ni ic.

    1. Sve si spomenuo, samo ono najvaznije nisi! Velika slova u naslovima: SKANDALOZNO! POKAZALA MACU! KOLJAČ IZ BEJKERSFILDA! Itd 🙂

  2. kada ste poslednji put videli ljude da kupuju bilo koje novine na trafici ili ih citaju u autobusu? kaže:

    to je funkcionisalo pre poplave slicnih sadrzaja i interneta. onda posle toga internet i bilo kakav internet portal ili blog je imao traffic, sada guse jedni druge. prosto polava i info overload. sok se prodaje do odredjene poente, kada ga svi koriste dugo vremena vise se ne prodaje.
    i ponavljanje sadrzaja recimo informer, alo i srpski telegraf guse medjusobnu citanost.
    u srbiji se dobro prodavao svet i skandal kroz prvu deceniju 2000 mozda do 2010 -2015… i national inquirer je van biznisa, sa mnogo duzim stazom i vecim trzistem.
    napravite eksperiment i potrosite jedan dan na voznju svim gradskim linijama u bg. ako vidite dve osobe da citaju novine ili tablode ili da ih nose pod miskom ili u cegeru, videli ste redak prizor. sa druge strane, uz setnju u gradu, videcete gomilu ljudi koji slikaju tanjire svoje hrane ili prave selfije za svoj instagram i fejsbuk koji ih jedino i zanimaju, manje-vise.

    1. Informerov tiraż je 200 hiljada i nemaju baš svi u srbiji tačskrinove , laptopove itd. Penzioneri prvi razgrabe 100 hiljada brojeva Informera , koji plate onim kusurom što ostane od hleba .

      1. samo nekako nikako da se vide ti ljudi sa novinama ili tabloidom, bilo da ih kupuju na trafici ili nose na ulici… cak i u kaficima gde se drze novine i tabloidi i mogu besplatno da se citaju, niko ih ne cita.
        eh, cudno, ali eto – verujem vam.
        u tom slucaju treba da otkriju tajnu formulu uspeha national inquirer-u, nyt, i ostalim svetskim stampanim medijima i tabloidima posto oni muku muce sa prodajom svojih stampanih izdanja.
        a inace svi u srbiji imaju mobilne sa internetom, ukljucujuci poljoprivrednike, penzionere i decu od 5 godina.

      2. Šta ste se zakačili samo za Informer pa to svi rade .Gori ste vi u Danas u iste stvari plasirate samo suprotno od Informera.Imate gluposti do bola vise nego ostali.

        1. Jordanka Petrović je, ako se ne varam, SNS bot iz Vladičinog hana. Treba videti profil pa se nasmejati.

          1. Nemam veze sa tvojim Hanom to mi je pseudonim a necu reci odakle sam nemam profil jer sam snazno protiv takvih stvsri.A sko sam bot to me raduje jer sam neko a vi ste niko i nista.Tolikonod Jordanke.

      3. 100.000!? Da nisi malo preterao? Penzioneri najviše čitaju „24časa“ koji se besplatno dele po Beogradu. Da se to radi i po ostalim gradovima dnevne novine ta populacija gotovo da ne bi ni kupovala. Informer je nezvanično glasilo SNS-a pa su, verovatno, svi opštinski odbori u obavezi da ga kupuju. Čak je jedno vreme postojala inicijativa da sva javna preduzeća i državne ustanove budu u obavezi da ga kupuju (kao nekada Borbu, Politiku, Večernje Novosti, …).

      4. Tirazi su kod nas veoma prenaduvani. Kada se reklamira kazu tiraz 100000, a kada se placa porez onda je 10 soma. Slicne stvari osim novina vec decenijama rade i pojedini „drzavni“ muzikanti. U vreme Milosevica i onih pre njega su mnoge drzavne firme imale obavezu da otkupljuju recimo kasete omiljenih drzavnih muzikanata, pa je tako znalo da bude da lik proda 10 soma, plus 50 koje su otkupile razne firme i podelile sto zaposlenima, sto po raznim skupovima, humanitarnim akcijama i slicno.

  3. Savrsena analiza! Kao mali istorijski dodatak, podsecanje na letovanje 1973. u Makarskoj. Kolporteri sarajevskog „Oslobodjenja“ na plazi izvikuju znacajnije naslove, tipa „Zavrsena sednica CK SKJ“, „Radnicki savet rudnika uglja Kreka usvojio statut“ i slicno i prodaja ide traljavo. Jednog jutra kolporter uzvikuje naslov „U Gornjem Vakufu eksplodirala kifla, ubila pekara!“ i rasproda novine za 10 minuta. Sutradan su ga, istina, razocarani citaoci jurili plazom, ali je carobna formula tabloidizacije ucinila svoje.

  4. Bravo majstore! Potrebno je vise ovakvih tekstovakoji ce se baviti jednostavnim objasnjenjem kako neki opasni mehanizmi rade. Svaka cast jos jednom!

  5. Ljudi, ja taj Informer nisam nikada kupovao, probao sam da čitam internet izdanje, pa odustao. Svaki put kada otvorim naslovnu stranu u prostoriji me zapuhne neki smrad, nisam znao odakle. Napadao sam kolegu iz kancelarije, on mi se kleo da se nije upuvao. Dogovorimo se da on izađe iz kancelarije, ja na internet-kada ono smrdi sačuvaj bože. Interesuje me da li je to problem samo kod mene u komunikaciji, ili smrdi i kod ostalih čitalaca.

  6. Odlican tekst samo si zaboravio da napises da nema klika ako NEMA VELIKIH slova. Tako znamo da je bitno da kliknemo, umesto glupog, gramaticki ispravnog naslova.

Ostavite komentar


Dijalog

Naslovna strana

23. decembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Andrej Josifovski Pijanista, arhitekta i vizuelni umetnik

Danas čitam danas, da se ne bih osvrtao sutra.