Pozovi taksi za Kar go

Ostavite komentar


  1. Taksist bi da budu monopolisti i da nemaju konkurenciju. Da li pekari ili frizeri zahtevaju da se u gradu ne otvori ni jedna pekara više i li frizerski salon. Prevešili su svaku meru.

    1. Nije to isto. Taxi je kao gradski prvoz on i pripada gradskom prevozu. Grad odredjuje koliko atobusa tranvaja trolebusa i taksija treba. To je bukvalno isto kad bi napravili aplikaciju bus:go i da vozi ko god hoce da neplaca stanice da nema polazne stanice i bez ikakve kontrole grada. Kada bi se liberalizovalo taxi trziste u Beogradu nastao bi haos 50000 hiljada taxi vozila bi bilo na ulici. To niko vise nebi mogao da kontrolise. Taksi stajalista bi se prostirala po nekoliko kilometara. A zaradu bi imali samo pojedinci kao sto je car go. Pa taj Vuk Guberenic nebori se zbog Beogradjana vec samo zbog svog licnog interesa.

      1. Stariji Beograđani se verovatno sećaju da je svojevremeno GSP imao svoju taksi službu tzv. narandžasti taksi. Šoferi su bili zaposleni u GSP-u a ta firma je održavala vozila. Svi su koristili njihove usluge jer su znali da voze po taksimetru i najkraćim putem, da su vozila čista a vozači ljubazni. Onda je narandžasti taksi nekome zasmetao pa su rešili da ga ukinu. Posledice su vidljive. Ne zbog ukidanja te službe već zbog nečijih privatnih interesa. Da li će na ulicama Beograda biti 5.000, 50.000 ili 500.000 taksi vozila o tome odlučuje grad a ne država. I taj, ko o tome odlučuje, propisuje pravila igre. Pa ko želi neka se hvata u kolo. Ali niko iz uprave grada Beograda ni da zucne o štrajku taksista. Pa čak ni svemoćni zamenik gradonačelnika. Izgleda da se o tome pitaju mnogo veći igrači.

      2. Zorane nisi u pravu, evo liberalizovano je trziste pekara, pa ne vidimo 50000 pekara u Beogradu (ima ih oko 7000). Dakle ostale su one koje su uspele da se izbore za musterije (kojih je kao i kod taksi prevoza ogranicen broj). Kolumnista je lepo opisao ulogu drzave u sprecavanju anarhije i postavljanju uslova za bavljenje tom delatnoscu, ostalo je na onima koji zele time da se bave i naravno neka opstanu najbolji.

    2. Ti verujes u deda mraza,kakvih 150000 možda bruto kad sve troškove odbiješ jedva ti ostane i 50000 za 10 sati rada,veruj licno sam pričao sa komšijom koji je uzeo bolovanje prijavio se u cargo radio i napustio kaže da su vaćaroši i prevaranti.Naradiš se ko konj,a od para mrvice….

      1. I ja verujem u deda Mraza, mada mesecno dobacim do 34000, naradim se k’o konj, a od para bas mrvice… Sve je to relativno Mile…

        1. Uporedjivanje Vam nije bas na mestu. U stvari Vi ste se pitali da li može bilo ko da pravi, peče i prodaje hleb preko neke aplikacije i pored toga što nije pekar, nema potrebne (a obavezne i već odavno propisane) dozvole za to, potencijalno možda ni higijenske uslove tj. jednostavno van sistema i kontrole. Mmm, pa ne znam, ocenite sami. A možda da probate ponovo sa nekim drugačijim uporedjivanjem. Isto je i za frizere.

    3. Ovo je sukob dva kartela u okviru Vlade Srbije, Zorana stoji iza Pink taksija jer ima tamo vlasnicki deo a Mali i Brnaba iza Car go

  2. U osnovi problema je astronomska cena klasičnog taksi prevoza. Ostavlja mesta za svakakvu konkurenciju.

    1. U pravu ste, da ne govorim o tome koliko vremena treba da dobijete taxi u jutarnjim satima, a tek kad je kiša, sneg …. Zato Car go.

      1. Dok se ne slupas,kao sad za vikend,4 teska sudara medju kojima je ucestvovala i trudnica u 9 mesecu,a kojoj je vozac cargovana rekao,molim te nisi se vozila samnom.A tramvaj prepolovio auto u Nemanjinoj,pravo u trudnicu.Prema tome vozite se jeftinije 100 dinara i dalje!!!

          1. Car go- novi ww arteoni,tojote skode…milionske vrednosti automobila…ko je vlasnik, ko suvlasnik,? Zasto nema car goa u Zrenjaninu,Pozarevcu, Novom Sadu,Pirotu, Nisu, Priboju?

  3. Poštovani gdine Miloševiću,dovoljno je da pogledate u komšiluk,u Hrvatsku i da shvatite kuda vodi ta „liberalizacija u prevozu putnika“.Totalna anarhija,sukobi,niko ne zna po kojoj ceni će se prevesti,blokirani putevi od količine vozila itd..Jedinu korist imaju organizatori tog ludila,visoki procenat od SVAKE vožnje.To su činjenice.Da li Srbiji treba takav haos?

    1. Gospodine Miloševiću,stvari su veoma proste,jednostavno donet je zakon kakav takav,valjao nekom ili ne i treba ga se pridržavati,car go je kroz sam naziv-Inovativna pomoć na putu-ismejava zakon,kome oni šta pomažu,buše rupe u zakonu i ismejavaju državu,Vidi se da se bave taksi delatnošću.Nek se registruju kao udruženje kako je rekla i ministarka Zorana Mihajlovic i nikakav problem,ali oni to neće jer su onda troškovi i nameti mnogo veći i nebi im se isplatilo.Ovako dok ih neko mnogo moćan štiti,za debele pare oni opušteno rade.

  4. Osnovna razlika je u tome sto su taxisti profesionalni vozaci, a Cargo profesionalce ne moze sebi da priusti… to za posledicu ima da su samo ovog vikenda imali 4 udesa sa ozbiljnijom materijalnom stetom… cak je nastradala i policijska marica…iskreno se nadam da nije bilo povredjenih… svi znamo da su profi vozaci deficitarni i u eu… pitanje je da li gradjani zele da ih voze iskusni profesionalci ili im nije bitno ko ih vozi…

        1. Da, svi do jednog… obavezna profi dozvola, saobracajna skola i 5g iskustva u nekoj firmi pre taxija koje dokazuies listingom iz pio fonda… nema fingiranja… i imamo statisticki saobracajno najbezbedniji taxi u evropi…
          Mozda je resenje da ljudi koji zele da ih vozi bilo ko to i dobiju ali i oni koji mogu sebi da priuste da ih vozi profesionalac isto tako… mora da bude jasno naglaseno… mada ja verujem da ce vecina profi vozaca da ode u eu, plate su oko 3.000 plus smestaj… problem je s tim zanimanjem, mlade ne privlaci… vodoinstalateri ovde trenutno zarsdjuju izmedju 3 i 4 hiljade eura… zanimanja koja su neophodna ali nisu atraktivna i sve je manje…

      1. Taksisti profesionalni vozači?
        95% taksista ne zna da vozi, a 98% posto su bahati, nevaspitani i prevaranti!

    1. Profesinalni vozači, kako to, molim objasnite.
      Kad je u pitanju zanimanje stečeno redovnim obrazovanjem, među taksistima ima različitih zanimanja.
      U Beogradu je taksi skuplji i do pet puta nego u drugim gradovima. Zašto?

      1. Da, svi taxisti imaju saobracajnu skolu, profesionalnu vozacku i bar 5g radnog iskustva u firmi pre taxija koje dokazuju listingom pio fonda, nema fingiranja… sto se cene tice, da bgd mora da bude skuplji u svemu od unutrasnjosti… nekretnine, roba siroke potrosnje, cene zakupa, usluga… bgd taxisti imaju mnogo vece troskove i namete… taxi je ovde uredjen odlukom grada koja ne vazi u unutrasnjosti… takodje, u unutrasnjosti skoro niko ne placa poreze i doprinose jer su zamenili javni prevoz pa im se gleda kroz prste… u bgd se poreski dug ne tolerise…
        Ako ima jos pitanja nece mi biti tesko…

        1. Posto Vam nije tesko, ako mozete, meni iz provincije, malo detaljnije objasnite razloge vece cene taxi prevoza u BG nego u „unutrasnjosti“, sta god to znacilo.
          Npr, kako cene nekretnina uticu na cenu taxi prevoza, koja je to roba siroke potrosnje skuplja u BG nego u „unutrasnjosti“, cene kojih zakupa i usluga su vece u BG nego u „unutrasnjosti“?
          Takodje i Vasa tvrdnja da u „unutrasnjosti“ skoro niko ne placa poreze i doprinose je malo prenategnuta, iako taksisti nikada nisu bili u vrhu redovnih poreskih platisa… Mada ne verujem ni da je u prestonici u vezi poreskih dugovanja taksista situacija mnogo bolja, iako to vec zadire u efikasnost rada poreske sluzbe, ali ako tako kazete…

          1. Cene nekrrtnina, zakupa i stanovanja kao takvog uticu na sve… na primer kad prijavite delatnost na opstini stari grad porez vam je mnogo veci nego da prijavite u barajevu…

    2. Aleksandar M. čuj ,profesinalni vozači , pojedinci me pitaju gde je ta adresa

      1. Profesionalni vozaci u smislu obrazovanja, zavrsene saobracajne skole i posedovanja vozackih kategorija C, D, E… plus 5g iskustva u firmi na poslovima vozaca… pricam za bgd… ovo sto ste vi primetili se odnosi na poznavanje grada koje su takodje morali da poloze… ali to se nabuba za ispit a posle se naravno ponesto i zaboravi, jel, zivi smo ljudi…

  5. Idem danas peške od posla prema kući kroz centar dvomilionskog grada u Evropi i gledam kolone taksista, dobro obučeni, dobre automobile voze. Siromašni i pošteni taksisti. Komedija. Na obodu kolone još su pomešani obični automobili i novodolazeći taksisti. U jednom taksiju sedi stara žena. Trojica kolega kad to videše, priđoše im i jedan ga pita: jel ti to radiš? Tuc-muc, uplašena baka izađe iz taksija nasred ulice, maltene pobeže. Ja ih pitam jel ih nije sramota i da li shvataju da time što rade je.. iovako napaćen narod i da li su razmišljali da to malo rade vlastima ili odgovornima, da se pridruže drugima koji protestuju, ako već uopšte i imaju razloga za protest. Ovi krenuše ka meni, jedan mi dobaci nešto tipa, šta je, jel ti treba taksi, oćeš da te provozamo? Pored je stajao policajac i sve to gledao i delovalo je da mu više smetamo baka i ja, nego ovi. Po sistemu, šta se sad ovaj pravi pametan umesto da ćuti i tabana. Ipak, kad su videli policajca, ove junačine protestantske se vratiše do svojih automobila te tako ja izbegoh batine te time verovatno treba da budem srećan i da naučim lekciju, ćuti, gledaj u pod i hodaj dok se mi ne izborimo da te vozimo za skupe pare, a ne tu da se vozikaš u luksuznim trolejbusima i autobusima.

  6. Dobro razmislite vi koji koristite car go ,kodkogavsedate u kola.Vecina njihovih vozaca ili su vrlo mladi i neiskusni ili su bivsi divljaci koji nisu nikada imali taxi dozvole ili su ih imali pa su ostali bez njih zbog velikog poreskog duga .I nakraju nedaj boze da vsm se nesto desi u njihovom vozilu znajte da niste osigurani kao putnici ,za razlku od taxi vozila koji svi imaju polisu osiguranja za putnike.

    1. Netacno. Svaki Car:Go vozac mora da ima osiguranje za putnika, to je jedan od uslova da bi se radilo za njih.

      1. Molim te objasni mi kako to osiguravaju putnkike.
        Postoji dodatno osiguranje putnika koja kad odes na tehnicki pregled regisrujes automobil za javni prevoz:autobus, minibus,trolebus,tranvaj i taxi vizilo..
        To je uredjeno zakonom o prevozu putnika, oni samo imaju obavezno osiguranje koje pokriva delimicno povrede putnika. Dok u javnom saobracaju gde spada i taxi ste 100 % osigurani od povreda ili nedaj boze od tezih posledica..

        1. Dovoljno je ukucati „osiguranje putnika u vozilu“ u pretrazivac i samo ce ti se kaz’ti.
          Uzgred, sem osiguranja putnika svaki Car:Go vozac mora da ima potvrdu o neosudjivanosti sto dobar deo „profesionalnih vozaca“ sa kupljenom diplomom Saobracajne skole – nema.

        2. prvo ste tvrdili da nemaju osiguranje putnika uopšte a sad smo došli do podatka da imaju. jel to i taksisti imaju bot službu ili vam pomaže SNS bot služba ?

  7. Slušao sam Onog profesora sa Saobr fak i pročitai Ovo
    Evo moje ideje za kompjuteraše pa možda me se i sete da podelimo uspeh
    Napraviti aplikaciju,Jer ona se plaća,kaže prof ,i nazovimo je
    CESH GO
    Umrežimo sve koji imaju viška novca
    Umrežimo one koji imaju manjak novca
    Povežimo ih
    Šta će nam banke NBS,Tabakovićka itd.
    Jel može?

      1. Cargo je u teoriji jeftiniji 20 a u praksi 40% od taxija. Vozači i vozačice su uvek pristojni, kola su čista, nikad nema problema sa sitninom jer se sve plaća preko aplikacije, mušterija dobije e-mail sa računom, rutom i cenom, porez se plaća jer ništa i ne može da se muva. Zbog toga što su svi, i putnici i vozači članovi udruženja sa svim poznatim podacima, mnogo sigurnije radno mesto za žene, što je po meni poseban plus…
        Što se mene tiče, taksisti mogu i da prestanu sa poslom od kad sam na cargo.

  8. „Ali, to što jedan vozač automobila, radio on za taksi ili za Kar go zrarađuje više od lekara specijaliste, od profesora, od naučnika, od sudije – to jeste tragedija našeg društva.“
    Ne, nije tragedija što taksisti zaradjuju 150.000 din (ako toliko zaradjuju), već je tragično što naučinici, lekari, profesori..nisu dovoljno plaćeni. Što ne istražite koliko zaradjuju na pr. vodoinstalateri? Iznenadili bi se.
    Inače, Kar Go je registrovan kao DOO komp.koja razvija softvere, pa se u tom smislu postavlja pitanje zašto onda nude „poštenim“ taksistima platu od 150.000 i šta ovi time dobijaju: da li im ide radni staž, imaju li socijalno osiguranje, god.odmor – ili postaju radnici na lizing.
    Uostalom, kod nas uveliko radi Yandex taksi, takodje putem mobilne aplikacije, ali pod istim zakonskim uslovima kao i gradski taksi i niko se nije bunio (nemali broj taksista u Bgd-u su njihovi članovi). U tome je razlika izmedju izmedju Kar Goa koji nelegalno posluje i legalnih taksista (ma kakvi oni bili) koji posluju po zakonu.

  9. Možda bi najbolji odgovor stanovnika Beograda na ovaj teror bio da svi prestanu da koriste taksi vozila ovih udruženja koja nas danima maltretiraju, kinje, ponižavaju, pa ko dalje pljune!
    Utopija? Mislim da nije, kada već država ne preduzima ništa!?
    Čtam da najavljuju još obimnije i žešće blokade i izjavljuju „da su DOBILI SVE NEOPHODNE DOZVOLE nadležnih za masovna okupljanja i proteste do kraja nedelje“ (?!?), tako da će i sutra put centra Beograda ponovo krenuti iz četiri pravca: sa Čukarice, Voždovca, Palilule i Novog Beograda.
    Ovako kako su mediji preneli – u nedomici sam zašta su nadležni nadležni: za masovna okupljanja i proteste ili za izdavanje nekakvih dozvola?

  10. Da li je moguće da jedan medij objavi kolumnu nekoga ko veruje, i tvrdi, da će neko taksistu da plati 150 000 dinara?

    1. Da li imate još neko pitanje u vezi sa kolumnom ili je ovo jedino? Ta cifra je nebitna u kontekstu problema koji imamo, a kolumna je dala odgovore na srž odvratne situacije, nudeći i brojna, važnija sistemska pitanja i, meni se barem čini, razumne predloge.

  11. vi u bgd ste ludi što dozvoljavate da vas ti mafijaši iz taksi udruženja deru sa abnormalnim cenama. Otiđite u bilo koji drugi grad pa ćete videti da taksi može da funkcioniše i sa manjim cenama. A pogledajte samo vođe taksista koji su svi odreda u SNS, neki čak i u UO državnih preduzeća. Kome nije jasno neka i dalje plaća 1000 RSD za dva kilometra vožnje.

    I ovi iz CarGO su dno dna. Ako je to budućnost zašto nema CarGo u Novom Sadu ili Nišu ? Zato što su tamo realne cene taksija i ne isplati mu se. Isplati mu se samo u BGD jer je tamo taksi 5 puta skuplji od ostatka srbije. Država je ograničila i cene i broj taksija u gradu i na taj način obezbedila monopol pod zaštitom države, užas.

  12. Pa zar oni nisu monopolisti. Ostvare šta god im se ćefne, blokiraju i sve im se odobrava. Duguju poreze državi i ništa, a neka tamo sirotinja kad duguje prodaju im stan i izbacuju na ulicu.

  13. Da bi neko postao taksi vozac mora da poseduje taksi dozvolu koju izdaje grad tj direkcija za saobracaj, da bi se postalo taksista moralo se imati C kategorija najmanje 3 godine, polozen ispit o poznavanju grada i saobracajna skola tj drzavni ispit…to su svi regularni taksisti morali imati a to je kostalo, i kad udjete u taksi znajte da vas vozi iskusan vozac, dok u car go aplikaciji vas voze penzioneri, vojna lica u penziji,keramicari, moleri i ljudi bez nekog vozackog iskustva, i na kraju car go je neregularan tip prevoza….pa vi vidite sa kim ce vam se voziti dete, majka, brat otac..

Ostavite komentar


Dijalog

Naslovna strana

23. decembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Tatjana Mandić Rigonat, pozorišna rediteljka

U ovoj medijskoj prašumi dezinformacija, poluinformacija, laži i propagande u kojoj živimo, Danas je list koji piše u našem interesu, interesu građana.