Fabrike za decu

Ostavite komentar


  1. `´I sad ,horde ucenica i ucenika u Srbiji u 21.veku….`´Dodjoh do ove recenice i tu stadoh.Bolje mi je da ne citam dalje jer cu povratiti na prazan stomak.Zvati decu -´´hordama´´ ne moze svako.Treba imati taj ´´talenat´´-F u j !!!

    1. Mašite poentu. Ali ne brinite. Tako ste naučeni. Mašenje poente u Srbiji je već endemski problem. A edukacija o kojoj autor piše je glavni uzrok tome.

      1. @Dejan Veljković

        Kako li ste se ti i ovaj „sociolog i kolumnista“ spasili od pogubnog uticaja skolovanja u Srbiji te ste ispali tako pametni, tako sveznajuci, tako edukovani, takvi majstori u hvatanju poente i sve ostalo naj i uber i sve?

      2. Dejane,ja ne zivim u Srbiji.Toliko o vasim poentama.Inace skolu sam zavtsio na zapadu.Gde ozbiljni kolumnisti mere svaku rec.Ne kao u Srbiji-blebecu svoje frustracije i senluce po tasturi.Misle da je to pismenost….!?!

        1. Dragane, ako niste skolu zavrsili u Srbiji i ne zivite u Srbiji, cemu onda zelja za citanjem i komentarisanjem. Na stranu to sto se tekst ne odnosi samo na Srbiju. Sta vam to znaci zapad, jel to po pravilu bolje od onog sto mi imamo u Srbiji? Po Vasim recima, procitali ste samo prvih par recenica teksta i dali sebi za pravo da ga kritikujete. I autor teksta je samo covek, dopustimo mu da se nespretno izrazio, medjutim to ne utice na sustinu teksta. Jeste li culi za Montessori sistem? Problem je odavno prepoznat, ali izgleda da vecini ne odgovara uvodjenje drugacijeg sistema skolovanja.

    2. Stilske figure se uče u gramatici srpskog jezika u 5 i 6 razredu osnovne škole! Nazad u školu! Kritičko mišljenje, rasuđivanje i zakljucivanje – mislite o tome!

  2. Kako sada naruciti u restoranu Plodove mora a nemati asocijaciju na Aleksejeve prepone. Vracam se ja na stari dobri rostilj.

    1. A ja se pitam, cime je vas komentar zasluzio da bude objavljen? Osim sto se zabavljate komentarisuci jednu vise nego ozbiljnu temu. Jer, nema ni malo sanse da se u jednom drustvu toliko zadovoljnom sto je autokratsko, konzervativno i macoisticko ista promeni, a najmanje Skola. Naprotiv, vlast sva srecna uvodi „dualno“ obrazovanje, koje unapred deci onemogucava napredovanje u obrazovanju i prisiljava ih na prekarijatski rad. O tome da se van skole gaje navijaci, podredjeni svom „vodji“ i trenirani da nista ne pitaju, vec da SLUSAJU, tek treba razgovarati. Tako da je moderna skola bez lekcija, predavanja eks katedra, bubanja i svih ostalih gluposti cista UTOPIJA.

  3. Kritička misao nije isto što i „kritika metodom pljuvanja u ledja“. Kritička misao ima svoje začeće, ideju, analizu, samokritiku, zaključak… Zato je i ponela naziv misao… Metoda kritike „pljuvanje u ledja“ počiva na zakonima mehanike, odnosno sposobnošću „pljuvača“ da dobro felšira pljucu kako bi, iza ćoška, mogao da pogodi metu a da se, pri tom, ne nadju oči u oči… Zato se i ne može nazvati misao jer ne postoji misaoni proces, već samo mehanika koja je posledica straha, mržnje, i želje da se pljune…

  4. Mogla bih kritikovati profesorov vokabular koji ima za cilj dopadljivost, modernost, duhovitost, neobaveznost, a cesto je vulgaran i uvredljiv. Mnostvo i kolone djaka ne mogu biti horde, dobar nastavnik ne busi sistem iznutra vec ga usavrsava i unapredjuje, a deca nikada nisu proizvod nastao ispod prepona.Mozda to vazi samo za autora. Pojednostavljeno je i nategnuto poredjenje fabrike i sistema danasnjeg obrazovanja. Problrm nije sistem vec kadar:neinventivan, bezvoljan, umoran od privatnog rada da bi preziveo, nezadovoljan, nezainteresovan, mrzovoljan, bez strasti, koji samo otaljava nastavni plan i program i cije frustracije trpe ucenici. Nema tog obrazovnog sistema koji sprecava nastavnika da bude liberalan, kreativan, zanimljiv, duhovit , da podstice debatu i dijalog, da zajedno sa ucenicima traga za mogucim odgovorima, ne nudeci konacne istine i konacna znanja. Vaspitac da bi vaspitavao mora i sam da bude vaspitan. U tome je problem.

    1. Pa da! Profesori su krivi! A ne Drzava koja propisuje kurikulume. Te planove i programe kreiraju profesori fakulteta koji su zaboravili da su bili deca. Pa nastavnik juri program i nema vremena da utvrdi znanje. I tako onda u srednju skolu dodju deca koja „sricu“, ne znaju tablicu mnozenja i znacenje reci, a „ucili“ su rastavljanje polinoma, naprimer! Je bih bas volela postovana gdjo da mi objasnite kako se to vode dijalog i debata u odeljenju od 30 ucenika na sestom ili sedmom casu, kada su mrtvi umorni i gladni.

      1. Odlična tema i još bolja kolumna. Samo tako nastavite. 90 % ljudi koji su pročitali ovaj tekst očito nije Vas razumelo najbolje.. Neka se gospoda koja sriče nekakve komenrare ovde, raspita o školskom sistemu u Finskoj pa neka uporede stanje, naše i njihovo. Tamo je zadovoljstvo odlaziti u školu, kod nas se nameće mišljenje da se autoritetima trebamo povijati, vladavina strahom od prvog razreda. Zaboravimo na igru, radost, slobodu.. Ako ti ne uradiš ovo onda će biti ono. Nikakav nagovor na slobodono mišljenje i kreativnost. Mi smo inače skloni bespotrebnoj glorifikaciji, pa stoga oravimo gluposti od početka do raja.

        1. Bas kad su djaci umorni , treba osmisliti dobro cas, da bude drugaciji, zabavniji, da se oni angazuju, da li kroz rad u grupama, timovima i sl. a ne da slusaju dosadni nastavnikov monolog.Kreativna nastava nije improvizacija , vec zahteva temeljnu pripremu nastavnika tako da se i ovde zna ko kosi, a ko vodu nosi ali i ucenici su kosci a ne samo vodonose i poslusnici.

  5. Dragane, čitate tekst ekstremnog levičara i čuditi se što zove decu „hordama“. Ako zaista živite na zapadu, sigurno ste svedoci na šta je sve spremna ektremna levica.

  6. Pročitala sam tekst u dodatku Danasa. Volim da čitam njegove kolumne jer on ima drugi ugao gledanja na životne teme i uvek me zainteresuje.

  7. Procitah tekst, zatim komentare i na trenutak sam se zapitao da li da zaplacem ili dodam komentar…
    Autora ne shvata da Srbija NIJE u postindustrijskom drustvu, vec u pred-industrijskom, tj. nakon pola veka eksperimenta sa socijalizmom u kome su akteri prodali buducnost svoje dece, za zakletvu Titu, mi zapravo tek krecemo da motamo kablove i tek nas ceka surovi XIX vek divljeg kapitalizma (a nismo jedini, eno i Kinezi ga upoznaju poslednjih decenija).
    Komentatori su sa druge strane kivni na autora zato sto je rekao neke istinite stvari vezane za skolstvo.
    #tuga_jesenja

  8. Nema mesta cudjenju sto autoru smeta srpska istorija i filozofija a ne matematika i fizika, ipak je jelte potrebno da buduci robovi globalistickog korporativnog novog svetskog poretka znaju da izbroje cigle koje nose i da se cuvaju da ium ne padnu na glavu.
    Kako li je ispao tako „pametan“ u robovskom skolskom sistemu je za posebnu studiju.
    Inace to zagovaranje da „horde dece rade sta hoce u skoli“ postoji vec za decu u bogatim zemljama gde srednja klasa mediokriteta skolovanih u „uzasnim pruskim skolama“ upisuje decu u takve skole samo da bi postali debili.
    Skolski primer zasto danasnjoj globalistickoj „levici“ ne treba dati da uredjuje ni poljski WC.

Ostavite komentar


Dijalog

Naslovna strana

Naslovna strana za 28. i 29. septembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Dragan Velikić, pisac

Danas su jedine dnevne novine koje ne uređuje podzemlje.