Jedan sam od onih koji redovno dopunjava svoju „bus plus“ karticu. S druge strane, zbog toga što plaćam prevoz u zemlji koja ima milionsku armiju nezaposlenih i najniža primanja u regionu nemam moralno pravo da osuđujem one koji to ne rade.
Viša klasa se ne vozi gradskim prevozom već u skupocenim automobilima pa je logična pretpostavka da oni koji se švercuju to ne rade iz hira već zbog nemaštine. Da se ja pitam naplata karata se ne bi obavljala na način kako se to sad čini. Odlivanje novca u firmu koja je implementirala sistem i dobila pravo da učestvuje u podeli profita je po meni potpuno kontraproduktivno. Ja bih to rešio onako kako to funkcioniše u nekim gradovima razvijenih zemalja gde kompanije plaćaju posebne takse te je javni prevoz faktički besplatan. Ali ja se ne pitam i iluzorno je trošiti reči na moje predloge. Suština ovog teksta je rđav rad kontrolora Bus plusa od koga štetu nemaju samo putnici već i firma koja stoji iza tog projekta. Naime bilo je registrovanih slučajeva da su kontrolori u vozilu gradskog prevoza pokušavali da otmu novac od neinformisanih stranaca a u nekim slučajevima ih čak i grdili što ne znaju srpski, što je čist skandal. Takođe lično sam prisustvovao situacijama da su zaustavljali vozilo ubeđujući se sa putnicima koji nemaju kartu da ga napuste, što nemaju pravo (na taj način se maltretiraju putnici sa uredno plaćenim kartama kojima se onemogućava kretanje zato što kontrolori privatne firme nisu sposobni da obave svoj posao). Viđao sam i situacije u kojima kontrolori insistiraju da kaznu plate putnici kojima se na licu vidi da su jednostavno zaboravili da kupe kartu. Ono što vidim kao najveći problem jeste činjenica da kontrolori prestaju sa svojim radom čim konstatuju da jedan od putnika nema kartu. Odmah ga opkole sa svih strana i traže da plati. Uloga koju treba da obavljaju, kontrola ostalih putnika, prestaje momentalno. Na taj način, verovatno jureći za bonusom koji možda dobijaju za uhvaćenog švercera, oni štete najviše svojoj firmi jer dozvoljavaju nepregledanim švercerima da nesmetano nastave vožnju i ne naplate im kaznu koja je direktni prihod njihovih poslodavaca. Dakle, da bi sprečili maltretiranje putnika, kršenje zakona i povećali prihode od naplaćenih kazni odgovorni u Bus plusu bi trebalo da počnu da kontrolišu rad svojih kontrolora. Drugim rečima treba uvesti službu unutrašnje kontrole koja već postoji u policiji i čiji bi jedini zadatak bio da nesavesne kontrolore hvata u kršenju pravila. Iz američkih filmova znamo da policajci ne vole kolege iz unutrašnje kontrole jer im „rade o egzistenciji“ pa bi sasvim sigurno kontrolori hejtovali one koji ih kontrolišu, ali bi poslodavac koji stoji iza Bus plusa jednim udarcem „ubio dve muve“, naterao bi kontrolore na produktivniji rad a istovremeno bi se u manjoj meri manifestovalo i njihovo osiono ponašanja prema putnicima.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.